Gå til innhold

svimmel etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte 2 dager etter fødselen med at jeg fikk karusell følelse når jeg ryddet eller gjorde fysiske ting, dette gikk over og etter en uke fikk jeg en svimmelhet (båtfølelse) .Dagen før dette hadde jeg kjørt bil og når jeg gikk ut av bilen ble jeg kjempe svimmel og måtte legge fra meg barnet .dette var kjempe ekkelt.og det var da jeg begynte å få denne båtfølelsen. jeg har slitet lenge med angst og mye i svangerskapet, f.eks: følt meg fjern at alt så anderledes ut og at ting var skjevt vegger og lister var skjeive. følt jeg har hatt en tanke som jeg ikke kunne finne ut hva som var jeg tenkte på men som PLAGET meg og redd for å begynne å se /høre ting altså bli gal. (fjernhets følelsen hadde jeg i 6månter ca frem til svimmelheten kom) og en del sånne ting er nå 5 månter siden jeg fødte og har hatt båtfølelse konstant,detter er også noe jeg konstant går å tenkerpå /føler på men er ikke spesielt redd for at det ikke skal gå bort føler jeg( derfor jeg ikke vet om dette er angst) hatt bedre perioder som i 1-2 uker så kommer det tilbake og så blir det veldig ille igjen, har tatt all av tester og MR og fysioterapi og naperapat ingen ting hjelper også tatt flere blodprøver og skjekket grundig alt man kan skjekke som kan gi svimmelhet.også gått i samtaler psykologen min og Legen min tror dette er angst og vil sette meg på angst piller (lykkepiller) etter at jeg fødte følte jeg at all angst gikk over /minsket som fjernhetsfølelsen men så kom jo den svimmelheten som mulig tok fokuset isteden. tror du dette er angst? burde jeg prøve på medisiner selv om man ikke er sikker? har en lite barn å ta vare på og redd jeg skal bli deprimert eller få andre problemer av medisinene. opererte fingeren og fikk narkose for en uke siden var kjempe svimmel hele dagen etterpå og hadde en båtfølelse bare trippelt så ille som jeg har til vanelig følte synet også ble uklart også. må si også at når jeg ligger merker jeg nesten ikke noe og når jeg kjører bil er det helt borte.Er jeg hypokoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått sjekket om du mangler jern, har de v.h.a. blodprøve målt jerndepotet ditt? Er det sjekket om det kan være virus på balansenerven? Jeg er ingen spesialist, men jeg synes ikke dette høres ut som angst eller som at du trenger lykkepiller?

Skrevet

Høres ikke ut som angst, mulig en slags endret virkelighetsoppfatning, noe greier på balansenerven kombinert med bekymring og overanstrengelse. Er du alene med barnet?

Skrevet

Har du fått sjekket om du mangler jern, har de v.h.a. blodprøve målt jerndepotet ditt? Er det sjekket om det kan være virus på balansenerven? Jeg er ingen spesialist, men jeg synes ikke dette høres ut som angst eller som at du trenger lykkepiller?

Ja fast legen min har skjekket blodprosen ,jern mangel hormonforandring , blodtrykk og stoffskifte vet ikke helt hva det andre var men var ett helt ark de testet meg for. Jeg har også vært hos volvatt oseberg klinikken hos privat lege for jeg følte legen min ikke tok meg på alvor og de tok grundige prøver av meg om alt som kunne gi svimmelhet skjekket refleksen min og ørene mine men fant ingen ting.

jeg har også prøvd akuppungtur fysioterapi ognaprapat optiol flere ganger men ingenting hjelper selv om de mener jeg er litt stiv i nakken.

trøster meg selv med at jeg kanta angst piller og dette vil bli borte om jeg ikke orker mer. mulig defor jeg ikke er så redd for dette.

Skrevet

Høres ikke ut som angst, mulig en slags endret virkelighetsoppfatning, noe greier på balansenerven kombinert med bekymring og overanstrengelse. Er du alene med barnet?

Nei er gift og har mannen min som hjelper mye til men tanken på å gå med dette resten av livet gir meg en smule depresjon når det står på som værst og jeg har barelyst å bli i sengen og føler at hvis jeg drar ut med venner eller inn til byen så blir svimmelheten sterkere. mulig for at jeg tenker og fokuserer mye på den når jeg er med andre.

Skrevet

Ja fast legen min har skjekket blodprosen ,jern mangel hormonforandring , blodtrykk og stoffskifte vet ikke helt hva det andre var men var ett helt ark de testet meg for. Jeg har også vært hos volvatt oseberg klinikken hos privat lege for jeg følte legen min ikke tok meg på alvor og de tok grundige prøver av meg om alt som kunne gi svimmelhet skjekket refleksen min og ørene mine men fant ingen ting.

jeg har også prøvd akuppungtur fysioterapi ognaprapat optiol flere ganger men ingenting hjelper selv om de mener jeg er litt stiv i nakken.

trøster meg selv med at jeg kanta angst piller og dette vil bli borte om jeg ikke orker mer. mulig defor jeg ikke er så redd for dette.

Du kan sikkert prøve angst-piller og se om det hjelper, men er synet ditt sjekket? Føler du på noen måte at du er sliten og overanstrengt, eller har du en riktig balanse mellom arbeid, fysisk aktivitet og hvile i livet ditt?

Skrevet

Du kan sikkert prøve angst-piller og se om det hjelper, men er synet ditt sjekket? Føler du på noen måte at du er sliten og overanstrengt, eller har du en riktig balanse mellom arbeid, fysisk aktivitet og hvile i livet ditt?

synet er skjekket og jeg har fått briller og han sa det var en mulighet til at det var det,men har ikke merket noe forskjell etter at jeg har begynt med brillene,jeg er sliten innimellom men ikke noe spesielt mer en vanelig tror jeg, sover greit og har en mann som er sykemeldt og tar sønnen vår om morgen så jeg får sove lenger. er i permisjon enda og full ammer så har hørt man kan bli sliten av å gi bort næring av dette også men når svimmelheten roer seg føler jeg at jeg har greit med energi og er mye mer glad .så føler ikke at det kan være det. har også veldig angst for piller og hva det gjør med hode mitt da så veldig skeptisk til å ta dette med er kanskje den eneste muligheten nå , bare redd dette ikke vil fungere heller og da ikke ha noe å gå til når det står på som værst.

Skrevet

synet er skjekket og jeg har fått briller og han sa det var en mulighet til at det var det,men har ikke merket noe forskjell etter at jeg har begynt med brillene,jeg er sliten innimellom men ikke noe spesielt mer en vanelig tror jeg, sover greit og har en mann som er sykemeldt og tar sønnen vår om morgen så jeg får sove lenger. er i permisjon enda og full ammer så har hørt man kan bli sliten av å gi bort næring av dette også men når svimmelheten roer seg føler jeg at jeg har greit med energi og er mye mer glad .så føler ikke at det kan være det. har også veldig angst for piller og hva det gjør med hode mitt da så veldig skeptisk til å ta dette med er kanskje den eneste muligheten nå , bare redd dette ikke vil fungere heller og da ikke ha noe å gå til når det står på som værst.

Det må være veldig ekkelt å gå med sånn båtfølelse! Du får i deg nok næring og væske?

Skrevet

Det høres ikke kult ut å gå på lykkepiller når du ammer! (Jeg hadde fått angst av det altså :-o )

Skrevet

Det høres ikke kult ut å gå på lykkepiller når du ammer! (Jeg hadde fått angst av det altså :-o )

Ja jeg å, hadde da evtuelt ventet til jeg var ferdig å amme, men er ikke noe jeg har lyst å begynne på så prøver å høre om fler som har noen alternativ til hva man kan skjekke eller gjøre før jeg da i siste utvalg begynner på piller

Skrevet

Det må være veldig ekkelt å gå med sånn båtfølelse! Du får i deg nok næring og væske?

ja veldig ubehandelig. men har jo bedre dager der båtfølelsen nesten ikke merkes men som nå så er den på det "værste" og da sitter man bare å venter på at det skal bli bedre.. kaster bort så mange dager på å bare vente på at den skal roe seg. veldig trist! værtfal når jeg har en liten gutt som jeg ville gjort så mye mer med.

ja føler jeg drikker nok veske. drakk veeldig mye i begynnelsen opptil 2l men hjalp ikke så da presser jeg meg ikke i så mye lenger.

Skrevet

ja veldig ubehandelig. men har jo bedre dager der båtfølelsen nesten ikke merkes men som nå så er den på det "værste" og da sitter man bare å venter på at det skal bli bedre.. kaster bort så mange dager på å bare vente på at den skal roe seg. veldig trist! værtfal når jeg har en liten gutt som jeg ville gjort så mye mer med.

ja føler jeg drikker nok veske. drakk veeldig mye i begynnelsen opptil 2l men hjalp ikke så da presser jeg meg ikke i så mye lenger.

Du får fortsette å mase på legen din. Er det sjekket om det kan være noe hormonelt? Håper du blir bedre snart.

Skrevet

Du får fortsette å mase på legen din. Er det sjekket om det kan være noe hormonelt? Håper du blir bedre snart.

Ja jeg må bare det. men litt ubehagelig når jeg føler han bare mener det er angst og at jeg er hypokonder. og er vel ikke stort man får gjort mer heller. må kanskje bare prøve å leve med dette.

men takk for svar:)

Skrevet

Ja jeg må bare det. men litt ubehagelig når jeg føler han bare mener det er angst og at jeg er hypokonder. og er vel ikke stort man får gjort mer heller. må kanskje bare prøve å leve med dette.

Svimmelhet er en av de vanligste plager vi mennesker har, og det er sjelden det ligger noe alvorlig bak. Men plagsomt er det:-(

Du finner en grei oversikt her: http://www.kiropraktikk.no/?pageID=103&itemID=709

Skrevet

MR-en som er tatt, var det av hjernen?

Skrevet

Svimmelhet er en av de vanligste plager vi mennesker har, og det er sjelden det ligger noe alvorlig bak. Men plagsomt er det:-(

Du finner en grei oversikt her: http://www.kiropraktikk.no/?pageID=103&itemID=709

ja veldig plagsomt og rart det ikke skal gå over av seg selv. får bare håpe det gir seg en eller annen gang. takk for link, skal ta en titt:)

Skrevet

Ja fant ikke noe feil

Det er i alle fall masse som er utelukket! :-)

Skrevet

Det er i alle fall masse som er utelukket! :-)

ja så er nok ikke noe farlig men mulig det er for jeg fokuserer for mye på det muligens blir hva man tenker

Skrevet

Om fysiske ting som stoffskiftet, jernmangel, b-12 mangel og blodsukker er sjekket ville jeg faktisk bestillt en time hos kiropraktor. De er dyktige på svimmelhet relatert til ulike ting, om det er anspenthet eller feks virus på balansenerven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...