Gjest HHP58 Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Er enig med Leif GW Persson på Skavlan om at tiden ikke leger alle sår,men lærer bare å leve med de. Mitt største slag var ikke skillsmissen i 1992,men foreldrene sin død i jula 2004.Siden jula er ødelagt for meg feirer jeg ikke lenger jul med familien.Det blir 4-6 Fjordland,2 kg klementiner og 500 gr marsipan.Skal også påkoste meg en stor pose twist,den koster 60-80 kr. Ingen av oss går gjennom livet uten arr og sår.Klarer man derimot å holde seg unna alkohol og narkotika er mye gjort.Man får vel også forsøke å holde seg unna store antall piller som bare gjør det dyrere og ikke sparer liv. Lykkepiller har gjort at jeg lever i dag,men sløver hjernen.For meg er Zoloft bedre enn Citalopram. Legger meg nå i kl 03.30 før jeg blir deppa.Forsøker jo å stå opp før kl 10.00 så jeg får med meg viasat4. God natt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Jeg så det programmet i går jeg også, jeg ser det ikke hver gang for jeg syns det er ganske kjedelig. Jeg gjesper meg gjennom Skavlan. Jeg merket meg de samme ordene, og jeg sa faktisk "det er jeg enig i" til meg selv, ja for min mann sov, han syns også Skavlan er kjedelig, vi bare venter på krim etter på. Men noe mer som fikk meg til å si "ja akkurat sånn er det" var det en dame med stort hvit hår sa til Skavlan når han snakket om å arbeide seg gjennom sorgen, "Nei, det provoserer meg litt, man arbeider seg ikke gjennom sorgen, nei, det gjør man ikke" også forklarte hun noe med å leve med den, våge bære smerten, kjenne på den. Jeg føler i stor grad det samme. Den der eldre mannen sa noe om at av og til pirket man i sårene/arrene, sånn at de gjorde vondt igjen, jeg gjør ikke det jeg, jeg ser meg ikke tilbake. Men jeg er helt enig med han, "Neste spørsmål takk" det syns jeg var bra sagt. Jeg tenkte på det, jeg tror jeg sier det til min mann neste gang han spør om den der kronologiske gjennomgangen, da kan jeg jo smile til han å si "neste spørsmål takk". 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Tror tiden leger de fleste sår jeg. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Jeg så det programmet i går jeg også, jeg ser det ikke hver gang for jeg syns det er ganske kjedelig. Jeg gjesper meg gjennom Skavlan. Jeg merket meg de samme ordene, og jeg sa faktisk "det er jeg enig i" til meg selv, ja for min mann sov, han syns også Skavlan er kjedelig, vi bare venter på krim etter på. Men noe mer som fikk meg til å si "ja akkurat sånn er det" var det en dame med stort hvit hår sa til Skavlan når han snakket om å arbeide seg gjennom sorgen, "Nei, det provoserer meg litt, man arbeider seg ikke gjennom sorgen, nei, det gjør man ikke" også forklarte hun noe med å leve med den, våge bære smerten, kjenne på den. Jeg føler i stor grad det samme. Den der eldre mannen sa noe om at av og til pirket man i sårene/arrene, sånn at de gjorde vondt igjen, jeg gjør ikke det jeg, jeg ser meg ikke tilbake. Men jeg er helt enig med han, "Neste spørsmål takk" det syns jeg var bra sagt. Jeg tenkte på det, jeg tror jeg sier det til min mann neste gang han spør om den der kronologiske gjennomgangen, da kan jeg jo smile til han å si "neste spørsmål takk". Hvis dere begge synes at Skavlan er kjedelig, hvorfor i alle dager gidder dere å ha det på da? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Hvis dere begge synes at Skavlan er kjedelig, hvorfor i alle dager gidder dere å ha det på da? Hei! Fordi jeg venter på krim :-) Men jeg pleier slå av, men det hender det står på :-) Da ser jeg det alene, og av og til hører jeg noe som jeg syns var fint sagt, men det er for langt mellom det til at det syns det er interessant, jeg kjenner dessuten ikke menneskene som er der, og der er kjendiser jeg burde kjenne, men jeg har ofte aldri hørt om dem, og jeg er bare ikke nok interessert. Likevel de gangene jeg har sett det har det vært noe jeg husker, feks var det en mann der som heter Spetalen, han sa at "den enkleste jobb er å være finansminister i Norge" og noe om at han syns Norge drev med risikoplasering av oljefondet som han mislikte. Jeg husker mye han sa for jeg tenkte det hørtes logisk ut. Min mann misliker Spetalen fikk jeg vite, men han var enig i det han sa som jeg formidlet da min mann sov, også at "det ville være bedre å plassere oljefondet i mer langsiktig avkastningsfond", dette pga av mindre risiko. Min mann kjenner de som er der, likevel syns han det er så kjedelig at det er rart det går på TV sier han. 0 Siter
Helmi Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Slik tenker jeg om mine sår. Har ingen forventninger om at de dypeste av dem kan bli leget. Og slik. er det nok ofte - kanskje spesielt med tanke på tap av nære mennesker. Men sårene forblir ikke gapende sår, det er arrene en må lære seg å leve med. Det er vanskelig og til tider veldig vondt - men det er mulig. Ønsker deg en best mulig dag 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Tror tiden leger de fleste sår jeg. Jeg har mistet et barn, døde i mine armer, ble kvalt. Vil si det slik at tider leger ikke alle sår, man MÅ leve med det og såret gror aldri helt. Ikke mitt i hvertfall. 0 Siter
Gjest smupp Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Slik tenker jeg om mine sår. Har ingen forventninger om at de dypeste av dem kan bli leget. Og slik. er det nok ofte - kanskje spesielt med tanke på tap av nære mennesker. Men sårene forblir ikke gapende sår, det er arrene en må lære seg å leve med. Det er vanskelig og til tider veldig vondt - men det er mulig. Ønsker deg en best mulig dag Jeg tror heller ikke at tiden leger alle sår. Det må være bra hvis man kan klare å leve et så godt liv som mulig til tross for vonde sår. 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har mistet et barn, døde i mine armer, ble kvalt. Vil si det slik at tider leger ikke alle sår, man MÅ leve med det og såret gror aldri helt. Ikke mitt i hvertfall. Oi! Så forferdelig trist. Det å miste barn er det verst tenkelige i mine øyne. Skjønner godt du bærer det med deg. Og godt du har lært å leve videre samtidig. Tør jeg spørre hva skjedde? (du trenger ikke svare). 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Jeg så det programmet i går jeg også, jeg ser det ikke hver gang for jeg syns det er ganske kjedelig. Jeg gjesper meg gjennom Skavlan. Jeg merket meg de samme ordene, og jeg sa faktisk "det er jeg enig i" til meg selv, ja for min mann sov, han syns også Skavlan er kjedelig, vi bare venter på krim etter på. Men noe mer som fikk meg til å si "ja akkurat sånn er det" var det en dame med stort hvit hår sa til Skavlan når han snakket om å arbeide seg gjennom sorgen, "Nei, det provoserer meg litt, man arbeider seg ikke gjennom sorgen, nei, det gjør man ikke" også forklarte hun noe med å leve med den, våge bære smerten, kjenne på den. Jeg føler i stor grad det samme. Den der eldre mannen sa noe om at av og til pirket man i sårene/arrene, sånn at de gjorde vondt igjen, jeg gjør ikke det jeg, jeg ser meg ikke tilbake. Men jeg er helt enig med han, "Neste spørsmål takk" det syns jeg var bra sagt. Jeg tenkte på det, jeg tror jeg sier det til min mann neste gang han spør om den der kronologiske gjennomgangen, da kan jeg jo smile til han å si "neste spørsmål takk". Damen med det store hvite håret heter Lise Fjeldstad.Han gamle mannen er en av sveriges aller beste krimforfattere,nemlig Leif GW Persson. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Tror tiden leger de fleste sår jeg. Da har du ikke blitt såret dypt nok,og har foreldre og barn i live.Skriv til meg når du har mistet jobb,helse og ektefelle. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Fordi jeg venter på krim :-) Men jeg pleier slå av, men det hender det står på :-) Da ser jeg det alene, og av og til hører jeg noe som jeg syns var fint sagt, men det er for langt mellom det til at det syns det er interessant, jeg kjenner dessuten ikke menneskene som er der, og der er kjendiser jeg burde kjenne, men jeg har ofte aldri hørt om dem, og jeg er bare ikke nok interessert. Likevel de gangene jeg har sett det har det vært noe jeg husker, feks var det en mann der som heter Spetalen, han sa at "den enkleste jobb er å være finansminister i Norge" og noe om at han syns Norge drev med risikoplasering av oljefondet som han mislikte. Jeg husker mye han sa for jeg tenkte det hørtes logisk ut. Min mann misliker Spetalen fikk jeg vite, men han var enig i det han sa som jeg formidlet da min mann sov, også at "det ville være bedre å plassere oljefondet i mer langsiktig avkastningsfond", dette pga av mindre risiko. Min mann kjenner de som er der, likevel syns han det er så kjedelig at det er rart det går på TV sier han. Mens jeg gleder meg hver uke til NN og Skavlan.Så du hu jenta med helt hvitt hår? Det var en gutt! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har mistet et barn, døde i mine armer, ble kvalt. Vil si det slik at tider leger ikke alle sår, man MÅ leve med det og såret gror aldri helt. Ikke mitt i hvertfall. Uff, trist.. Leger vel ikke nei, en må vel leve med arrene. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Da har du ikke blitt såret dypt nok,og har foreldre og barn i live.Skriv til meg når du har mistet jobb,helse og ektefelle. Hva vet du om det? En må sikkert leve med arrene, men det er ikke åpne sår. Man MÅ leve videre. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Mens jeg gleder meg hver uke til NN og Skavlan.Så du hu jenta med helt hvitt hår? Det var en gutt! Hei! Hva heter den gutten? Det så da helt ut som en kvinne for meg? Ja er ikke den Lise Fjeldstad en skuespillerinne på nasjonalteateret? Hva het den eldre mannen? Jeg liker krim:-) Jeg liker/elsker Nytt på Nytt,. jeg tar det opp hver uke, men Skavlan skjønner jeg meg ikke på, jeg kjeder meg skikkelig, men noen ganger hører jeg noe interessant mens jeg venter på krim. Min mann sover seg gjennom Skavlan. Men jeg likte den der Spetalen, han sa noe fornuftig om investeringer. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Damen med det store hvite håret heter Lise Fjeldstad.Han gamle mannen er en av sveriges aller beste krimforfattere,nemlig Leif GW Persson. Hei! Beklager jeg kom på at du jo skrev hva den krimforfatteren het. Jeg leser sjelden krim, men jeg ser krim på TV, jeg liker krim, action og thrillere av film. Utover det ser jeg dokumentarer. 0 Siter
tonie Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Nei, det er vel bare de små, overfladiske sårene som leges helt av tiden. De dypere vil fortsette å merkes, men med tida blir verken mildere, og det går lenger tid mellom de verste toppene. Man begynner å tenke på andre ting enn det forferdelige, og man vender tilbake til det gamle vanlige livet, men man er en annen enn man var før. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Da har du ikke blitt såret dypt nok,og har foreldre og barn i live.Skriv til meg når du har mistet jobb,helse og ektefelle. ''Da har du ikke blitt såret dypt nok,og har foreldre og barn i live'' Å miste barn er tragisk, men å miste foreldre når man selv er i voksen alder er naturlig og må forventes - det spørs bare når det skjer. Jeg sier ikke at det ikke føles tragisk der og da, men for de fleste tror jeg det er en sorg de lærer å fint leve med. Det er livets gang at de eldre dør. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 ''Er enig med Leif GW Persson på Skavlan om at tiden ikke leger alle sår,men lærer bare å leve med de.'' Jeg tenker at såret leges nettopp ved at man lærer å leve med det. Såret blir ikke borte, men med tiden blir sorgen mindre, det forsvinner fra overflaten, og det blir en del av deg. Sånn sett er jeg enig i uttrykket at tiden leger alle sår. 0 Siter
huuff Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 ''Er enig med Leif GW Persson på Skavlan om at tiden ikke leger alle sår,men lærer bare å leve med de.'' Jeg tenker at såret leges nettopp ved at man lærer å leve med det. Såret blir ikke borte, men med tiden blir sorgen mindre, det forsvinner fra overflaten, og det blir en del av deg. Sånn sett er jeg enig i uttrykket at tiden leger alle sår. Men det kan ta svært lang tid da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.