Gjest Elextra Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Men det kan ta svært lang tid da... Hvis det er tale om kjærlighetssorg kreves ikke bare tid, men også vilje. Tro meg, jeg har vært der (også). 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 ''Er enig med Leif GW Persson på Skavlan om at tiden ikke leger alle sår,men lærer bare å leve med de.'' Jeg tenker at såret leges nettopp ved at man lærer å leve med det. Såret blir ikke borte, men med tiden blir sorgen mindre, det forsvinner fra overflaten, og det blir en del av deg. Sånn sett er jeg enig i uttrykket at tiden leger alle sår. Nå snakker jeg om PTSD og sår som er så dype at man får en sykdom som Bipolar eller depresjon.Sykdommer som miljø og omstendigheter har skapt,ikke skader på hjernen,genfeil o.l. Noen drapsmenn har fått så dype sår i barndommen at det forandrer deres personlighet.De glemmer aldri at far drepte mor når de var 3-7 år gamle.At de ble voldtatt av en voksen før de ble 16.At minst en av foreldrene var psykisk syk eller alkoholiker. Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør. Barn og ungdommer som har sett krig.Barnesoldater. Ungdommer som har fått ødelagt hjernen av narkotika. DA forstår du kanskje hva JEG snakker om? Ikke vanlige opplevelser i livet som gamles død og skillsmisse. DOG var jeg ikke sterkt nok som fikk ødelagt helsen av nettopp skillsmisse,nattskift og tap av omsorgen for egne barn i 10 år.Mine foreldre døde i jula 2004,66 og 68 år gamle. Mobbing og ensomhet har vært mitt liv.Mye flytting og fra-værende mor,som heller ville jobbe enn å passe meg.Synes det er forkastelig at ett enebarn blir nøkkelbarn i 4 klasse,bare 10 år gamle.Hverken tante eller bestemor passet på meg fom 4.klasse på Karlsrud Skole (Lambertseter i Oslo) Når man har vært mutters alene i 35 av 55 år blir man preget av det.Menneskelig kontakt er fremmed for meg,og kjærlighet er ett fremmedord.Isolasjon og bitterhet er min framtid. Jeg har en katt,og vil skaffe meg en til eller en medium hund så katta ikke blir alene.Eller en fugl. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Da har du ikke blitt såret dypt nok,og har foreldre og barn i live.Skriv til meg når du har mistet jobb,helse og ektefelle. ''Da har du ikke blitt såret dypt nok,og har foreldre og barn i live.Skriv til meg når du har mistet jobb,helse og ektefelle.'' Jeg mistet min mor i kreft, hun var 66 år gammel, men vet du? Det var en lettelse da det endelig skjedde - det var helt forferdelig å se henne visne hen, det tok flere år og hun var bare et levende skjelett til slutt! Jeg savner henne fra tid til annen, men det er ikke noe som gnager meg istykker akkurat. Ektefellen min gikk fra meg et halvår før min mor døde, jeg gråt i 3 dager, selv om bruddet ikke var såååå uventet, deretter brettet jeg opp ermene og gikk videre i mitt nye liv. Det tok 2 år så hadde jeg det bedre enn jeg hadde hatt det på mange år! Jeg har en sønn som har vært døden nær flere ganger (hjertefeil) og det er vel i grunnen det som er det vondeste i livet mitt - å se at han sliter litt på grunn av dette nå som han har blitt såpass stor (ungdomsskolen), men han er en flott og snill gutt som jeg er veldig, veldig stolt av. ) 0 Siter
tonie Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Nå snakker jeg om PTSD og sår som er så dype at man får en sykdom som Bipolar eller depresjon.Sykdommer som miljø og omstendigheter har skapt,ikke skader på hjernen,genfeil o.l. Noen drapsmenn har fått så dype sår i barndommen at det forandrer deres personlighet.De glemmer aldri at far drepte mor når de var 3-7 år gamle.At de ble voldtatt av en voksen før de ble 16.At minst en av foreldrene var psykisk syk eller alkoholiker. Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør. Barn og ungdommer som har sett krig.Barnesoldater. Ungdommer som har fått ødelagt hjernen av narkotika. DA forstår du kanskje hva JEG snakker om? Ikke vanlige opplevelser i livet som gamles død og skillsmisse. DOG var jeg ikke sterkt nok som fikk ødelagt helsen av nettopp skillsmisse,nattskift og tap av omsorgen for egne barn i 10 år.Mine foreldre døde i jula 2004,66 og 68 år gamle. Mobbing og ensomhet har vært mitt liv.Mye flytting og fra-værende mor,som heller ville jobbe enn å passe meg.Synes det er forkastelig at ett enebarn blir nøkkelbarn i 4 klasse,bare 10 år gamle.Hverken tante eller bestemor passet på meg fom 4.klasse på Karlsrud Skole (Lambertseter i Oslo) Når man har vært mutters alene i 35 av 55 år blir man preget av det.Menneskelig kontakt er fremmed for meg,og kjærlighet er ett fremmedord.Isolasjon og bitterhet er min framtid. Jeg har en katt,og vil skaffe meg en til eller en medium hund så katta ikke blir alene.Eller en fugl. Jeg skjønner at livet ditt ikke har vært lett, og at det har preget deg, men jeg synes det er ganske ufint av deg å gå ut fra at det andre her inne har opplevd av smerte og elendighet bare har vært småtteri. Det vet du faktisk ingenting om. Det kan være folk her som har opplevd de verste tragedier, og det at de står på bena i dag betyr ikke at smellene har vært mindre ille enn dine. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Nå snakker jeg om PTSD og sår som er så dype at man får en sykdom som Bipolar eller depresjon.Sykdommer som miljø og omstendigheter har skapt,ikke skader på hjernen,genfeil o.l. Noen drapsmenn har fått så dype sår i barndommen at det forandrer deres personlighet.De glemmer aldri at far drepte mor når de var 3-7 år gamle.At de ble voldtatt av en voksen før de ble 16.At minst en av foreldrene var psykisk syk eller alkoholiker. Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør. Barn og ungdommer som har sett krig.Barnesoldater. Ungdommer som har fått ødelagt hjernen av narkotika. DA forstår du kanskje hva JEG snakker om? Ikke vanlige opplevelser i livet som gamles død og skillsmisse. DOG var jeg ikke sterkt nok som fikk ødelagt helsen av nettopp skillsmisse,nattskift og tap av omsorgen for egne barn i 10 år.Mine foreldre døde i jula 2004,66 og 68 år gamle. Mobbing og ensomhet har vært mitt liv.Mye flytting og fra-værende mor,som heller ville jobbe enn å passe meg.Synes det er forkastelig at ett enebarn blir nøkkelbarn i 4 klasse,bare 10 år gamle.Hverken tante eller bestemor passet på meg fom 4.klasse på Karlsrud Skole (Lambertseter i Oslo) Når man har vært mutters alene i 35 av 55 år blir man preget av det.Menneskelig kontakt er fremmed for meg,og kjærlighet er ett fremmedord.Isolasjon og bitterhet er min framtid. Jeg har en katt,og vil skaffe meg en til eller en medium hund så katta ikke blir alene.Eller en fugl. Hvor mange ganger skal du sutre over å ha blitt nøkkelbarn i en alder av 10 år? Det er ikke noe å klage over. Det var svært vanlig før, og er også relativt vanlig i dag, siden mange barn mistrives på SFO og heller går hjem fra skole når de er 10 år. Hvorfor er det så mye værre å miste foreldrene når de er 65 enn når de er 75? I begge tilfeller er man voksen. I begge tilfeller sørger man. Siden du mistet dine når de var 66, så velger du å ikke annerkjenne sorgen til dem som mister foreldre som er ti år eldre. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Det er ikke så mye hvordan man har det som hvordan man tar det. Har lest et sted at sorg er som en stein med spisse hjørner, etter en stund slipes de spisse hjørnene ned og gjør ikke så vondt lenger, men steinen er der like fullt. Det er lite konstruktivt å henge igjen i gamle urettferdigheter, mye bedre å se framover. Selv har jeg alvorlig sjuke barn -det er min store sorg for tiden, skulle jeg satt meg ned i en krok og deppet hadde jeg ikke kunnet hjelpe dem - så jeg må ta meg sammen for at de skal ha det bra. Jeg har valgt å tro at dette kommer til å ordne seg med tiden og at de vil få et godt liv. Å tro noe annet hadde vært helt ødeleggende både for dem og meg. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Oi! Så forferdelig trist. Det å miste barn er det verst tenkelige i mine øyne. Skjønner godt du bærer det med deg. Og godt du har lært å leve videre samtidig. Tør jeg spørre hva skjedde? (du trenger ikke svare). Det var akutt betennelse i strupehodet. Gikk veldig, veldig fort. Rakk å få hjem lege fra legevakten som sa det var falsk krupp. Ikke lenge etter ble det brått mye verre....vi tok barnet i bilen for å dra til sykehuset, men rakk ikke fram....... Etter denne hendelsen er jeg veldig redd for alt som har med halsen å gjøre, sette mat og ting i halsen. Alltid på vakt for dette på barna jeg fikk etterpå og nå barnebarn. Likeså halsbetennelse og sykdom hos barna generelt. Ser for meg at det verste kan skje... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Nå snakker jeg om PTSD og sår som er så dype at man får en sykdom som Bipolar eller depresjon.Sykdommer som miljø og omstendigheter har skapt,ikke skader på hjernen,genfeil o.l. Noen drapsmenn har fått så dype sår i barndommen at det forandrer deres personlighet.De glemmer aldri at far drepte mor når de var 3-7 år gamle.At de ble voldtatt av en voksen før de ble 16.At minst en av foreldrene var psykisk syk eller alkoholiker. Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør. Barn og ungdommer som har sett krig.Barnesoldater. Ungdommer som har fått ødelagt hjernen av narkotika. DA forstår du kanskje hva JEG snakker om? Ikke vanlige opplevelser i livet som gamles død og skillsmisse. DOG var jeg ikke sterkt nok som fikk ødelagt helsen av nettopp skillsmisse,nattskift og tap av omsorgen for egne barn i 10 år.Mine foreldre døde i jula 2004,66 og 68 år gamle. Mobbing og ensomhet har vært mitt liv.Mye flytting og fra-værende mor,som heller ville jobbe enn å passe meg.Synes det er forkastelig at ett enebarn blir nøkkelbarn i 4 klasse,bare 10 år gamle.Hverken tante eller bestemor passet på meg fom 4.klasse på Karlsrud Skole (Lambertseter i Oslo) Når man har vært mutters alene i 35 av 55 år blir man preget av det.Menneskelig kontakt er fremmed for meg,og kjærlighet er ett fremmedord.Isolasjon og bitterhet er min framtid. Jeg har en katt,og vil skaffe meg en til eller en medium hund så katta ikke blir alene.Eller en fugl. ''Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør.'' En kan jo ikke sammenligne subjektive oppfatninger av sorg og krise, men generelt går det da virkelig ikke an å sammenligne det med å miste sine 65 år gamle foreldre med det å miste et barn! Er man voksen kan foreldre dø, det vet man. Om de da er 65, 75 eller 85 år gamle er mindre viktig. Jeg sier ikke at ens subjektive sorg ikke kan være veldig stor, men det er nok ikke vanlig å oppfatte det som direkte traumatiserende å miste foreldrene når de er over 65. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Å miste foreldre er vondt, fryktelig vondt. Uansett om de er unge eller gamle, men det er naturlig og slik det skal være. Det er naturlig at barna skal bære foreldrene til grava og ikke omvendt. Jeg vet ikke om du har barn eller annen familie, men jeg syns du om ikke annet, for din egen del skal ta jula tilbake. Det er ikke slik at du skal være nødt til å sørge hver jul fordi du mistet foreldrenen dine da. Det er urettferdig for de rundt deg og det er IKKE det foreldrene dine ville ønsket for deg. 0 Siter
laban Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Nå snakker jeg om PTSD og sår som er så dype at man får en sykdom som Bipolar eller depresjon.Sykdommer som miljø og omstendigheter har skapt,ikke skader på hjernen,genfeil o.l. Noen drapsmenn har fått så dype sår i barndommen at det forandrer deres personlighet.De glemmer aldri at far drepte mor når de var 3-7 år gamle.At de ble voldtatt av en voksen før de ble 16.At minst en av foreldrene var psykisk syk eller alkoholiker. Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør. Barn og ungdommer som har sett krig.Barnesoldater. Ungdommer som har fått ødelagt hjernen av narkotika. DA forstår du kanskje hva JEG snakker om? Ikke vanlige opplevelser i livet som gamles død og skillsmisse. DOG var jeg ikke sterkt nok som fikk ødelagt helsen av nettopp skillsmisse,nattskift og tap av omsorgen for egne barn i 10 år.Mine foreldre døde i jula 2004,66 og 68 år gamle. Mobbing og ensomhet har vært mitt liv.Mye flytting og fra-værende mor,som heller ville jobbe enn å passe meg.Synes det er forkastelig at ett enebarn blir nøkkelbarn i 4 klasse,bare 10 år gamle.Hverken tante eller bestemor passet på meg fom 4.klasse på Karlsrud Skole (Lambertseter i Oslo) Når man har vært mutters alene i 35 av 55 år blir man preget av det.Menneskelig kontakt er fremmed for meg,og kjærlighet er ett fremmedord.Isolasjon og bitterhet er min framtid. Jeg har en katt,og vil skaffe meg en til eller en medium hund så katta ikke blir alene.Eller en fugl. ''Mye flytting og fraværende mor, som heller ville jobbe enn å passe meg.'' Det kan godt hende at noe kunne vært gjort annerledes i barndomshjemmet ditt, de fleste har sitt å stri med. Men jeg synes det er dårlig gjort av deg å stadig trekke fram hvor forferdelig det var av moren din å gå ut i arbeidslivet når du var ferdig med småskolen. Det var helt vanlig på den tiden (vi er jevngamle, som du kanskje husker), og det var sikkert gutter i klassen din som var i nøyaktig samme situasjon. Du får ikke gjort noe mer med 60-, 70-, 80- og 90-tallet. Prøv å gjøre noe positivt med din egen 2012-hverdag i stedet. Det er mange som ikke er så glade i jula og som forsøker å finne et alternativ til familiefokuset som følger med den. Det er ikke umulig og du har god tid. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Å miste foreldre er vondt, fryktelig vondt. Uansett om de er unge eller gamle, men det er naturlig og slik det skal være. Det er naturlig at barna skal bære foreldrene til grava og ikke omvendt. Jeg vet ikke om du har barn eller annen familie, men jeg syns du om ikke annet, for din egen del skal ta jula tilbake. Det er ikke slik at du skal være nødt til å sørge hver jul fordi du mistet foreldrenen dine da. Det er urettferdig for de rundt deg og det er IKKE det foreldrene dine ville ønsket for deg. De rundt meg? Hvem da,katta? 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 ''Jeg snakker ikke om foreldre som dør etter at de er fylt 75.Men om de som dør ved 65 års alder,eller barn som dør.'' En kan jo ikke sammenligne subjektive oppfatninger av sorg og krise, men generelt går det da virkelig ikke an å sammenligne det med å miste sine 65 år gamle foreldre med det å miste et barn! Er man voksen kan foreldre dø, det vet man. Om de da er 65, 75 eller 85 år gamle er mindre viktig. Jeg sier ikke at ens subjektive sorg ikke kan være veldig stor, men det er nok ikke vanlig å oppfatte det som direkte traumatiserende å miste foreldrene når de er over 65. Hvis man er enebarn og feirer alle jul hos de så.Fra jeg ble skilt i 1992-2004 feiret jeg jul hos mor og far.Ingen ordentlig julefeiring fom 2005. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg skjønner at livet ditt ikke har vært lett, og at det har preget deg, men jeg synes det er ganske ufint av deg å gå ut fra at det andre her inne har opplevd av smerte og elendighet bare har vært småtteri. Det vet du faktisk ingenting om. Det kan være folk her som har opplevd de verste tragedier, og det at de står på bena i dag betyr ikke at smellene har vært mindre ille enn dine. Jeg påstår ikke at andre dolere ikke har hatt det verre enn meg,bare at mine problemer har toppet seg og at jula for meg ikke finnes i egentlig fortand. Jeg er bipolar og min depressive tilstand gir meg ofte selvmordstanker. Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute. Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk. Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle. Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert. De sier at sinnsykdom er vanlig hos en del kunstnere.Hadde jeg klart å male eller tegne hadde jeg malt en masse rovdyr med naken kvinnekropp.Basic Instinct.Cat Woman. Xena, Buffy,Lilith osv. Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.Gutter fra 16-26 blir brukt til avel og bare 10% av guttebarna overlever.Amazonene overtar verden. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg påstår ikke at andre dolere ikke har hatt det verre enn meg,bare at mine problemer har toppet seg og at jula for meg ikke finnes i egentlig fortand. Jeg er bipolar og min depressive tilstand gir meg ofte selvmordstanker. Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute. Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk. Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle. Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert. De sier at sinnsykdom er vanlig hos en del kunstnere.Hadde jeg klart å male eller tegne hadde jeg malt en masse rovdyr med naken kvinnekropp.Basic Instinct.Cat Woman. Xena, Buffy,Lilith osv. Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.Gutter fra 16-26 blir brukt til avel og bare 10% av guttebarna overlever.Amazonene overtar verden. Du var 150 kilo da du startet å skrive på dol. Du har gått ned til var det 134? Du er i ferd med å fikse tennene dine. Dette er et skritt i riktig retning. Det neste må være å få orden på huset. Kan du ikke nå bare bestemme deg for å sette av noen timer hver dag til å få huset skikkelig ryddet og vasket til jul? Er det så vanskelig? Tenk hvor godt du kommer til å føle det etterpå. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg påstår ikke at andre dolere ikke har hatt det verre enn meg,bare at mine problemer har toppet seg og at jula for meg ikke finnes i egentlig fortand. Jeg er bipolar og min depressive tilstand gir meg ofte selvmordstanker. Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute. Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk. Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle. Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert. De sier at sinnsykdom er vanlig hos en del kunstnere.Hadde jeg klart å male eller tegne hadde jeg malt en masse rovdyr med naken kvinnekropp.Basic Instinct.Cat Woman. Xena, Buffy,Lilith osv. Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.Gutter fra 16-26 blir brukt til avel og bare 10% av guttebarna overlever.Amazonene overtar verden. Har du ikke dusjet siden april/mai??? Da bestemmer du deg for å gjøre det i kveld. Av med klærne, inn i dusjen, såp deg inn, skrubb, skyll, på med rene klær. 0 Siter
laban Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg påstår ikke at andre dolere ikke har hatt det verre enn meg,bare at mine problemer har toppet seg og at jula for meg ikke finnes i egentlig fortand. Jeg er bipolar og min depressive tilstand gir meg ofte selvmordstanker. Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute. Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk. Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle. Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert. De sier at sinnsykdom er vanlig hos en del kunstnere.Hadde jeg klart å male eller tegne hadde jeg malt en masse rovdyr med naken kvinnekropp.Basic Instinct.Cat Woman. Xena, Buffy,Lilith osv. Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.Gutter fra 16-26 blir brukt til avel og bare 10% av guttebarna overlever.Amazonene overtar verden. Er det mor, eksen eller andre kvinner som er skyld i at du ikke vasker deg selv, klærne eller kjøkkenutstyret ditt også? Du har reell grunn til å frykte at noe vil skje dersom du ikke kaster søppel og viser at du har alminnelig boevne. Blir det påvist skadedyr i rotet, er det en god grunn til å ta affære. Jeg skriver ikke dette for å mobbe, men for å provosere deg såpass at du går i dusjen ;-) 0 Siter
tonie Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg påstår ikke at andre dolere ikke har hatt det verre enn meg,bare at mine problemer har toppet seg og at jula for meg ikke finnes i egentlig fortand. Jeg er bipolar og min depressive tilstand gir meg ofte selvmordstanker. Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute. Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk. Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle. Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert. De sier at sinnsykdom er vanlig hos en del kunstnere.Hadde jeg klart å male eller tegne hadde jeg malt en masse rovdyr med naken kvinnekropp.Basic Instinct.Cat Woman. Xena, Buffy,Lilith osv. Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.Gutter fra 16-26 blir brukt til avel og bare 10% av guttebarna overlever.Amazonene overtar verden. Jeg tror kanskje det hadde vært bedre for deg å bli lagt inn et sted. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 De rundt meg? Hvem da,katta? OK, jeg vet ingenting om deg, så ... 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Er det mor, eksen eller andre kvinner som er skyld i at du ikke vasker deg selv, klærne eller kjøkkenutstyret ditt også? Du har reell grunn til å frykte at noe vil skje dersom du ikke kaster søppel og viser at du har alminnelig boevne. Blir det påvist skadedyr i rotet, er det en god grunn til å ta affære. Jeg skriver ikke dette for å mobbe, men for å provosere deg såpass at du går i dusjen ;-) Det er mye større sannsynlighet at jeg avslutter livet før jeg blir 55 i neste måned enn at en av "fiendens" displer skal bedrive en dominerende holdning ovenfor meg. Helsevesenet vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er vel en dyktig skuespiller da som klarer å lure enfoldige psykologer.Det kan være en stor ulempe å være både smart og gal,for da er det jeg som tar kontrollen over samtalene og snakker om det jeg vil,,istedenfor å snakke om døden og søvnen. Det er nemlig slik at de dummeste av oss tror på de løgnene som kvinner,politikere og psykiaterne tuter oss fulle med.Spis lykkepillene dine gutt så lever du nok lenge! Hva om det ikke er livet som er det viktigste? Hva om jeg planlegger min egen død,men er så feig at jeg har utsatt det over 10 ganger? Det hjelper ikke å være snill og ærlig hele livet når mobberne har hjernevasket deg og med hjelp fra de kristne har inbilt deg at du er ett ond menneske som fortjener helvete? Mine foreldre duperte meg og gav meg utrolig dårlig selvfølelse.Når jeg var ung,var jeg usikker.Når jeg ble voksen,ble jeg feit. At man har fått lov til å leve i hele 54 år er jo sikkert bare flaks. Jeg får inderlig håpe at det ikke finnes hverken himmel eller helvete.Da ligger jeg utrolig dårlig an. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Det er mye større sannsynlighet at jeg avslutter livet før jeg blir 55 i neste måned enn at en av "fiendens" displer skal bedrive en dominerende holdning ovenfor meg. Helsevesenet vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er vel en dyktig skuespiller da som klarer å lure enfoldige psykologer.Det kan være en stor ulempe å være både smart og gal,for da er det jeg som tar kontrollen over samtalene og snakker om det jeg vil,,istedenfor å snakke om døden og søvnen. Det er nemlig slik at de dummeste av oss tror på de løgnene som kvinner,politikere og psykiaterne tuter oss fulle med.Spis lykkepillene dine gutt så lever du nok lenge! Hva om det ikke er livet som er det viktigste? Hva om jeg planlegger min egen død,men er så feig at jeg har utsatt det over 10 ganger? Det hjelper ikke å være snill og ærlig hele livet når mobberne har hjernevasket deg og med hjelp fra de kristne har inbilt deg at du er ett ond menneske som fortjener helvete? Mine foreldre duperte meg og gav meg utrolig dårlig selvfølelse.Når jeg var ung,var jeg usikker.Når jeg ble voksen,ble jeg feit. At man har fått lov til å leve i hele 54 år er jo sikkert bare flaks. Jeg får inderlig håpe at det ikke finnes hverken himmel eller helvete.Da ligger jeg utrolig dårlig an. Du skriver at du lurer psykologene og ikke forteller hvordan du har det. Ser du sammenhengen mellom dette og, som du kaller det, "ikke får hjelp av helsevesenet" ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.