Lillemus Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Det er mye større sannsynlighet at jeg avslutter livet før jeg blir 55 i neste måned enn at en av "fiendens" displer skal bedrive en dominerende holdning ovenfor meg. Helsevesenet vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er vel en dyktig skuespiller da som klarer å lure enfoldige psykologer.Det kan være en stor ulempe å være både smart og gal,for da er det jeg som tar kontrollen over samtalene og snakker om det jeg vil,,istedenfor å snakke om døden og søvnen. Det er nemlig slik at de dummeste av oss tror på de løgnene som kvinner,politikere og psykiaterne tuter oss fulle med.Spis lykkepillene dine gutt så lever du nok lenge! Hva om det ikke er livet som er det viktigste? Hva om jeg planlegger min egen død,men er så feig at jeg har utsatt det over 10 ganger? Det hjelper ikke å være snill og ærlig hele livet når mobberne har hjernevasket deg og med hjelp fra de kristne har inbilt deg at du er ett ond menneske som fortjener helvete? Mine foreldre duperte meg og gav meg utrolig dårlig selvfølelse.Når jeg var ung,var jeg usikker.Når jeg ble voksen,ble jeg feit. At man har fått lov til å leve i hele 54 år er jo sikkert bare flaks. Jeg får inderlig håpe at det ikke finnes hverken himmel eller helvete.Da ligger jeg utrolig dårlig an. ''Helsevesenet vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er vel en dyktig skuespiller da som klarer å lure enfoldige psykologer.Det kan være en stor ulempe å være både smart og gal,for da er det jeg som tar kontrollen over samtalene og snakker om det jeg vil,,istedenfor å snakke om døden og søvnen.'' Og du ser ingen sammenheng mellom at du ikke sier det som det er og at du ikke får den hjelpen du mener du trenger? 0 Siter
laban Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Det er mye større sannsynlighet at jeg avslutter livet før jeg blir 55 i neste måned enn at en av "fiendens" displer skal bedrive en dominerende holdning ovenfor meg. Helsevesenet vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er vel en dyktig skuespiller da som klarer å lure enfoldige psykologer.Det kan være en stor ulempe å være både smart og gal,for da er det jeg som tar kontrollen over samtalene og snakker om det jeg vil,,istedenfor å snakke om døden og søvnen. Det er nemlig slik at de dummeste av oss tror på de løgnene som kvinner,politikere og psykiaterne tuter oss fulle med.Spis lykkepillene dine gutt så lever du nok lenge! Hva om det ikke er livet som er det viktigste? Hva om jeg planlegger min egen død,men er så feig at jeg har utsatt det over 10 ganger? Det hjelper ikke å være snill og ærlig hele livet når mobberne har hjernevasket deg og med hjelp fra de kristne har inbilt deg at du er ett ond menneske som fortjener helvete? Mine foreldre duperte meg og gav meg utrolig dårlig selvfølelse.Når jeg var ung,var jeg usikker.Når jeg ble voksen,ble jeg feit. At man har fått lov til å leve i hele 54 år er jo sikkert bare flaks. Jeg får inderlig håpe at det ikke finnes hverken himmel eller helvete.Da ligger jeg utrolig dårlig an. Nå kommer du med en hel masse som ikke har noe med svaret mitt til deg å gjøre. Hvis du betrakter kvinner, politikere og alle i helsevesenet som dine fiender som det er best å lure så godt man kan, er det kanskje ikke så rart at de ikke står i kø for å hjelpe deg, heller. Jeg svarte først og fremst på dine bekymringer for at noen skal blande seg opp i livet ditt og f.eks. avlive katten: Du har reell grunn til å frykte dette hvis du ikke viser alminnelig boevne inkludert personlig hygiene. I boliger der det oppbevares søppel, kan det før eller senere påvises skadedyr, og da er det lov å ta affære - og dyrehold oppi det hele vil ikke bli sett på med positive øyne. Jeg er ingen fagperson og vet egentlig ikke hvorfor jeg stadig svarer deg. Men siden vi er jevngamle, får jeg følelsen av at du kunne vært en av de litt tafatte, stille guttene i paralellklassen min, og dem har jeg en viss sympati for ;-) Det er helt sikkert noen som har begått urett mot deg, de færreste på over 50 år har sluppet unna det. Men det finnes ikke noe hjelpeapparat som kan gi deg en bedre barndom eller refse ekskona di eller snakke til de religiøse fanatikerne du ble utsatt for. Det eneste de kan hjelpe deg med, er 2012-hverdagen din, forutsatt at du ønsker det selv. Og i våre dager stilles det visse grunnleggende krav til å ta vare på seg selv. Den som kan holde en bil i orden og bruke den, kan også vaske seg selv og klærne sine. Du har skrevet mye her om vekt og kosthold. Nå har du sett at det fort kan gå riktig vei uten altfor drastiske tiltak, men at det selvfølgelig vil ta tid. En som veier 140 kg (tilfeldig valgt eksempel) kan ikke bli 80 kg til jul, men h*n kan håpe på 129 kg. Sånn er det med andre ting også. Huset kommer ikke til å framstå som noen boligannonse uansett hva du gjør, men du kan ta ett rom om gangen og fjerne søppel, vaske klær og gjøre det litt mer beboelig. Sett av noen timer pr. dag og se på det som et prosjekt. Det er helt normalt å få svarte tanker i hodet når man vandrer uflidd rundt i et kaos. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 ''Helsevesenet vil ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er vel en dyktig skuespiller da som klarer å lure enfoldige psykologer.Det kan være en stor ulempe å være både smart og gal,for da er det jeg som tar kontrollen over samtalene og snakker om det jeg vil,,istedenfor å snakke om døden og søvnen.'' Og du ser ingen sammenheng mellom at du ikke sier det som det er og at du ikke får den hjelpen du mener du trenger? Min sykdom er todelt.Når zoloftnivået er lavt,vil jeg dø.Når det er høyt vil jeg leve.Ingen meldinger fra meg etter kl 23 bør tas bokstavelig.Snakker jeg mest om selvmord,er jeg depressiv og blir bedre etter 7+ timers søvn.Jeg tok 100 mg i gårkveld og 50 mg i dag morges.Tar 50 mg i kveld,og skal evaluere når det er best å ta mine lykkepiller. Alle mennesker gjør feil og de fleste angrer på disse.Jeg er ikke unik.Jeg trenger bare ett sted å lufte mine frustrasjoner. Desverre har det blitt stort sett DOL og delvis også vg debatt. God helg! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Min sykdom er todelt.Når zoloftnivået er lavt,vil jeg dø.Når det er høyt vil jeg leve.Ingen meldinger fra meg etter kl 23 bør tas bokstavelig.Snakker jeg mest om selvmord,er jeg depressiv og blir bedre etter 7+ timers søvn.Jeg tok 100 mg i gårkveld og 50 mg i dag morges.Tar 50 mg i kveld,og skal evaluere når det er best å ta mine lykkepiller. Alle mennesker gjør feil og de fleste angrer på disse.Jeg er ikke unik.Jeg trenger bare ett sted å lufte mine frustrasjoner. Desverre har det blitt stort sett DOL og delvis også vg debatt. God helg! God helg selv! *klem* 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 God helg selv! *klem* Beklager,men jeg tar ikke imot klemmer av hvemsomhelst. Denne kroppen er uberørt av klisne kvinnekropper i snart 10 år nå,og det skal den fortsette med. Intimsone har du hørt om det? 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Du var 150 kilo da du startet å skrive på dol. Du har gått ned til var det 134? Du er i ferd med å fikse tennene dine. Dette er et skritt i riktig retning. Det neste må være å få orden på huset. Kan du ikke nå bare bestemme deg for å sette av noen timer hver dag til å få huset skikkelig ryddet og vasket til jul? Er det så vanskelig? Tenk hvor godt du kommer til å føle det etterpå. Skal bare sette inn gressklipperen og noen utemøbler i garasjen.Så skal jeg stable noe ved i ett kott. Jeg feirer ikke bursdag eller jul,siden jeg ikke har noen å feire med.Det blir så tåpelig å sitte alene med ett kakestykke på ett bakeri liksom.Skal jeg da ta en Mr.Bean og ta med bamsen? Var det ikke den som fikk ett nytt øye til jul? Sitte der med papirhatt og snakke med seg selv? he he. Vurderer å begynne å trene,men mest for å ha noe å gjøre på dagtid.Hvis det er slik at vi kan få lov til å jobbe til vi er 70 eller 75,har jeg jo 20 aktive år igjen.100 kr per gang er dyrt så jeg venter til jeg har for 3 eller 6 mnd,ca 750 eller 1000 kr. Siden jeg har en stor kropp,har jeg jo noe å gå ut ifra,jeg er jo ingen pingle. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis det er tale om kjærlighetssorg kreves ikke bare tid, men også vilje. Tro meg, jeg har vært der (også). Nei,foreldres død i jula 2004 og skillsmisse i 1992. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det var akutt betennelse i strupehodet. Gikk veldig, veldig fort. Rakk å få hjem lege fra legevakten som sa det var falsk krupp. Ikke lenge etter ble det brått mye verre....vi tok barnet i bilen for å dra til sykehuset, men rakk ikke fram....... Etter denne hendelsen er jeg veldig redd for alt som har med halsen å gjøre, sette mat og ting i halsen. Alltid på vakt for dette på barna jeg fikk etterpå og nå barnebarn. Likeså halsbetennelse og sykdom hos barna generelt. Ser for meg at det verste kan skje... Har du plassert denne feil? Jeg snakker om psykisk smerte og psykisk sykdom. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Har du plassert denne feil? Jeg snakker om psykisk smerte og psykisk sykdom. Hva med å lese sammenhengen det ble skrevet i? Hønemoren fortalte om at hun opplevde at barnet hennes døde i armene hennes. Sangsol spurte hva som skjedde, og Hønemoren fortalte det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis man er enebarn og feirer alle jul hos de så.Fra jeg ble skilt i 1992-2004 feiret jeg jul hos mor og far.Ingen ordentlig julefeiring fom 2005. Klart det er fryktelig trist, men man kan jo ikke deppe i mange år pga dette? En venninne av meg traff sin store kjærlighet for noen år tilbake. De fikk en nydelig, etterlengtet datter sammen En dag da datteren var åtte mnd gammel skulle den lille familien ut på trilletur. Far og datter gikk rolig i forveien og ventet på mor. Plutselig kom en bil i full fart og kjørte dem rett ned.. far omkom momentant... datter levde fortsatt da mor kom løpende, men hun døde på vei til sykehuset... Kan du tenke deg en verre tragedie enn dette? Mor visste hun ikke kunne legge seg ned og "dø" selv om hun hadde mistet de kjæreste hun hadde... Idag er hun i et nytt forhold med en mann hun er glad i, og de har fått tre barn på kort tid Lykken avhenger langt mer av en selv enn av andre.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg påstår ikke at andre dolere ikke har hatt det verre enn meg,bare at mine problemer har toppet seg og at jula for meg ikke finnes i egentlig fortand. Jeg er bipolar og min depressive tilstand gir meg ofte selvmordstanker. Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute. Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk. Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle. Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert. De sier at sinnsykdom er vanlig hos en del kunstnere.Hadde jeg klart å male eller tegne hadde jeg malt en masse rovdyr med naken kvinnekropp.Basic Instinct.Cat Woman. Xena, Buffy,Lilith osv. Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.Gutter fra 16-26 blir brukt til avel og bare 10% av guttebarna overlever.Amazonene overtar verden. ''Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute.'' Hvem kan gjøre noe med dette? Jo, du! Idag kan du bruke dagen på å rydde og vaske soverommet ditt - husk å skifte sengetøy og kaste så mye du kan på søppeldynga (å bli kvitt ting er en befrielse, samt at det gjr det mye lettere å holde orden!). Når du er ferdig i ettermiddag, så tar du deg en lang dusj og skifter til rene klær. Når du legger deg i kveld er du sikkert sliten etter alt du har gjort idag, og du vil sikkert føle deg stolt og glad over at du fiksa det! Hva skal du med mer enn en bil? Selg unna slik at du har bare en bil! ''Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk.'' Da slutter du å drite i at du er sulten. Spis fire måltider hver dag. Bestem deg f.eks. for at du SKAL spise MAT klokka 10 - 14 - 18 og 21! ''Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle.'' Det er det ikke sikkert de har.... men de har fått orden hjemme hos seg og sørger for å holde både seg selv og hjemmet rent og ryddig, slik at andre mennesker skal våge å nærme seg dem. Urenslige mennesker vil sjelden få venner, for andre mennesker holder seg unna pga lukta... ''Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert.'' Dette unngår du mest sannsynlig hvis du greier å ta tak i livet ditt og skjønner at det er DU som må gjøre noe - hjelpen ramler ikke bare ned i hodet ditt... Det er du som bør hjelpe deg selv. ''Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.'' Og det baserer du på hva? Dette er selvsagt bullshit... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Beklager,men jeg tar ikke imot klemmer av hvemsomhelst. Denne kroppen er uberørt av klisne kvinnekropper i snart 10 år nå,og det skal den fortsette med. Intimsone har du hørt om det? Det er normalt å sende en klem når man skjønner at noen har det vanskelig. Lillemus hadde neppe hoppa opp og gitt deg en fysisk klem dersom dere treftes. Å sende en skriftlig klem er en måte å vise omsorg på 0 Siter
Hønemoren Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Har du plassert denne feil? Jeg snakker om psykisk smerte og psykisk sykdom. Jeg svarte sangol, du behøvde ikke lest det. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hva med å lese sammenhengen det ble skrevet i? Hønemoren fortalte om at hun opplevde at barnet hennes døde i armene hennes. Sangsol spurte hva som skjedde, og Hønemoren fortalte det. Takk for ditt innspill :-) 0 Siter
frosken Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Har du plassert denne feil? Jeg snakker om psykisk smerte og psykisk sykdom. ''Har du plassert denne feil? Jeg snakker om psykisk smerte og psykisk sykdom.'' Noen ganger får dine kommentarer meg til å lure på hvor selvsentrert det er mulig å bli :-( Hvordan får du deg til å gi en slik kommentar til Hønemoren etter at hun forteller om noe av det vondeste et menneske kan oppleve? Hva med å sette dine egne vansker i et litt større perspektiv? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 ''Har du plassert denne feil? Jeg snakker om psykisk smerte og psykisk sykdom.'' Noen ganger får dine kommentarer meg til å lure på hvor selvsentrert det er mulig å bli :-( Hvordan får du deg til å gi en slik kommentar til Hønemoren etter at hun forteller om noe av det vondeste et menneske kan oppleve? Hva med å sette dine egne vansker i et litt større perspektiv? Jeg også reagerte på den og på kommentaren hans til lillemus 0 Siter
frosken Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har mistet et barn, døde i mine armer, ble kvalt. Vil si det slik at tider leger ikke alle sår, man MÅ leve med det og såret gror aldri helt. Ikke mitt i hvertfall. ''Vil si det slik at tider leger ikke alle sår, man MÅ leve med det og såret gror aldri helt. Ikke mitt i hvertfall.'' Et så stort traume som du opplevde er det forståelig at etterlater et varig sår. Det er som du sier, slik at man må leve videre med det, - men jeg tenker at det er greit å vise seg selv ganske mye toleranse og aksept i perioder hvor såret igjen blir fremtredende i bevisstheten. Ditt innlegg fikk meg forøvrig til å tenke på at det snart er allehelgensdag. I år skal jeg huske dagen og besøke gravene til de som har betydd mye for meg. 0 Siter
Gjest Opp til en selv Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Skal bare sette inn gressklipperen og noen utemøbler i garasjen.Så skal jeg stable noe ved i ett kott. Jeg feirer ikke bursdag eller jul,siden jeg ikke har noen å feire med.Det blir så tåpelig å sitte alene med ett kakestykke på ett bakeri liksom.Skal jeg da ta en Mr.Bean og ta med bamsen? Var det ikke den som fikk ett nytt øye til jul? Sitte der med papirhatt og snakke med seg selv? he he. Vurderer å begynne å trene,men mest for å ha noe å gjøre på dagtid.Hvis det er slik at vi kan få lov til å jobbe til vi er 70 eller 75,har jeg jo 20 aktive år igjen.100 kr per gang er dyrt så jeg venter til jeg har for 3 eller 6 mnd,ca 750 eller 1000 kr. Siden jeg har en stor kropp,har jeg jo noe å gå ut ifra,jeg er jo ingen pingle. Du må slutte å dyrke ensomheten. Et kakestykke på kafe alene er kjempekoselig. Nå bruker du fantasien og finner på alt som kan bli koselig i julen. Varm stue, god mat, koselige tv program,ut på tur, osv,osv. Jeg skal også være alene fordi ungene har andre planer. Finnes ikke trist av den grunn. Lykke til. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 ''Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute.'' Hvem kan gjøre noe med dette? Jo, du! Idag kan du bruke dagen på å rydde og vaske soverommet ditt - husk å skifte sengetøy og kaste så mye du kan på søppeldynga (å bli kvitt ting er en befrielse, samt at det gjr det mye lettere å holde orden!). Når du er ferdig i ettermiddag, så tar du deg en lang dusj og skifter til rene klær. Når du legger deg i kveld er du sikkert sliten etter alt du har gjort idag, og du vil sikkert føle deg stolt og glad over at du fiksa det! Hva skal du med mer enn en bil? Selg unna slik at du har bare en bil! ''Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk.'' Da slutter du å drite i at du er sulten. Spis fire måltider hver dag. Bestem deg f.eks. for at du SKAL spise MAT klokka 10 - 14 - 18 og 21! ''Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle.'' Det er det ikke sikkert de har.... men de har fått orden hjemme hos seg og sørger for å holde både seg selv og hjemmet rent og ryddig, slik at andre mennesker skal våge å nærme seg dem. Urenslige mennesker vil sjelden få venner, for andre mennesker holder seg unna pga lukta... ''Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert.'' Dette unngår du mest sannsynlig hvis du greier å ta tak i livet ditt og skjønner at det er DU som må gjøre noe - hjelpen ramler ikke bare ned i hodet ditt... Det er du som bør hjelpe deg selv. ''Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.'' Og det baserer du på hva? Dette er selvsagt bullshit... Bare at det kan han ikke gjøre, for da blir det kanskje bedre. Og det er det verste som kan skje med en som liker å hate. :0) 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Beklager,men jeg tar ikke imot klemmer av hvemsomhelst. Denne kroppen er uberørt av klisne kvinnekropper i snart 10 år nå,og det skal den fortsette med. Intimsone har du hørt om det? Jøjje meg, beklager, jeg prøvde bare å være vennlig, det skal ikke gjenta seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.