Gå til innhold

Tiden leger ikke alle sår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var akutt betennelse i strupehodet. Gikk veldig, veldig fort.

Rakk å få hjem lege fra legevakten som sa det var falsk krupp.

Ikke lenge etter ble det brått mye verre....vi tok barnet i bilen for å dra til sykehuset, men rakk ikke fram.......

Etter denne hendelsen er jeg veldig redd for alt som har med halsen å gjøre, sette mat og ting i halsen. Alltid på vakt for dette på barna jeg fikk etterpå og nå barnebarn. Likeså halsbetennelse og sykdom hos barna generelt. Ser for meg at det verste kan skje...

Klem til deg Hønemoren. Jeg skjønner godt at alt som handler om pust og hals blir skummelt etter en slik grufull erfaring. Huff, dette var vondt å lese :(

Videoannonse
Annonse
  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

10

• Lillemus

8

• tonie

4

• Madelenemie

4

Skrevet

det går an å endre mye slik at du får det bedre, men det virker ikke som du vil og at du trives i offerrollen :(

''det går an å endre mye slik at du får det bedre, men det virker ikke som du vil og at du trives i offerrollen :('' Dette tror jeg du har helt rett i gerimate. Jeg har forsøkt å gi HHP58 råd mange ganger, for han virker jo svært ulykkelig, men ser at det bare er waste of time for han er ikke der at han ønsker endring. Han ønsker bare å synes synd om seg selv (ennå).

Skrevet

''Jeg bor i en søppelkasse til 2 millioner og vet ikke min arme råd.Jeg dusjet sist gang i april/mai.Har ikke vasket klær i hele oktober.Vasket opp sist i 2010 eller 2011.Bruker papp-tallerkner og en fast kaffekopp.Det er søppel og rot i alle rom.Jeg forsøker panisk å holde orden ute så jeg ikke blir tvangsinnlagt og de avliver katta mi.Naboer og Politi er ikke å spøke med.Har slanket ned bilparken fra 7 til bare 4 biler.1 i garasjen og 3 ute.''

Hvem kan gjøre noe med dette? Jo, du!

Idag kan du bruke dagen på å rydde og vaske soverommet ditt - husk å skifte sengetøy og kaste så mye du kan på søppeldynga (å bli kvitt ting er en befrielse, samt at det gjr det mye lettere å holde orden!). Når du er ferdig i ettermiddag, så tar du deg en lang dusj og skifter til rene klær. Når du legger deg i kveld er du sikkert sliten etter alt du har gjort idag, og du vil sikkert føle deg stolt og glad over at du fiksa det!

Hva skal du med mer enn en bil? Selg unna slik at du har bare en bil!

''Når jeg er deppa kan jeg gå sulten lenge og spiser kanskje i 16 tida siden jeg begynner å bli svimmel.At jeg er ordentlig sulten driter jeg i og tar ett glass h-melk.''

Da slutter du å drite i at du er sulten. Spis fire måltider hver dag. Bestem deg f.eks. for at du SKAL spise MAT klokka 10 - 14 - 18 og 21!

''Ja jeg er voksen og snart 55 år,men min sorg og sykdom er selvfølgelig subjektiv.Jeg VET jo egentlig at mange har det verre enn meg,men de har kanskje familie eller venner eller sambo/ektefelle.''

Det er det ikke sikkert de har.... men de har fått orden hjemme hos seg og sørger for å holde både seg selv og hjemmet rent og ryddig, slik at andre mennesker skal våge å nærme seg dem. Urenslige mennesker vil sjelden få venner, for andre mennesker holder seg unna pga lukta...

''Er redd jeg skal bli en galning med 10-20 katter og en kommune som selger huset mitt og stenger meg inne på Gaustad.Menn med hvite frakker tar på meg en tvangstrøye og kaster meg inn i ett polstret rom som er støyisolert.''

Dette unngår du mest sannsynlig hvis du greier å ta tak i livet ditt og skjønner at det er DU som må gjøre noe - hjelpen ramler ikke bare ned i hodet ditt... Det er du som bør hjelpe deg selv.

''Innen 20 år vil kvinnene ha overtatt verden og henrettet alle menn over 40.''

Og det baserer du på hva? Dette er selvsagt bullshit...

Godt svar togli, men jeg tror ikke HHP58 hører på dét øret desverre...

Gjest Elextra
Skrevet

Nå falt du alle de hakk det er mulig å falle. Dette er den mest ufølsomme og selvsentrerte kommentaren jeg noensinne har sett på dol. Jeg håper du i det minste har vett til å beklage ufølsomheten din overfor Hønemoren :(

''Dette er den mest ufølsomme og selvsentrerte kommentaren jeg noensinne har sett på dol. ''

Enig, men velger å la "tvilen komme tiltalte til gode": Antakelig så HHP58 kommentaren på 100 nyeste, og så den ikke i sin sammenheng. Da kunne det synes som om den "bare" omhandet et sykt barn (om en leste litt fort), og han kunne kanskje tro den var havnet feil.

Skrevet

Jøjje meg, beklager, jeg prøvde bare å være vennlig, det skal ikke gjenta seg.

Herre jemini for et svar du fikk. Får en klem av meg du :)

Skrevet

''Dette er den mest ufølsomme og selvsentrerte kommentaren jeg noensinne har sett på dol. ''

Enig, men velger å la "tvilen komme tiltalte til gode": Antakelig så HHP58 kommentaren på 100 nyeste, og så den ikke i sin sammenheng. Da kunne det synes som om den "bare" omhandet et sykt barn (om en leste litt fort), og han kunne kanskje tro den var havnet feil.

Håper det er sånn, og if so er vi iallefall noen som har gjort han oppmerksom på hva som har skjedd, og at han har noe å rydde opp i.

Skrevet

Klem til deg Hønemoren. Jeg skjønner godt at alt som handler om pust og hals blir skummelt etter en slik grufull erfaring. Huff, dette var vondt å lese :(

Klem tilbake og takk for din forståelse.

Skrevet

Herre jemini for et svar du fikk. Får en klem av meg du :)

Takk og takk - jeg liker klemmer jeg. :o)

Skrevet

Godt svar togli, men jeg tror ikke HHP58 hører på dét øret desverre...

Tror nok ikke det jeg heller, men forhåpentligvis kan det være noen som virkelig VIL få et bedre liv som leser det ;)

Skrevet

Det var akutt betennelse i strupehodet. Gikk veldig, veldig fort.

Rakk å få hjem lege fra legevakten som sa det var falsk krupp.

Ikke lenge etter ble det brått mye verre....vi tok barnet i bilen for å dra til sykehuset, men rakk ikke fram.......

Etter denne hendelsen er jeg veldig redd for alt som har med halsen å gjøre, sette mat og ting i halsen. Alltid på vakt for dette på barna jeg fikk etterpå og nå barnebarn. Likeså halsbetennelse og sykdom hos barna generelt. Ser for meg at det verste kan skje...

Beklager så mye,men her har det skjedd en feil.Jeg leste nok ikke hele innlegget ditt men leste bare dette med halsen og ikke at hun døde.Beklager så mye igjen.

Å miste ett barn er selvfølgelig det aller verste en foreldre kan oppleve.Heldigvis har jeg 2 gutter på 27 og 29 som har god helse.Jeg tilogmed ett barnebarn.

Å miste foreldre før de er 70 har nok mange opplevd.

Jeg sier det igjen at det jeg skriver etter kl 22-23 om kvelden må tas med en klype salt.Jeg får helle holde kjeft om jeg ikke klarer å slutte med disse selvmordstankene.

Ser nå at andre har det mye verre enn meg og klarer å gå videre med disse traumene.

Det jeg mente er vel at mange av oss blir så preget av motgang at vi knekker sammen og ikke klarer å reise oss av egen kraft men må ha både hjelp og mye tid.

(Skal til tannlegen kl 13.30 så jeg får sikkert nye tenner før jul.)

Livet går videre selv om vi aldri glemmer våre traumer,de mister bare noe av sin kraft over tid.Men vi husker de altid.

Spørsmålet er ikke om vi faller,men hvor lenge vi blir liggende.

Hvor lang tid trenger vi for å reise oss? Når klarer vi å gå? MÅ vi løpe eller er det bra nok å gå?

Min sorg ble bare dypere når jeg har på følelsen at jeg er alene og altid har vært det.Men det er jo sikkert over 1 million ensomme i dette land,så jeg er ikke enestående i så måte.

Ikke alle gifter seg og får barn.Mange barnløse blir bitre og ensomme i alderdommen.

JEG ER IKKE DEN ENESTE.

Avslutter herved denne tråden da jeg kom i skade for å si noe som ble veldig feil og såret Hønemoren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...