Gjest Antalya Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har i den senere tid hatt ukontrollert vannlating om natten. Etter å ha fått konstantert at blæren ikke tmmer seg, fikk jeg Cepalux 0,4 mg som jeg tar midt på dagen, Dette har ikke hjulpet i det hele tatt. Har brukt Cepalux i ca 8 uker. Nå har min lege foresltt bruk av kateter hver kveld for å få tømt blæren. Mitt spørsmål er: Finnes det ikke en alternativ medisin som kan hjelpe? Eller er det noe annet som kan prøves? 0 Siter
Gjest Inkontinentheletiden Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg vet det finnes en medisin som heter minirin. Jeg anbefaler ikke kateter da dette kan føre til gjentatte urinveisinfeksjoner. Jeg sliter med inkontinens hele døgnet, både stressinkontinens og overaktiv blære. Min fastlege anbefalte ikke kateter, siden kateter har så mange negative sider. Han ville heller at jeg skulle bruke bleier. Det endte opp med at han skrev det ut på blå resept første gang jeg tok det opp med ham. Bleier kan være et alternativ, da dette ikke har så mange negative sider. Hvis du er god nok med hygiene og bruker våtservietter som er beregnet på inkontinens og vasker deg med dem etter hvert bleieskift. Risikoen for infeksjoner er betydelig mindre ved bruk av bleier enn kateter. Hvis du er god med hygiene unngår du både urinveisinfeksjoner og bleieutslett. For bleieutslett kan du unngå det ved å smøre på natusan for nyfødte med bleieutslett, den er god. Uansett hva du velger så håper jeg det ordner seg for deg. Vet hvordan det er å ha det slik. Jeg går med bleier 24 t i døgnet. Men det hindrer vertfall uhell i buksen, noe som er både flaut og ubehagelig. Ha en fortsatt fin helg:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.