Gå til innhold

Skal jeg si ifra eller la være.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjenner jeg er litt irritert, etter at en felles venninne av meg og hun når det gjaldt barnevernet, har sendt en sms som jeg har sendt til henne videre til min tidligere venninne.

Saken er at jeg følte et behov for å forklare/forsvare meg da jeg fikk en sms om at de ikke hadde funnet noe i den saken og at vedkommende var hormonell etter fødsel og det var synd på henne.

Jeg skrev tilabake at jeg skjønner det tøft for henne og at det ikke er sikkert at hun forteller deg alt. Men at barnevernet så ganske alvorlig på det og jeg ikke hadde noe valg. Den meldingen får jeg da tilbake i en mail fra hun som jeg måtte ringe barnevernet. Og da er den jo tatt ut av sin sammenheng om at jeg sier hun lyver osv...

Dette er en venninne ingen av oss som ingen av oss har hatt særlig kontakt med de siste årene. Har egentlig vært litt lei meg fordi hun bytter venner etterhvert som det passer henne. Samtidig har vi hatt det mye gøy sammen før og jeg savner henne. Hun klapset til meg på byen en gang for mange år siden pga. sjalusi med noen gutter, og hun er i konflikt med svigerfamilien.. så jeg vet hun er en intrigemaker ( har iallfall vært det før).

Samtidig har hun selv sagt ting hun har bekymret seg ovenfor over barnet som jeg bekymret meg for. Jeg skjønner da ikke hvorfor hun kan sende den meldingen videre. Jeg burde jo aldri har sendt den selvfølgelig. Men jeg kan ikke se noen annen grunn enn å skape ytterligere splid. Hun er jo ingen støtte for den andre venninne heller. Hadde hun stilt opp for henne hadde jeg kanskje skjønt det, men tror ikke de har mye kontakt.

Egentlig har jeg bare latt som ingenting, orker ikke noe mer bråk. Det blir det helt sikkert hvis jeg tar det opp med henne. Bør jeg bare la være og kutte ut henne også helt? Har jo hatt liten kontakt siste årene uansett. Men føler meg tråkket på og har lyst å si ifra at nok er nok!

Føler også at jeg maser her inne om det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ikke røre mer i den gryta. Alt det svidde har en tendens til å komme opp hvis man rører for mye. Jeg tror ikke det er verd det, rett og slett.

Fortsett å heve hodet - ikke prøv å få forståelse og innrømmelse fra en kant du trolig ikke får det.

Når det gjelde hun "venninna" di som videresendte meldinga, har hun trolig tatt til seg Bjørneboes ti bud:

http://home.online.no/~steinny/Kap6/Visdomsord/10_bud_til_en_ung_mann.htm

Skrevet

Jeg synes du skal lene deg tilbake, la barnevernet gjøre jobben sin og la alt dette voksenstyret bare være!

Ikke plei kontakt med voksne som bare er en kilde til intriger og styr i livet ditt.

Skrevet

Jeg vil råde deg til å ikke røre mer i den gryta. Alt det svidde har en tendens til å komme opp hvis man rører for mye. Jeg tror ikke det er verd det, rett og slett.

Fortsett å heve hodet - ikke prøv å få forståelse og innrømmelse fra en kant du trolig ikke får det.

Når det gjelde hun "venninna" di som videresendte meldinga, har hun trolig tatt til seg Bjørneboes ti bud:

http://home.online.no/~steinny/Kap6/Visdomsord/10_bud_til_en_ung_mann.htm

Takk for rådene. Da lar jeg være. Det er bare det at innimellom får jeg så lyst til å si ifra og spørre hva som egentlig var hensikten med å sende den meldingen. Men ser at det er best å la være. Blir bare mer bråk.

Gjort er gjort, og jeg ser nå hvem som er gode venninner, og selv om det er få, er det bedre med få og gode venner. Det diktet var veldig bra!

Skrevet

Trykk Ignore. Det løser ingenting å vikle seg enda mer inn i de intrigene der

tror

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...