Gå til innhold

NHD "Identitets krise" Hos ung,voksen dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg bli fri fra dette fengselet;depresjon og frykt? Jeg har prøvd flere medisiner og doser, men uten å lykkes. De har ikke tatt bort sorg og frykt ... I så mange år har jeg kjempet mot destruktive tanker og angst. I mine tøffeste år ,maaange år, levde jeg et liv helt uten medisiner. Men de siste årene ... Jeg har gitt opp på en måte, og tydde til antidepressivaer, uten hell .. årene har gitt meg mer enn jeg kan håndtere, jeg begynner å miste kontroll over meg selv. Mitt håp for fremtiden svinner bort ...Hva er min IDENTITET?

Jeg er takknemlig for alle de tingene jeg har i livet mitt, men jeg har så mye frykt, sorg, og hindringer som holder meg fra å vokse og leve det livet jeg ønsker å leve , det livet jeg TRENGER for å leve godt....

Jeg har et godt hjerte,tror jeg... Jeg er rettferdig, ærlig... jeg elsker å være der for andre. Min drøm er (var) å bli lege. Men matte var ikke min sterkeste side ... Så tenkte jeg å bli sykepleier. Min passion her i livet er å hjelpe andre! Men for å studere sykepleie ... med mine konsentrasjonsvansker ...Det virker umulig.. Uoverkommelig...

Jeg hjelper folk på andre måter. Hvis de trenger en prat, eller støtte dem på noen måter ... Men jeg føler dypt inne i meg at det er mer jeg kunne gjøre. Men hvordan? Hvordan kan jeg bli fri fra depresjon og angst? Hvordan kan jeg få seier ?

Mine psykiske problemer stopper meg fra å være den jeg er tenkt til være... Jeg har følt på lenge nå at jeg mister grepet, jeg mister meg selv og min skjebne.... Min psykiater har hjulpet meg mye, men jeg vet ikke hvordan jeg kan komme til roten av dette!

Jeg prøver mitt beste for å fokusere på det positive, og hva fremtiden kan bringe. Men jeg kan ikke se det hjelper meg fra å holde hodet over vannet.... Det virker som om depresjonen og frykten er sterkere enn håpet som finnes dypt i meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så synd medisiner ikke fungerer for deg. Har du prøvd kognitiv terapi? Jeg har ikke prøvd det selv, men har forstått at det fungerer veldig godt mot frykt og angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...