Gå til innhold

Haster litt: Sobril før tannbehandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må kanskje ta bedøvelse i dag, slik at også halve tunga blir bedøvd. Det har jeg fått panikkangst av tidligere. Er ikke glad i bedøvelse.

Vil det hjelpe om jeg tar en sobril før behandlingen? Eller blir det verre, i verste fall at sobrilen vil "bedøve" meg enda mer slik at jeg ikke har kontroll. Ser jeg for meg i skrekk. At tunga skal kvele meg eller noe sånt.

Er det noen her med angst som har tatt sobril før tannbehandling med bedøvelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt vival, og det gikk helt greit. Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har tatt vival, og det gikk helt greit. Lykke til :-)

Fikk du også bedøvelse slik at tunga var bedøvet`?

Skrevet

Hei igjen Cathlin,

Jeg skjønner godt at du vil dempe angsten. Det er i utgangspunktet greit før et tannlegebesøk (ja for andre ubehagelige og skumle undersøkelser også), men jeg ville nok tatt en telefon til tannlegekontoret på forhånd slik at du ikke risikerer at Sobrilen ikke kan kombineres med den bedøvelsen de skal bruke. Uansett bør du opplyse dem om dette før de går i gang med deg.

Hos noen tannleger er de veldig nøye på dette med interaksjoner og ber pasienten om å opplyse om hva de bruker av medisiner. Hvis din ikke gjør det, så må du hjelpe dem litt!

Jeg håper at det er greit for deg å ta Sobril. Høyst sannsynlig er det det!

Skrevet

Hei igjen Cathlin,

Jeg skjønner godt at du vil dempe angsten. Det er i utgangspunktet greit før et tannlegebesøk (ja for andre ubehagelige og skumle undersøkelser også), men jeg ville nok tatt en telefon til tannlegekontoret på forhånd slik at du ikke risikerer at Sobrilen ikke kan kombineres med den bedøvelsen de skal bruke. Uansett bør du opplyse dem om dette før de går i gang med deg.

Hos noen tannleger er de veldig nøye på dette med interaksjoner og ber pasienten om å opplyse om hva de bruker av medisiner. Hvis din ikke gjør det, så må du hjelpe dem litt!

Jeg håper at det er greit for deg å ta Sobril. Høyst sannsynlig er det det!

Ja, skulle sikkert hørt om det på forhånd, men jeg må være der før de åpner, og tror ikke de har tid til å vente til sobrilen virker.

Jaja. Snart er det jul.

Skrevet

Fikk du også bedøvelse slik at tunga var bedøvet`?

Nei det synes jeg høres rart ut, de skal jo ikke bedøve tunga de. Du kan jo si det til tannlegen, at du er redd for det.

Skrevet

Nei det synes jeg høres rart ut, de skal jo ikke bedøve tunga de. Du kan jo si det til tannlegen, at du er redd for det.

''Nei det synes jeg høres rart ut, de skal jo ikke bedøve tunga de.''

Tunga blir også bedøvd hvis man setter mye bedøvelse bak i underkjeven ("ledningsanestesi").

Skrevet

Tunga blir også bedøvd hvis man setter mye bedøvelse bak i underkjeven ("ledningsanestesi").

Stemmer, var det de sa. At man ikke kan unngå det.

Skrevet

''Vil det hjelpe om jeg tar en sobril før behandlingen?''

Det vil det sikkert.

''Eller blir det verre, i verste fall at sobrilen vil "bedøve" meg enda mer slik at jeg ikke har kontroll.''

Nei, det skulle ikke være noe problem.

Skrevet

''Vil det hjelpe om jeg tar en sobril før behandlingen?''

Det vil det sikkert.

''Eller blir det verre, i verste fall at sobrilen vil "bedøve" meg enda mer slik at jeg ikke har kontroll.''

Nei, det skulle ikke være noe problem.

Godt å høre!

Skrevet

Da hadde iallefall jeg fått hetta!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sobril 15-25 mg før tannbehandling går helt greit.

La bilen stå.

Skrevet

Sobril 15-25 mg før tannbehandling går helt greit.

La bilen stå.

Så bra. Jeg bruker å klare meg med 10 mg, men kanskje jeg skulle ta 15 bare fordi jeg kan.

Gjest gonegone
Skrevet

Har mange ganger tatt Vival før tannlegebehandling med bedøvelse. Ingen fare for å svelge tunga pga det. Opplys tannlegen om at du har tatt beroligende.

Skrevet

Har mange ganger tatt Vival før tannlegebehandling med bedøvelse. Ingen fare for å svelge tunga pga det. Opplys tannlegen om at du har tatt beroligende.

Nå har jeg vært der og trakk den. Det gikk bra. Tok en sobril og fikk med meg en venninne og det gjorde susen.

O Lykke! :-)

Gjest gonegone
Skrevet

Nå har jeg vært der og trakk den. Det gikk bra. Tok en sobril og fikk med meg en venninne og det gjorde susen.

O Lykke! :-)

:)

Skrevet

Sobril er et av medikamentene tannlegen selv kan tilby før behandling. Nå er sikkert timen over, men til neste gang kan du enten be om en resept på forhånd, eller komme en halvtime før og la tabletten virke før du skal inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...