Gå til innhold

Healing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke det skulle funke nei, men nok om det. Tro og vit hva du vil...

Hei,

Jeg forstår din søken....Hvis du føler deg sterk og uredd for ukjente ting så kan du jo prøve. Ellers ville jeg latt være å lese om åndelig ting osv... og heller livet her og nå :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

48

• Sør

34

• Madelenemie

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei,

Å stille et slikt spørsmål til en psykiater og folk på psykiatriforum skaper selvfølgelig debatt.

Svarene er nærmest gitt på forhånd, men er du ute etter å skape diskusjon, er det jo interessant.

Min oppfatning er at hver og en er ansvarlig for egen helse, en kan ikke legge sin egen helse i hendene på det offentlige og en konservativ legestand.

Har du lest bøkene om Joralf Gjerstad alias "Snåsamannen" ser du at selv fjernhealing er mulig. En trenger ikke være rakettforsker for å observere at "mirakel" skjer i 2012.

Lykke til...

Er du en person som gjør "stikk motsatt" av hva "eksperter" og folk sier, så er det klar bane når det gjelder healing. Kjør på :-)

Skrevet

Hei,

Jeg forstår din søken....Hvis du føler deg sterk og uredd for ukjente ting så kan du jo prøve. Ellers ville jeg latt være å lese om åndelig ting osv... og heller livet her og nå :-)

Føler meg ikke sterk nok til å bli først dårlig så bedre, den dårlige perioden blir for lang, en blir jo aldri helt ren/hel. Så healing og spirituell oppvåkning blir et evighetsprosjekt, har ikke gitt opp. Men er ikke så motivert for å jobbe med meg selv spirituelt, leser ikke åndelige bøker lenger. Klarer ikke lese, samt at jeg ble dårlig av det ...ser det.

Skrevet

Hei,

Å stille et slikt spørsmål til en psykiater og folk på psykiatriforum skaper selvfølgelig debatt.

Svarene er nærmest gitt på forhånd, men er du ute etter å skape diskusjon, er det jo interessant.

Min oppfatning er at hver og en er ansvarlig for egen helse, en kan ikke legge sin egen helse i hendene på det offentlige og en konservativ legestand.

Har du lest bøkene om Joralf Gjerstad alias "Snåsamannen" ser du at selv fjernhealing er mulig. En trenger ikke være rakettforsker for å observere at "mirakel" skjer i 2012.

Lykke til...

Er du en person som gjør "stikk motsatt" av hva "eksperter" og folk sier, så er det klar bane når det gjelder healing. Kjør på :-)

Har lest første boka til J.G, har lest haugevis med bøker om slike ting. Det har fått meg til å forstå, men i tilegg har jeg enda flere spørsmål. Samtidig er det skremmende å vite for mye, en innser da at livet er mitt ansvar. Ingen kan "hjelpe", kun jeg er ansvarlig for livet mitt. Klarer ikke min oppgave, det er et stort nederlag.

Grunnen til at jeg skrev her er at ja...har slitt mye både psykisk og fysisk, eller kanskje det bare er min spirituelle vei. At alt er som det skal være, kanskje jeg er svak som tenker "innenfor boksen".

Men jeg kjenner prosesser inni meg, men kommer ikke gå ned i dypet av min underbevissthet. Vet at da blir jeg syk, selv om det kanskje er en naturlig prosess. Har vært nok syk.

Skrevet

Jeg VET at det har effekt. Jeg kjenner flere healere og jeg kjenner flere som har fått behandling som har hatt gode erfaringer, både fysisk og psykisk. Jeg har også hatt god nytte av healing selv.

NHD og Sør de VET også, at det ikke virker. Så det kommer an på hvem du spør ;-)

Skrevet

Jeg VET at det har effekt. Jeg kjenner flere healere og jeg kjenner flere som har fått behandling som har hatt gode erfaringer, både fysisk og psykisk. Jeg har også hatt god nytte av healing selv.

NHD og Sør de VET også, at det ikke virker. Så det kommer an på hvem du spør ;-)

Dette handler ikke om hvem som mener hva, men om fakta.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja det kommer vel an på hvem jeg spør, men de kan jo ikke bortforklare at det skjer ting. At det starter prosesser inni meg, og kan ikke unngå å kjenne det. Men det må vel oppleves :-)

Og det må o være en grunn for, at det ikke er bra å holde på med paranormale aktiviteter. Hadde ingenting skjedd hadde det ikke vært så nøye, men ting skjer.

Skrevet

Ja det kommer vel an på hvem jeg spør, men de kan jo ikke bortforklare at det skjer ting. At det starter prosesser inni meg, og kan ikke unngå å kjenne det. Men det må vel oppleves :-)

Og det må o være en grunn for, at det ikke er bra å holde på med paranormale aktiviteter. Hadde ingenting skjedd hadde det ikke vært så nøye, men ting skjer.

Tingene som skjer "inni deg" skjer nettopp "inni deg", pga. hjernen din starter dem. :-)

Ikke noe med overnaturlig enn det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tingene som skjer "inni deg" skjer nettopp "inni deg", pga. hjernen din starter dem. :-)

Ikke noe med overnaturlig enn det.

Med vennlig hilsen

Og det er på samme måten når det skjer ting inni folk pga psykoterapi?

Når en merker at en forandrer tenkemåte og adferd, da har det ingenting med behandligen å gjøre?

Det bare forandrer seg av seg selv, og det ville det gjort uten behandling og?

Skrevet

Jeg tror på healing, har prøvd selv og mener det virker, men jeg burde kanskje ikke svare på dette siden jeg er syk selv?

Skrevet

Jeg tror på healing, har prøvd selv og mener det virker, men jeg burde kanskje ikke svare på dette siden jeg er syk selv?

Ikke tvil om at det er noe som skjer iallefall...

Skrevet

Ikke tvil om at det er noe som skjer iallefall...

Jeg har prøvd healing jeg også, og jeg er sikker på at det var noe som skjedde ja. Går ikke an at jeg innbilte meg alt sammen.

Skrevet

Jeg har prøvd healing jeg også, og jeg er sikker på at det var noe som skjedde ja. Går ikke an at jeg innbilte meg alt sammen.

Ja, det er sterke krefter som ikke går ubemerket hen. Men det er sikkert ikke lurt hvis man er dårlig psykisk, en kan få mer angst og bli dårlig fysisk, før man blir bedre. Skal være sterk for å takle det og, og ingen blir jo noengang ferdig healet.

Skrevet

Jeg er sikker på at det ikke er bra for personer med alvorligere psykiske problemer å drive med paranormale aktiviteter.

Hold deg unna alt som heter healing. Det er bare humbug og tull.

Se heller på Folkeopplysningen.

Men du må innrømme at det skjer noe?

Skrevet

Jo, det gjør selvsagt det. Opp gjennom tidene har folk trodd at forfedrene deres bor i trær, at man må ofre mennesker for at gudene skal bli glad, og alt mulig annet. Healing føyer seg dessverre inn i rekken av dette.

Det er dog noen som har et så lukket sinn at de ikke engang vurderer at healing ikke eksisterer, men tror bare fordi de ønsker å tro.

Husk at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet om, men intet tyder på at healing er der, selv om noen ønsker at det var slik.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og det er på samme måten når det skjer ting inni folk pga psykoterapi?

Når en merker at en forandrer tenkemåte og adferd, da har det ingenting med behandligen å gjøre?

Det bare forandrer seg av seg selv, og det ville det gjort uten behandling og?

''Og det er på samme måten når det skjer ting inni folk pga psykoterapi?

''

Ja, på mange måter. Man tenker og tror/ordner/overbeviser seg om noe.

Mener du psykoterapi er "overnaturlig"?

''Når en merker at en forandrer tenkemåte og adferd, da har det ingenting med behandligen å gjøre?

Det bare forandrer seg av seg selv, og det ville det gjort uten behandling og? – stjernestøv''

Nettopp. Behandlingen får deg til å tenke, og du selv endrer tenkemåte og adferd. Det er noe DU gjør. Psykologen og/eller psykiateren kan ikke gjøre det hvis du er i koma. Det er en interaktiv prosess, og du må TENKE og så GJØRE.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Og det er på samme måten når det skjer ting inni folk pga psykoterapi?

''

Ja, på mange måter. Man tenker og tror/ordner/overbeviser seg om noe.

Mener du psykoterapi er "overnaturlig"?

''Når en merker at en forandrer tenkemåte og adferd, da har det ingenting med behandligen å gjøre?

Det bare forandrer seg av seg selv, og det ville det gjort uten behandling og? – stjernestøv''

Nettopp. Behandlingen får deg til å tenke, og du selv endrer tenkemåte og adferd. Det er noe DU gjør. Psykologen og/eller psykiateren kan ikke gjøre det hvis du er i koma. Det er en interaktiv prosess, og du må TENKE og så GJØRE.

Med vennlig hilsen

Ja, sånn er det jo med alt her i livet, vi må tenke og gjøre. Sant det, vi skaper vår egen virkelighet. Esoterisk psykologi og vitenskap...hand i hand ;-)

Skrevet

Men du må innrømme at det skjer noe?

''Men du må innrømme at det skjer noe? – stjernestøv''

Ja, selvsagt "skjer det noe". Det skjer fordi du tror det skal skje noe. Det samme hadde skjedd dersom du hadde overbevist deg om at det ville skje dersom du spiste en pære.

Å ønske/tro at noe skjer er ikke det samme som at det skjer. Jfr. julenissen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, det gjør selvsagt det. Opp gjennom tidene har folk trodd at forfedrene deres bor i trær, at man må ofre mennesker for at gudene skal bli glad, og alt mulig annet. Healing føyer seg dessverre inn i rekken av dette.

Det er dog noen som har et så lukket sinn at de ikke engang vurderer at healing ikke eksisterer, men tror bare fordi de ønsker å tro.

Husk at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet om, men intet tyder på at healing er der, selv om noen ønsker at det var slik.

Med vennlig hilsen

Arrrrrg!

Skrevet

Ja, sånn er det jo med alt her i livet, vi må tenke og gjøre. Sant det, vi skaper vår egen virkelighet. Esoterisk psykologi og vitenskap...hand i hand ;-)

Den virkeligheten du skaper eksisterer kun mellom dine ører, og ikke utenfor.

Virkeligheten er det som eksisterer fremdeles, selv om du ikke tror på det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...