stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Men du må innrømme at det skjer noe? – stjernestøv'' Ja, selvsagt "skjer det noe". Det skjer fordi du tror det skal skje noe. Det samme hadde skjedd dersom du hadde overbevist deg om at det ville skje dersom du spiste en pære. Å ønske/tro at noe skjer er ikke det samme som at det skjer. Jfr. julenissen. Med vennlig hilsen Hehe, kommer ingen vei med deg sør, du er så bastant. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 Den virkeligheten du skaper eksisterer kun mellom dine ører, og ikke utenfor. Virkeligheten er det som eksisterer fremdeles, selv om du ikke tror på det. Med vennlig hilsen ''Den virkeligheten du skaper eksisterer kun mellom dine ører, og ikke utenfor.'' Ditto! 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Arrrrrg! ''Arrrrrg! – stjernestøv'' Å være sint på virkeligheten har liten hensikt. Julenissen, healing, guden Brahma, osv. eksisterer ikke noe mer bare fordi du bedriver ønsketenkning. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 ''Den virkeligheten du skaper eksisterer kun mellom dine ører, og ikke utenfor.'' Ditto! ''Ditto! – stjernestøv'' Ja, men i tillegg finnes det en Virkelighet som kan testes objektivt og uavhengig av hva man måtte tro på. Ting (healing, julenisser, alver) eksisterer ikke på ordentlig bare fordi vi ønsker det. Med vennlig hilsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Arrrrrg! – stjernestøv'' Å være sint på virkeligheten har liten hensikt. Julenissen, healing, guden Brahma, osv. eksisterer ikke noe mer bare fordi du bedriver ønsketenkning. Med vennlig hilsen Det er godt du er standhaftig sør, og holder din virkelighet vedlike. Barskt! 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Hehe, kommer ingen vei med deg sør, du er så bastant. ''Hehe, kommer ingen vei med deg sør, du er så bastant. – stjernestøv'' Dette handler ikke om meg og hva jeg ev. måtte tro på, stjernestøv. Det handler om hva som eksisterer på ordentlig, og hva som bare er fantasier, ønsker og drømmer. Med vennlig hilsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Ditto! – stjernestøv'' Ja, men i tillegg finnes det en Virkelighet som kan testes objektivt og uavhengig av hva man måtte tro på. Ting (healing, julenisser, alver) eksisterer ikke på ordentlig bare fordi vi ønsker det. Med vennlig hilsen ''Ting (healing, julenisser, alver) eksisterer ikke på ordentlig bare fordi vi ønsker det'' Tror jeg har fått med meg det nå sør...at du tror det. 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Det er godt du er standhaftig sør, og holder din virkelighet vedlike. Barskt! ''Det er godt du er standhaftig sør, og holder din virkelighet vedlike. Barskt! – stjernestøv'' Som tidligere påpekt, det handler ikke om "min virkelighet". Virkeligheten er den samme selv om jeg ikke tror på den, eller selv om jeg dør. For folk som har slitt psykisk er det dobbelt viktig å forholde seg til den ordentlige virkeligheten, og ikke en fantasi/ønske-virkelighet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 ''Ting (healing, julenisser, alver) eksisterer ikke på ordentlig bare fordi vi ønsker det'' Tror jeg har fått med meg det nå sør...at du tror det. ''Tror jeg har fått med meg det nå sør...at du tror det. – stjernestøv'' Som sagt, det handler ikke om "tro", men om etterprøvbare fakta. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Hehe, kommer ingen vei med deg sør, du er så bastant. – stjernestøv'' Dette handler ikke om meg og hva jeg ev. måtte tro på, stjernestøv. Det handler om hva som eksisterer på ordentlig, og hva som bare er fantasier, ønsker og drømmer. Med vennlig hilsen Ok. De kan slette denne tråden nå. Dette er ikke psykiatri, det er tøv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Det er godt du er standhaftig sør, og holder din virkelighet vedlike. Barskt! – stjernestøv'' Som tidligere påpekt, det handler ikke om "min virkelighet". Virkeligheten er den samme selv om jeg ikke tror på den, eller selv om jeg dør. For folk som har slitt psykisk er det dobbelt viktig å forholde seg til den ordentlige virkeligheten, og ikke en fantasi/ønske-virkelighet. Med vennlig hilsen Tror du det du ser på nyhetene er virkelighet? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Tror jeg har fått med meg det nå sør...at du tror det. – stjernestøv'' Som sagt, det handler ikke om "tro", men om etterprøvbare fakta. Jo det handler om å tro, det du tror blir din virkelighet. Eller følger du bare i andres sko? Da har du ingen egne meninger, du følger bare strømmen. Som en sau som følger flokken sin. 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Tror du det du ser på nyhetene er virkelighet? ''Tror du det du ser på nyhetene er virkelighet? – stjernestøv'' Det er deler av virkeligheten, men de presenterer åpenbart ikke alt. Noen ganger tar de feil. Det endrer ikke på Virkeligheten. Hvis de rapporterer at X drepte Y, og de tar feil, så endres ikke virkeligheten til at X virkelig drepte Y. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Jo det handler om å tro, det du tror blir din virkelighet. Eller følger du bare i andres sko? Da har du ingen egne meninger, du følger bare strømmen. Som en sau som følger flokken sin. ''Jo det handler om å tro, det du tror blir din virkelighet. Eller følger du bare i andres sko? Da har du ingen egne meninger, du følger bare strømmen. Som en sau som følger flokken sin. – stjernestøv'' Forskjellen er at fakta er etterprøvbare. Man VET at tyngdekraften er der fordi man selv kan sjekke (slik at alle kan se) at eplet faller til jorden. Healing, julenissen (annet enn den utkledde varianten), alver, guder, osv - kan man verken se eller observere på annen måte. Da blir det religion. 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Ok. De kan slette denne tråden nå. Dette er ikke psykiatri, det er tøv. StjernesTØV? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Jo det handler om å tro, det du tror blir din virkelighet. Eller følger du bare i andres sko? Da har du ingen egne meninger, du følger bare strømmen. Som en sau som følger flokken sin. – stjernestøv'' Forskjellen er at fakta er etterprøvbare. Man VET at tyngdekraften er der fordi man selv kan sjekke (slik at alle kan se) at eplet faller til jorden. Healing, julenissen (annet enn den utkledde varianten), alver, guder, osv - kan man verken se eller observere på annen måte. Da blir det religion. Javel, jeg orker ikke diskutere mer med deg, det er slitsomt :-o 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 StjernesTØV? ;-) Med vennlig hilsen Hehe akkurat ;-) 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Javel, jeg orker ikke diskutere mer med deg, det er slitsomt :-o ''Javel, jeg orker ikke diskutere mer med deg, det er slitsomt :-o – stjernestøv'' Det er, generelt, "slitsomt" å diskutere når man ikke har fakta på sin side! Med vennlig hilsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 ''Javel, jeg orker ikke diskutere mer med deg, det er slitsomt :-o – stjernestøv'' Det er, generelt, "slitsomt" å diskutere når man ikke har fakta på sin side! Med vennlig hilsen Og det har selvfølgelig du? Phø! 0 Siter
Sør Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Og det har selvfølgelig du? Phø! Ja, her har jeg det. Det er derfor "healing" kalles "overnaturlig" - nettopp fordi det er TRO, og ikke VITEN. Det er aldri bra å sause sammen de to. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.