Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Overnatting med kvinnelig kollega.. Beklager men jeg tipper du er altfor sent ute. ''Overnatting med kvinnelig kollega.. Beklager men jeg tipper du er altfor sent ute'' Kanskje, men 2 kollegaer med forskjellig kjønn, kan jobbe innenfor samme område og må reise sammen. Det hender da ihvertfall i min jobb. 0 Siter
Gjest Fryser Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 ''Legitimerer det at mannen min skal begynne å tiltrekkes og flørte med an annen mens han er gift med meg...?? Jeg kan ikke f.eks tvinge meg selv til sex med han når jeg absolutt ikke har lyst'' Ingen kan tvinges til sex, men kan noen tvinges til å leve uten sex? Jeg er ikke for utroskap altså, men i noen tilfeller er det forståelig. I ditt tilfelle er det det synes jeg, hvis ikke du innser at du må jobbe med deg selv. ''Ingen kan tvinges til sex, men kan noen tvinges til å leve uten sex?'' Er sex med en annen person en menneskerett? Hvis ikke man har noen sexpartner kan man fint "ordne opp" selv. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 ''Ingen kan tvinges til sex, men kan noen tvinges til å leve uten sex?'' Er sex med en annen person en menneskerett? Hvis ikke man har noen sexpartner kan man fint "ordne opp" selv. ''Er sex med en annen person en menneskerett?'' Det har jeg ikke sagt, men det er ingen menneskerett og beholde parneren sin for enhver pris heller. Jeg håper det ordner seg for trådstarter, men grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde var at trådstarter ved dette utsagnet viser en noe som jeg tolket som asvarsfraskrivelse. ''Legitimerer det at mannen min skal begynne å tiltrekkes og flørte med an annen mens han er gift med meg...??'' I hovedinnlegget viser hun selvinnsikt og da bør hun heller fokusere på det. ''Hvis ikke man har noen sexpartner kan man fint "ordne opp" selv'' Hvem skal bestemme det? Du, trådstarter eller mannen hennes? Nå var det vel litt andre ting enn bare manglende sex som var problemet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Synes jeg har gitt temmelig mye opp gjennom åra, selv om det ikke akkurat har blitt så mye de siste 5-10 (?) åra.. Legitimerer det at mannen min skal begynne å tiltrekkes og flørte med an annen mens han er gift med meg...?? Jeg kan ikke f.eks tvinge meg selv til sex med han når jeg absolutt ikke har lyst.. Du begynte med å spørre om forståelig. Forståelig og riktig er ikke alltid sammenfallende. Det er forståelig at en sulten mann stjeler mat, men det er ikke riktig. Hvis han vil ha en annen kvinne, er det riktigste av han å gjøre det slutt med deg først. Jeg reagerte mest på din surhet/irritasjon/sinne/kritiske bemerkninger. Det er en adferd det er mulig å bestemme seg for å slutte med. Manglende sexlyst er en følelse, eller mangel på følelse. Det kan en ikke bare bestemme seg for å endre. Derimot vil en bedre og triveligere kommunikasjon i hjemmet kunne ha sexlyst som bivirkning. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Du begynte med å spørre om forståelig. Forståelig og riktig er ikke alltid sammenfallende. Det er forståelig at en sulten mann stjeler mat, men det er ikke riktig. Hvis han vil ha en annen kvinne, er det riktigste av han å gjøre det slutt med deg først. Jeg reagerte mest på din surhet/irritasjon/sinne/kritiske bemerkninger. Det er en adferd det er mulig å bestemme seg for å slutte med. Manglende sexlyst er en følelse, eller mangel på følelse. Det kan en ikke bare bestemme seg for å endre. Derimot vil en bedre og triveligere kommunikasjon i hjemmet kunne ha sexlyst som bivirkning. Hei! Dette var et svar jeg syns er korrekt. Nå forstår jeg å skille på følelser, riktig, forståelig og korrekt atferd. Det var oppklarende NHD. Du er den eneste jeg er på initialer med, jeg bruker alltid tittel og alle navn, dette av respekt, men siden alle her inne skirver nhd har jeg vennet meg til det, jeg tror du er vant til det, selv om jeg ikke er helt komfortabel med det, jeg bare gjør det som synes riktig her. Riktig for meg ville være dr Nils Håvard Dahl slik jeg omtaler andre mennesker også mine venner, min psykiater kaller også dette er asperger trekk, hun ser de trekkene mange steder, men ikke alle steder, mye er vist helt normalt, og siden hun er tysk er hun akkurat slik jeg liker, passe korrekt og passe varm og helt etter mitt hjerte. Jeg vil bare du skal vite at selv om jeg skriver nhd, så er det ikke fordi jeg har lite respekt for deg, jeg bare legger meg på den linje som er tonen her inne. I mitt hjerte er du dr Nils Håvard Dahl, du har forresten et pent navn, etternavnet ditt er det samme som min psykiaters og navnet ditt er pent og nært. 0 Siter
Gjest talktalk Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Depresjon og psykiske problemer får en ofte til å tenke mer negativt om seg selv, men hvis det er sånn som du fremstiller, så kan jeg forstå at han blir lei. Det rettferdiggjør ikke evt utroskap fra hans side. Kan du ta deg en ordentlig prat med han om dette? Har selv erfaring med at en kommer ingen vei uten kommunikasjon i parforholdet. Det er helt nødvendig for å ha et godt samliv. Har dere god kommunikasjon? Vet du hva han egentlig føler, eller er det bare antakelser basert på ditt syn på deg selv? (som kan påvirkes av feks depresjon). Vet han hvor du er? Har du tenkt over hvorfor du stadig vekk kritiserer han? Har det med han - eller deg å gjøre? Kan dere komme til en felles forståelse om dette? Snakke om det? Det å snakke ærlig om ting i et forhold kan være skummelt, for da kan det være vanskelig å ta innover seg det smertefulle faktum at man må endre ting hos seg selv. Men det er som regel nødvendig for å bevare forholdet og dermed sin egen og partnerens psykiske helse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.