Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er virkningen stor mellom 10 mg sobril og 15 mg? Når jeg får det virkelig vondt inni meg slik at det blir helt uutholdelig, er det fristende å gå å kjøpe alkohol. Jeg har foreløpig brukt neurontin og 10 mg sobril for å dempe dette, men synes ikke det hjelper lenger. Er det da en ide å be psykiateren min om en 25 pk med 15 mg eller mer sobril? Så kan jeg heller se ham oftere for evaluering.

Jeg vet at jeg må finne en annen løsning på å dempe min indre smerte på enn med piller, men foreløpig klarer jeg ikke. Dette er nå blitt et tema hos psykologen min: hvordan takle indre smerte og angst. Jeg skal klare det etterhvert men foreløpig føler jeg at jeg trenger kjemisk hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: Det er ikke ofte jeg føler meg så ille at det føles som om jeg blir slitt i filler. Vanlig ubehag som alle mennesker føler, takler jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sobril lar seg vel dele.

Effekten vil du finne ut om du deler en tabl og tar 15 mg.

Skrevet

Sobril lar seg vel dele.

Effekten vil du finne ut om du deler en tabl og tar 15 mg.

Ja selvfølgelig. Dumme meg.

Gjest vanskelig det der
Skrevet

Tror du at du noen gang blir klar til å takle dette uten benzo? Kan det være at utsettelse gjør vondt verre? Nå virker jo ikke 10 mg lenger... du og psykologen snakker om å klare deg uten, og nå vil du har større dose? Henger ikke helt på greip slik jeg ser det. Det er vanskelig å slutte med benzo, men ofte nødvendig for å hanskes med sine indre problemer.

Skrevet

Tror du at du noen gang blir klar til å takle dette uten benzo? Kan det være at utsettelse gjør vondt verre? Nå virker jo ikke 10 mg lenger... du og psykologen snakker om å klare deg uten, og nå vil du har større dose? Henger ikke helt på greip slik jeg ser det. Det er vanskelig å slutte med benzo, men ofte nødvendig for å hanskes med sine indre problemer.

Ja jeg skjønner hva du mener. Det jeg tenker på er å ta knekken på de uutholdelige smertene jeg får en sjelden gang, ikke når jeg får lyst til å drikke, får ubehagelige følelser eller er deprimert/lei meg. Med andre ord en kriseløsning til psykologen min og jeg har funnet vei i vellinga.

Men det er klart. Du har et stort poeng.

Skrevet

Hvorfor føler du deg så ille?

Vanligvis føler jeg meg ikke så ille. Jeg opplever ubehag og stress nesten hver dag, men det takler jeg på ulike måter. Jeg kan også være lei meg og takle det fint. Jeg kan få lyst på alkohol og takle det godt.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg kan ha det så ille. Det prøver jeg å finne ut av med psykologens hjelp.

Gjest vanskelig det der
Skrevet

Ja jeg skjønner hva du mener. Det jeg tenker på er å ta knekken på de uutholdelige smertene jeg får en sjelden gang, ikke når jeg får lyst til å drikke, får ubehagelige følelser eller er deprimert/lei meg. Med andre ord en kriseløsning til psykologen min og jeg har funnet vei i vellinga.

Men det er klart. Du har et stort poeng.

Jeg forstår at det er vanskelig å slutte og det er fint at dere nå har et samarbeid for å forberede deg på det. Vær oppmerksom på at benzo kan gjøre psykiske plager mye verre, i form av depresjon og angst. Så kan det være at du er inne i en ond sirkel? Jeg sitter ikke med svarene her, kun du. Men veldig fint at du og psykologen snakker om dette nå, slik at du kan forberede deg på når du skal slutte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...