Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Det er mange forfattere av alternative eller spirituelle bøker som påstår at man kan bli helt frisk av en psykisk sykdom bare man tenker sånn og sånn og gjør sånn og sånn. Har dere noe tro på det? Hver gang jeg leser en slik bok, får jeg lyst til å slutte med alle medisiner og prøve om det er mulig å bli frisk på den spirituelle måten. Det må da være noen som er blitt helbredet ved å følge den åndelige vei. Er det noen som kjenner til noe litteratur om psykisk syke mennesker som er blitt friske? (Jeg kjenner til I morgen var jeg alltid en løve.) 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Ikke hør på dem. I følge disse alternative tullingene kan til og med tenke seg til rikdom og suksess. Bare sprøyt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Har tro på det, men jeg har prøvd og får det ikke til. Dvs jeg feiler og det er et nederlag. Klarer ikke ha kontroll på tanker og følelser, det tar helt over...all galskapen. Men har lyst å prøve igjen, forstår ikke hvorfor jeg er så svak. Hm, sikkert fordi jeg tenker at jeg er det. Har lyst å danse videre på en åndelig vei, leve i kjærlighet og harmoni. Men det går ikke veien... 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Ikke hør på dem. I følge disse alternative tullingene kan til og med tenke seg til rikdom og suksess. Bare sprøyt. Men tror du det er mulig å takle sin bipolare lidelse eller andre psykdommer selv? Om ikke helt alene så ved hjelp av samtaleterapi? De med angst skal jo eksponere seg for det de er redde for. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Har tro på det, men jeg har prøvd og får det ikke til. Dvs jeg feiler og det er et nederlag. Klarer ikke ha kontroll på tanker og følelser, det tar helt over...all galskapen. Men har lyst å prøve igjen, forstår ikke hvorfor jeg er så svak. Hm, sikkert fordi jeg tenker at jeg er det. Har lyst å danse videre på en åndelig vei, leve i kjærlighet og harmoni. Men det går ikke veien... Før jeg ble diagnostisert og satt på medisiner var jeg i det alternative miljø. Jeg prøvde alle metoder og hadde store spirituelle opplevelser, men det holdt aldri særlig lenge. Jeg bebreidet meg selv for det. Men jeg har lyst til å prøve en gang til. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Før jeg ble diagnostisert og satt på medisiner var jeg i det alternative miljø. Jeg prøvde alle metoder og hadde store spirituelle opplevelser, men det holdt aldri særlig lenge. Jeg bebreidet meg selv for det. Men jeg har lyst til å prøve en gang til. Har lyst å prøve jeg og, men hva hender da hvis vi kutter ut medisiner? Har prøvd i mange år jeg, og når jeg ikke tar meds er jeg veldig åndelig. Suger til meg alt som har med det å gjøre, men hvorfor blir jeg så syk? Hvorfor klarer jeg ikke det? Å takle ånder og energier osv. Andres følelser og tanker som herjer inni meg, jeg forsvinner. Når jeg er dårlig ender jeg jo i psykiatrien, og det er jo den minste motstand vei. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg ville aldri funnet på å slutte med nødvendige medisiner for å forsøke alternativ behandling! Du kan da forsøke alternativ behandling _samtidig_ med medisiner? Før du prøver alt.beh. så bør du sjekke referanser osv.. Mye tull der ute.. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg ville aldri funnet på å slutte med nødvendige medisiner for å forsøke alternativ behandling! Du kan da forsøke alternativ behandling _samtidig_ med medisiner? Før du prøver alt.beh. så bør du sjekke referanser osv.. Mye tull der ute.. Ofte fordømmer de psykofarmaka i slike miljøer... 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Ofte fordømmer de psykofarmaka i slike miljøer... Det er akkurat det de gjør. De mener man skal klare seg uten. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Jeg ville aldri funnet på å slutte med nødvendige medisiner for å forsøke alternativ behandling! Du kan da forsøke alternativ behandling _samtidig_ med medisiner? Før du prøver alt.beh. så bør du sjekke referanser osv.. Mye tull der ute.. Jeg holder på å lese en alternativ bok nå. Det funker fordi jeg ikke har noen stemmer i hodet nå. Men hva hvis jeg prøvde uten medisiner? Ville jeg klart å gjennomføre det da? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Det er akkurat det de gjør. De mener man skal klare seg uten. Ja, de mener det er farlig å ta medisiner, jeg tør ikke lese mer om det. Men lurer jo på hva som er rett. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Hei! Jeg syns du utelukkende skal høre på det fagmennesker på området sier, slike som NHD. Hva andre utenfor måtte mene burde være underordnet de som har kunnskapene om dette. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Har lyst å prøve jeg og, men hva hender da hvis vi kutter ut medisiner? Har prøvd i mange år jeg, og når jeg ikke tar meds er jeg veldig åndelig. Suger til meg alt som har med det å gjøre, men hvorfor blir jeg så syk? Hvorfor klarer jeg ikke det? Å takle ånder og energier osv. Andres følelser og tanker som herjer inni meg, jeg forsvinner. Når jeg er dårlig ender jeg jo i psykiatrien, og det er jo den minste motstand vei. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke greier det. Jeg elsker spirituelle bøker og har som sagt hatt store åndelige opplevelser. Men så faller alt i grus og jeg blir skikkelig dårlig. Hvorfor skjer det? Jeg har i min fortvilelse til og med bedt til Djevelen for å få hjelp. Det var ikke mye å få ut av det. Kan ikke anbefales. Jeg har lyst til å føle at jeg lever! Samtidig vil jeg ikke ha de negative symptomene tilbake. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Ofte fordømmer de psykofarmaka i slike miljøer... Det er spesielt en viktig ting som skiller seriøse fra useriøse healere, og det er at de som driver seriøst aldri ville bedt en pasient om å slutte med medisinene sine.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg holder på å lese en alternativ bok nå. Det funker fordi jeg ikke har noen stemmer i hodet nå. Men hva hvis jeg prøvde uten medisiner? Ville jeg klart å gjennomføre det da? Jeg er ingen fagperson, så dette kan jeg ikke svare deg på - men jeg ville aldri gambla med viktige medisiner. En seriøs healer ville heller aldri latt pasienten sin kutte ut medisinene. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Ja, de mener det er farlig å ta medisiner, jeg tør ikke lese mer om det. Men lurer jo på hva som er rett. Jeg og. De mener medisiner forhindrer en i å leve et spirituelt liv, og det er jo sant! Ingen åndelige opplevelser her i gården. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Det er akkurat det de gjør. De mener man skal klare seg uten. Da har du hørt på useriøse healere... Jeg kjenner to healere som hjelper mange mennesker hvert år. De greier ikke å hjelpe alle, men svært mange. Begge nekter å behandle pasienter som slutter med eventuelle medisiner. 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Jeg er ingen fagperson, så dette kan jeg ikke svare deg på - men jeg ville aldri gambla med viktige medisiner. En seriøs healer ville heller aldri latt pasienten sin kutte ut medisinene. Er du sikker på det? Det er ingenting å heale hvis man står på medisiner er det vel? 0 Siter
Gondor Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Da har du hørt på useriøse healere... Jeg kjenner to healere som hjelper mange mennesker hvert år. De greier ikke å hjelpe alle, men svært mange. Begge nekter å behandle pasienter som slutter med eventuelle medisiner. Healer de psykdommer og? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke greier det. Jeg elsker spirituelle bøker og har som sagt hatt store åndelige opplevelser. Men så faller alt i grus og jeg blir skikkelig dårlig. Hvorfor skjer det? Jeg har i min fortvilelse til og med bedt til Djevelen for å få hjelp. Det var ikke mye å få ut av det. Kan ikke anbefales. Jeg har lyst til å føle at jeg lever! Samtidig vil jeg ikke ha de negative symptomene tilbake. Skulle nesten tro det var onde krefter i sving hos oss, nei...jeg vet ikke. Har jo fått høre "Du er klarsynt, du kan heale, du har en gave" osv, jeg har sagt tilbake "hvorfor er jeg dårlig".? Ei sa det var "sjelens mørke natt". Men vil ikke ha natt hele livet, noen sa det var en prosess...en laaang en da. Nei, jeg forstår ikke. ''Jeg har lyst til å føle at jeg lever! Samtidig vil jeg ikke ha de negative symptomene tilbake'' Samme her 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.