Gå til innhold

Alternativt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sikker på det? Det er ingenting å heale hvis man står på medisiner er det vel?

Ja, jeg er sikker. Nå kan jeg ikke så mye om psykiatriske diagnoser, men antar at _dersom_ healing hjelper deg, så vil du merke dette uavhengig av medisin eller ikke - og jeg antar at du _i samråd_ med legen din kan trappe ned på medisinene.

Jeg vet om flere som har blitt godt hjulpet av healere, men kun ved fysiske plager - ikke psykiske. Tror ikke det er særlig smart å kaste bort penger på dette.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

26

• stjernestøv

18

• Nøtteskall

1

• Madelenemie

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er spesielt en viktig ting som skiller seriøse fra useriøse healere, og det er at de som driver seriøst aldri ville bedt en pasient om å slutte med medisinene sine....

Det er vel sant.

Skrevet

Healer de psykdommer og?

Har bare hørt om fysiske plager.

En i min familie ble f.eks. frisk av cøliaki etter besøk hos en healer jeg kjenner. Denne healeren jobber kun med healing privat og tar ikke betalt for det, og ei heller vil han ha oppmerksomhet rundt dette. Han healer fordi han vil hjelpe og fordi han får ut overskuddsenergi ved å heale. Healer han ikke jevnlig, så blir han som regel dårlig (migrene etc).

Skrevet

Skulle nesten tro det var onde krefter i sving hos oss, nei...jeg vet ikke. Har jo fått høre "Du er klarsynt, du kan heale, du har en gave" osv, jeg har sagt tilbake "hvorfor er jeg dårlig".? Ei sa det var "sjelens mørke natt". Men vil ikke ha natt hele livet, noen sa det var en prosess...en laaang en da. Nei, jeg forstår ikke.

''Jeg har lyst til å føle at jeg lever! Samtidig vil jeg ikke ha de negative symptomene tilbake''

Samme her :)

Jeg har gått rundt å trodd at jeg har vært besatt av onde krefter. Men Jesus helbreder. Hvorfor helbreder han ikke meg?

Skrevet

Har bare hørt om fysiske plager.

En i min familie ble f.eks. frisk av cøliaki etter besøk hos en healer jeg kjenner. Denne healeren jobber kun med healing privat og tar ikke betalt for det, og ei heller vil han ha oppmerksomhet rundt dette. Han healer fordi han vil hjelpe og fordi han får ut overskuddsenergi ved å heale. Healer han ikke jevnlig, så blir han som regel dårlig (migrene etc).

Så hvordan finner man en seriøs healer som ikke koster skjorta?

Skrevet

Jeg og. De mener medisiner forhindrer en i å leve et spirituelt liv, og det er jo sant! Ingen åndelige opplevelser her i gården.

Ikke her heller, jeg medisinerer jo bort det jeg bør være stolt av. Har fått høre flere ganger, at ikke alle er så heldige å få så mange åndelige opplevelser. Burde egentlig være takknemlig, men jeg har forbannet det mang en gang. Har grått og spurt Gud "hvorfor meg".

Nå er jeg lukket åndelig, har det bedre nå en uten meds. Men likevel...

Skrevet

Så hvordan finner man en seriøs healer som ikke koster skjorta?

Jungeltelegrafen...... Ellers finnes det jo også healere det er skrevet bøker om, og jeg antar det ikke skriver bøker om de useriøse ;)

Skrevet

Jeg har gått rundt å trodd at jeg har vært besatt av onde krefter. Men Jesus helbreder. Hvorfor helbreder han ikke meg?

Hvis Jesus skulle helberedet alle i hele verden, så hadde han sikkert blitt utslitt :P

Skrevet

Ikke her heller, jeg medisinerer jo bort det jeg bør være stolt av. Har fått høre flere ganger, at ikke alle er så heldige å få så mange åndelige opplevelser. Burde egentlig være takknemlig, men jeg har forbannet det mang en gang. Har grått og spurt Gud "hvorfor meg".

Nå er jeg lukket åndelig, har det bedre nå en uten meds. Men likevel...

Jeg har det mye bedre med meds. Men nå leser jeg altså en åndelig bok og forbanner meg på at jeg skal få noen åndelige opplevelser.

Skrevet

''besatt av onde krefter.''

Har vært der jeg og, og jeg ba og ba til Jesus, Gud og gode krefter. Men jeg lå der og var like besatt. Men det var jo min vei, min prosess. Banalt!

Skrevet

Hvis Jesus skulle helberedet alle i hele verden, så hadde han sikkert blitt utslitt :P

Du har et poeng :-) Kanskje han mener at jeg har krefter i meg til å helbrede meg selv.

Skrevet

Jeg har det mye bedre med meds. Men nå leser jeg altså en åndelig bok og forbanner meg på at jeg skal få noen åndelige opplevelser.

Ja, en blir jo påvirket av det man leser, klarer ikke lese mer jeg. Savner de gode åndelige opplevelsene. Uff, vi må tenke oss godt om, er det verdt det?

Skrevet

''besatt av onde krefter.''

Har vært der jeg og, og jeg ba og ba til Jesus, Gud og gode krefter. Men jeg lå der og var like besatt. Men det var jo min vei, min prosess. Banalt!

Uff hva man ikke har opplevd. Nei, jeg vil ikke tilbake dit, det er helt sikkert. Jeg har i grunnen hatt veldig mange kjipe erfaringer i det åndelige miljø også.

Jeg var engang på en shamanreise og den var helt fantastisk. Det var ikke som en vanlig drøm, det foldet seg ut som en mystisk virkelighet.

Skrevet

Ja, en blir jo påvirket av det man leser, klarer ikke lese mer jeg. Savner de gode åndelige opplevelsene. Uff, vi må tenke oss godt om, er det verdt det?

Vet ikke. Jeg vet bare at hvis jeg slutter helt med meds vil ikke psykiateren min ta ansvar for meg lenger. Sjansen for å falle tilbake i psykiatrien er visst stor.

Skrevet

Du har et poeng :-) Kanskje han mener at jeg har krefter i meg til å helbrede meg selv.

Kanskje det (hvis han finnes) ;)

Forøvrig tror jeg svært mange psykiske plager er av en slik art at man kan blir friskere av å endre tankemønstere osv.

Skrevet

Uff hva man ikke har opplevd. Nei, jeg vil ikke tilbake dit, det er helt sikkert. Jeg har i grunnen hatt veldig mange kjipe erfaringer i det åndelige miljø også.

Jeg var engang på en shamanreise og den var helt fantastisk. Det var ikke som en vanlig drøm, det foldet seg ut som en mystisk virkelighet.

Jeg har vært på trommereise, både i underverden og oververden. Synes det var herlig, men ble dårlig etterpå, fikk vite at det var pga jeg ikke var komt helt tilbake i kroppen. Var mye ute og svevde.

Shamaner har jo en lang kronglete vei, har fått vite at jeg er det og. Hm, men må jo kunne fungere i hverdagen, alternative folk virker jo oppegående. Tenker på "hva er deres prosess".

Skrevet

Vet ikke. Jeg vet bare at hvis jeg slutter helt med meds vil ikke psykiateren min ta ansvar for meg lenger. Sjansen for å falle tilbake i psykiatrien er visst stor.

Det er jo et valg en må ta, psykiatri eller alternativt. Tror ikke det går å få både pose og sekk.

Skrevet

Kanskje det (hvis han finnes) ;)

Forøvrig tror jeg svært mange psykiske plager er av en slik art at man kan blir friskere av å endre tankemønstere osv.

My point exactly. Man kan gjøre mye selv. Gjennom terapi kan man oppnå mye. Og det hjelper med medisiner. Det er det eneste som har hjulpet for meg. Men så sitter jeg her da, uten noe særlig liv i meg.

Skrevet

Jeg holder på å lese en alternativ bok nå. Det funker fordi jeg ikke har noen stemmer i hodet nå. Men hva hvis jeg prøvde uten medisiner? Ville jeg klart å gjennomføre det da?

Hvem/hva tror du stemmene i hodet er?

Jeg har blitt forklart hva det er.

Skrevet

Det er jo et valg en må ta, psykiatri eller alternativt. Tror ikke det går å få både pose og sekk.

Det tror ikke jeg heller. Det er mer behagelig med psykiatrien. En trenger liksom ikke å gjøre noen ting. Det er behagelig. Det alternative er mye mer utfordrende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...