Gå til innhold

Alternativt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på trommereise, både i underverden og oververden. Synes det var herlig, men ble dårlig etterpå, fikk vite at det var pga jeg ikke var komt helt tilbake i kroppen. Var mye ute og svevde.

Shamaner har jo en lang kronglete vei, har fått vite at jeg er det og. Hm, men må jo kunne fungere i hverdagen, alternative folk virker jo oppegående. Tenker på "hva er deres prosess".

Jeg ble healet av en indianer en gang som mente at jeg måtte spise mer bananer :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

26

• stjernestøv

18

• Nøtteskall

1

• Madelenemie

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det tror ikke jeg heller. Det er mer behagelig med psykiatrien. En trenger liksom ikke å gjøre noen ting. Det er behagelig. Det alternative er mye mer utfordrende.

Ja det er tøft i det alternative miljøet, man skal "være i det" på godt og vondt. Psykiatri og piller er en lett løsning, og det åndelige stopper opp. Merker jeg er mer kritisk når jeg tar meds.

Skrevet

Hvem/hva tror du stemmene i hodet er?

Jeg har blitt forklart hva det er.

Det er kvinne og mannsstemmer som klandrer meg og kritiserer meg. De tar ofte form av folk jeg kjenner som ikke vil meg vondt. De lager noe forferdelig bråk og det overtar hele meg. Jeg mister meg selv.

Så hva er det? Nå er jeg nysgjerrig!

Skrevet

Ja det er tøft i det alternative miljøet, man skal "være i det" på godt og vondt. Psykiatri og piller er en lett løsning, og det åndelige stopper opp. Merker jeg er mer kritisk når jeg tar meds.

Kritisk til hva?

Skrevet

Jeg ble healet av en indianer en gang som mente at jeg måtte spise mer bananer :-)

Jeg skulle spise peanøtter for å jorde meg, det hjalp ikke.

Skrevet

Jeg skulle spise peanøtter for å jorde meg, det hjalp ikke.

Lol :-) Kanskje det åndelige går mye ut på hva man putter i seg. Og vi putter jo i oss meds.

Skrevet

Det er kvinne og mannsstemmer som klandrer meg og kritiserer meg. De tar ofte form av folk jeg kjenner som ikke vil meg vondt. De lager noe forferdelig bråk og det overtar hele meg. Jeg mister meg selv.

Så hva er det? Nå er jeg nysgjerrig!

Det er energier/ånder fra "den andre siden". Gode og onde.

Skrevet

Kritisk til hva?

Kritisk til det alternative, ser ikke på åndenes makt en gang lenger.

Skrevet

Lol :-) Kanskje det åndelige går mye ut på hva man putter i seg. Og vi putter jo i oss meds.

Ja, gift ;-)

Skrevet

Det er energier/ånder fra "den andre siden". Gode og onde.

Uff da. Den likte jeg dårlig. Jeg vil ikke være en kanal for ånder. Men skaper meds en vegg som ikke åndene kan trenge igjennom?

Skrevet

Kritisk til det alternative, ser ikke på åndenes makt en gang lenger.

Ser aldri på åndenes makt. Jeg blir bare skremt og redd. Får helt noian. Jeg er ikke kritisk til det alternative akkurat nå fordi jeg leser en åndelig bok. Men jeg ville aldri oppsøke et alternativt miljø. Jeg er i isolasjon for tiden.

Skrevet

Ja, gift ;-)

Jeg ser på det som sukkertøy. Nam nam :-)

Skrevet

Uff da. Den likte jeg dårlig. Jeg vil ikke være en kanal for ånder. Men skaper meds en vegg som ikke åndene kan trenge igjennom?

''Men skaper meds en vegg som ikke åndene kan trenge igjennom?''

Ja de gjør det, så vi er beskyttet da. Uten denne "veggen" er man et lett "bytte", nei det er utrolig mye mellom himmel og jord. Skulle ønske jeg taklet det, det er jo spennende.

Men nå må jeg legge meg, takk for praten ;) God natt :-)

Skrevet

''Men skaper meds en vegg som ikke åndene kan trenge igjennom?''

Ja de gjør det, så vi er beskyttet da. Uten denne "veggen" er man et lett "bytte", nei det er utrolig mye mellom himmel og jord. Skulle ønske jeg taklet det, det er jo spennende.

Men nå må jeg legge meg, takk for praten ;) God natt :-)

Selv takk. God natt. Sov godt.

Gjest night bird
Skrevet

Men tror du det er mulig å takle sin bipolare lidelse eller andre psykdommer selv? Om ikke helt alene så ved hjelp av samtaleterapi? De med angst skal jo eksponere seg for det de er redde for.

Jeg kan lite om behandling av sykdommer. Men sykdommer skal man vel stort sett ikke behandle selv?

Skrevet

Jeg har vært åpen til at det finnes en åndeverden. Men ble utrolig forbløffet når jeg hørte stemmer for første gang. Da ble jeg syk, men det flere år siden nå. Jeg hørte både kvinne og mannsstemmer som kommenterte det jeg gjorde og det jeg tenkte. Uansett hva disse stemmene var for noe så lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle tro på noe av det stemmene sa til meg, for da vinner jo stemmene (åndene om du tror) over meg og det tror jeg er veldig farlig. Det som skjedde med meg var at jeg klarte å latterligjøre disse stemmene og det resulterte i et helt døgn i fullstendig latterkrampe, jeg lo så mye at jeg ikke greide å gå ned trappene på sykehuset. Da lo jeg av alt stemmene sa og hadde sagt til meg. Etter det døgnet så forsvant stemmene og det hele var over og jeg kunne skrives ut en uke etterpå. Man må aldri tillate disse stemmene å ta over din logiske sans, da er det jo de som styrer deg.

I dag bruker jeg ikke særlig mye tid på å tenke over hva disse stemmene egentlig var for noe, de er ikke verdifulle nok for min tid, og de gjorde heller ikke noe nytte for seg mens de var der. De plaget meg.

Så hvis jeg skal trappe ned medisiner til nyåret så skal jeg ikke la noen stemmer slippe inn. Jeg er heller ikke lenger nysgjerrig på stemmene siden de slett ikke var særlig snille. Stemmer skal ikke styre mitt liv. Så blir det spennende å se da... :-).

Alternativ behandling ved stemmehøring har jeg ikke helt tiltro til, da alt bare blir verre hvis man går inn i det. Jeg tør ihvertfall ikke prøve det i frykt for at det virkelig skal være ånder. Det kan jo ingen bevise. Men jeg har troa på at forskjellige teknikker kan dempe stemmer og at man kan få de til å miste sin betydning.

Skrevet

Jeg har vært åpen til at det finnes en åndeverden. Men ble utrolig forbløffet når jeg hørte stemmer for første gang. Da ble jeg syk, men det flere år siden nå. Jeg hørte både kvinne og mannsstemmer som kommenterte det jeg gjorde og det jeg tenkte. Uansett hva disse stemmene var for noe så lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle tro på noe av det stemmene sa til meg, for da vinner jo stemmene (åndene om du tror) over meg og det tror jeg er veldig farlig. Det som skjedde med meg var at jeg klarte å latterligjøre disse stemmene og det resulterte i et helt døgn i fullstendig latterkrampe, jeg lo så mye at jeg ikke greide å gå ned trappene på sykehuset. Da lo jeg av alt stemmene sa og hadde sagt til meg. Etter det døgnet så forsvant stemmene og det hele var over og jeg kunne skrives ut en uke etterpå. Man må aldri tillate disse stemmene å ta over din logiske sans, da er det jo de som styrer deg.

I dag bruker jeg ikke særlig mye tid på å tenke over hva disse stemmene egentlig var for noe, de er ikke verdifulle nok for min tid, og de gjorde heller ikke noe nytte for seg mens de var der. De plaget meg.

Så hvis jeg skal trappe ned medisiner til nyåret så skal jeg ikke la noen stemmer slippe inn. Jeg er heller ikke lenger nysgjerrig på stemmene siden de slett ikke var særlig snille. Stemmer skal ikke styre mitt liv. Så blir det spennende å se da... :-).

Alternativ behandling ved stemmehøring har jeg ikke helt tiltro til, da alt bare blir verre hvis man går inn i det. Jeg tør ihvertfall ikke prøve det i frykt for at det virkelig skal være ånder. Det kan jo ingen bevise. Men jeg har troa på at forskjellige teknikker kan dempe stemmer og at man kan få de til å miste sin betydning.

Jeg har tatt minste motstands vei og medisinert bort stemmene. Jeg har ikke klart å le dem bort. Så dyktig du er! Jeg vet ikke om jeg tør å redusere ap. Det er så behagelig nå. Ingen stemmer. Ingenting.

Gjest germimate
Skrevet

Nei, jeg har ikke tro på det, men jeg har forståelse for at folk tyr ril slike ting når ikke andre ting hjelper. Min svigerfar prøvde t.o.m healing (mot helvetesild - en fæl sykdom).

Gjest mamma til jente med adhd...
Skrevet

Jeg tror vi kan bli frisk (ere) av å tenke positivt når det gjelder milde depresjoner ihvertfall. Tror ikke medisiner er løsningen her.

Ellers har jeg ingen erfaring med tyngre depresjoner, eller andre psykiske lidelser hos voksne. Eller - jo - en person - og i det tilfelle så virker det som om hun aldri er enig med behandleren og nekter å ta innover seg det behandlerene sier. De "forstår" ikke, de tar feil - eller hun finner noe annet "galt" med dem som gjør at hun ikke kan gå dit. Fra barndommen av så følte jeg (fra utsiden - venninne av søster) det som om hun alltid tok "feil" valg, det valget som der og da krevde minst ubehag.

Jeg har tre barn - de to eldste tenker stort sett positivt og er i bedre humør generelt enn den minste, perfeksjonisten, som aldri er fornøyd og tenker mye negativt.

Det er tungt å "jobbe" med tankene hennes - men jeg prøver så godt jeg kan. Merker at det hjelper på kort sikt ihvertfall.

Tror det er viktig å lære barn at de faktisk kan velge hva de skal tenke om ting, fange tanken og skyve den bort - og erstatte den med en bedre tanke.

Gjest mamma til jente med adhd...
Skrevet

Har bare hørt om fysiske plager.

En i min familie ble f.eks. frisk av cøliaki etter besøk hos en healer jeg kjenner. Denne healeren jobber kun med healing privat og tar ikke betalt for det, og ei heller vil han ha oppmerksomhet rundt dette. Han healer fordi han vil hjelpe og fordi han får ut overskuddsenergi ved å heale. Healer han ikke jevnlig, så blir han som regel dårlig (migrene etc).

Seriøst? Frisk av cøliaki?

Jeg har cøliaki, og sønnen min... sikker på at personen er helt frisk?

Har nemlig hørt om personer med cøliaki som "driter" i det og spiser vanlig og ikke merker noe før mange år er gått.

Selv merker jeg ikke noe om jeg spiser gluten, mens sønnen min kaster opp av en bitteliten smule.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...