Gjest togli Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Seriøst? Frisk av cøliaki? Jeg har cøliaki, og sønnen min... sikker på at personen er helt frisk? Har nemlig hørt om personer med cøliaki som "driter" i det og spiser vanlig og ikke merker noe før mange år er gått. Selv merker jeg ikke noe om jeg spiser gluten, mens sønnen min kaster opp av en bitteliten smule. Ja, han hadde cøliaki til han var tre år gammel, og klorte seg bl.a. til blods av eksem i tillegg. Han tok to (eller tre?) behandlinger og ble frisk. Iallefall lever han som normalt idag og spiser all slags mat uten problemer. Det er elleve år siden han ble behandlet. 0 Siter
....AV Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Har bare hørt om fysiske plager. En i min familie ble f.eks. frisk av cøliaki etter besøk hos en healer jeg kjenner. Denne healeren jobber kun med healing privat og tar ikke betalt for det, og ei heller vil han ha oppmerksomhet rundt dette. Han healer fordi han vil hjelpe og fordi han får ut overskuddsenergi ved å heale. Healer han ikke jevnlig, så blir han som regel dårlig (migrene etc). Frisk av cøliaki? Har de virkelig tatt alle tester på nytt etter en lang stund slik at de er sikre på at cøliakien ble borte? Mange kan leve uten symptomer med cøliaki uten at sykdommen er borte. Likevel gjør det stor skade hvis man ikke holder seg unna glutenfri mat, bla. øker sannsynligheten for tarmkreft. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Frisk av cøliaki? Har de virkelig tatt alle tester på nytt etter en lang stund slik at de er sikre på at cøliakien ble borte? Mange kan leve uten symptomer med cøliaki uten at sykdommen er borte. Likevel gjør det stor skade hvis man ikke holder seg unna glutenfri mat, bla. øker sannsynligheten for tarmkreft. Akkurat det siste der vet jeg ikke sikkert.... Vet bare at eksemen hans forsvant og at han kunne begynne å spise normal mat igjen, og at han er sunn og frisk dag. Han har ansvarsbevisste foreldre, så jeg vil tro de har sjekket ham hos lege i etterkant for å være sikre på at cøliakien er borte. 0 Siter
Sør Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Akkurat det siste der vet jeg ikke sikkert.... Vet bare at eksemen hans forsvant og at han kunne begynne å spise normal mat igjen, og at han er sunn og frisk dag. Han har ansvarsbevisste foreldre, så jeg vil tro de har sjekket ham hos lege i etterkant for å være sikre på at cøliakien er borte. Hei, Cøliaki er så vrient å diagnostisere, at NAV godtar kun tynntarmbiopsi for å få grunnstønad. Videre: "Mange lever med udiagnosiert cøliaki med mindre eller større plager uten å vite om det. Dette er fordi mange leger ekskluderer at cøliaki kan være årsaken til plagene, når plagene ikke er de klassiske, som anemi." Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/C%C3%B8liaki Personen (eller foresatte) bør lese dette, for å sjekke at cøliaktien ikke fremdeles er der, og forårsaker noe alvorlig på sikt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Hei, Cøliaki er så vrient å diagnostisere, at NAV godtar kun tynntarmbiopsi for å få grunnstønad. Videre: "Mange lever med udiagnosiert cøliaki med mindre eller større plager uten å vite om det. Dette er fordi mange leger ekskluderer at cøliaki kan være årsaken til plagene, når plagene ikke er de klassiske, som anemi." Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/C%C3%B8liaki Personen (eller foresatte) bør lese dette, for å sjekke at cøliaktien ikke fremdeles er der, og forårsaker noe alvorlig på sikt. Med vennlig hilsen Jeg antar de har sjekket dette - Kjenner mor såpass at jeg ikke tror hun hadde tatt noen sjanser der. Gutten var helt symptomfri fra dagen etter siste healing. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.