Gjest Tralalalalala Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg skal prøve å fortelle hva som foregår. Det er det at jeg er redd for mye som andre ikke er redd for. I det siste har jeg hatt mange tanker om at jeg må telle ting et visst antall ganger, jeg må til og med telle mine egne tanker flere ganger. Tankene mine raser og derfor er det utrolig slitsomt å telle alle tankene om og om igjen. Jeg sliter med søvnen, sovner alltid senere enn 1 på natten og står opp kl halv 7 om morgenen. Dette begynner å tære på kroppen. Senest i dag når jeg var på butikken og når jeg skulle inn igjen med handlevognen så, så jeg et menneske som satt i en stol, da jeg skulle se nærmere på denne personen var han borte. Jeg tror dette kommer av mangel på søvn. Jeg sliter også med mye angst. Jeg teller ned dagene til dommedagen i desember og ser for meg at jeg den dagen dør. Jeg ser for meg at jeg kan flykte til en annen planet for å flykte fra det onde. Dette tror jeg også kommer av for lite søvn. Jeg tror også at alt jeg sier blir lagret når jeg dør, slik at jeg får kjeft av de som allerede er døde. Jeg tror at djevelen spionerer på meg for å senere ta livet av meg. Er tidligere diagnostisert med paranoid schizofreni, men etter en lang periode frisk har dem gått bort fra denne diagnosen. Kan det være at den har kommet tilbake som følge av mangel på søvn? Eller er jeg helt normal? Er det noe jeg kan ta som hjelper på søvn og det jeg opplever? Har tidligere prøvd zyprexa (la på meg masse), trilafon (tålte den ikke) og truxal (virket ikke).. er det noe annet som kan hjelpe? Som også roer ned tanker og bedrer søvn og disse opplevelsene? Håper på svar Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Dette er dessverre ikke normalt. Dette er en sykdom. Det finnes andre medisiner du bør prøve slik som Risperdal, Seroquel eller Abilify. 0 Siter
Gjest Tralalalalala Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Dette er dessverre ikke normalt. Dette er en sykdom. Det finnes andre medisiner du bør prøve slik som Risperdal, Seroquel eller Abilify. Jeg skal spørre legen om dette! Men har du en anbefaling om hvilken dose jeg må opp i? Tenkte da på seroquel og abilify! Holder det med en lav dose, eller må jeg ha en høyere dose for å komme meg på beina igjen? Og kan dette dreie seg om schizofreni? Eller en annen sykdom? Hvilken sykdom er det du mener? Håper på svar! Mvh 0 Siter
bibben Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Hvis du ønsker å bedre søvnen så hadde i alle fall jeg holdt meg laaaangt unna Abilify. Lykke til :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.