Gå til innhold

NHD: Kutte AD etter bare ett år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte til legen for vurdering av forsettelse med AD, da det har gått nesten ni måneder siden jeg fikk de utskrevet. Jeg går på fluxotine - 20 mg.

Jeg hadde en ny lege denne gangen, da min tidligere lege har sluttet. Grunnen for utskriving av medisin var noe vag, da jeg kom med utslitthet/tretthet og konsentrasjonsvansker. Jeg har hatt disse plagene i mange, mange år uten at noen klar grunn har blitt identifisert og uten noen varig bedring. Et spørreskjema indikterte at jeg kunne ha en mild depresjon og legen syntes det var verdt et forsøk.

Etter at jeg startet på fluxotine har det vært som om jeg har et nytt liv. Konsentrasjonen er mangedoblet, trettheten er forsvunnet - det var som om jeg endelig forsto hvordan "normale" mennesker har det. Jeg har slitt med mareritt og flashbacks i nesten ti år, også dette forbedret seg. Ikke i form av at plagene forsvant, men at jeg i langt større grad kan kontrollere hvor stor del av hjerneaktiviteten dette tar. Dette indikerte også oppfølgingen fra spørreskjemaet.

Men legen sier nå at om forbedringen er stabil i tre måneder til, så skal jeg slutte med medisinen. Jeg kan ikke forstå fornuften i dette. Er du enig i hennes vurdering?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, jeg er totalt uenig med din lege.

Jeg tror mest på at du faktisk trenger varig behandling med AD. Det er din sykehistorie som gjør at jeg anbefaler dette.

Skrevet

Nei, jeg er totalt uenig med din lege.

Jeg tror mest på at du faktisk trenger varig behandling med AD. Det er din sykehistorie som gjør at jeg anbefaler dette.

Takk for svar. Din vurdering høres riktig ut. Jeg har forøvrig ingen bivirkninger, kun positive virkninger.

Jeg bytter lege om hun insisterer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...