Gjest Hilde-Stine Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Hei. For noen år siden ble det slutt mellom meg og min ex. Vi har fortsatt kontakt og snakker sammen nesten hver dag. Men i det siste har det skjedd noe. Er ikke sikker på hva. Men i har bestemt oss for å flytte sammen. Etter en uke etter dette, har han begynt å bli irritert bare jeg har sendt han en melding der jeg spør hva han gjør. Når han drikker alkohol klikker han på meg for ingenting.. Dette er veldig hardt for meg, og har påvirket meg veldig mye i det siste. Han har vært min beste venn siden det ble slutt mellom oss. Og nå når vi har bestemt oss for å flytt inn skjer dette.. Jeg har tenkt så mye på dette at jeg har blitt dårlig, klarer ikke å spise, være sammen med venner eller noe. Holder meg inne på rommet mitt. Føler meg helt tom når jeg ikke kan snakke med han uten at han skal klikke eller bli irritert. Er ikke vits for meg å snakke med han for da blir han bare mer irritert eller han synes jeg er tåpen, allerede prøvd dette! Hva skal jeg gjøre med dette? 0 Siter
Gjest Signe Signatura Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Du skal selvfølgelig ikke flytte sammen med noen du ikke kan snakke med, og som sier du er tåpelig eller "klikker' på deg. Dere bør vel være 'ordentlige' kjærester en lang stund før dere blir samboere, hvis jeg forstår deg riktig er dere bare x'er som er gode venner? Hvor bor du, og hvor bor han nå, du skriver ' rommet ditt'? Ikke flytt sammen med noen av praktiske årsaker i hvertfall. 0 Siter
Gjest Hilde-Stine Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Du skal selvfølgelig ikke flytte sammen med noen du ikke kan snakke med, og som sier du er tåpelig eller "klikker' på deg. Dere bør vel være 'ordentlige' kjærester en lang stund før dere blir samboere, hvis jeg forstår deg riktig er dere bare x'er som er gode venner? Hvor bor du, og hvor bor han nå, du skriver ' rommet ditt'? Ikke flytt sammen med noen av praktiske årsaker i hvertfall. Jeg vet. Men på en måte har jeg et håp om at det skal gå over at han sier jeg er tåpelig eller klikker på meg.. Har bare vært slik i 2 uker nå, og vi har kjent hverandre i 3 år uten at det har vært slikt. Men samtidig så vil jeg at det skal gå over bare på grunn av at jeg vil flytte sammen med han, men samtidig så er grunnen til at jeg vil flytte sammen med han pga jeg ikke har råd til å bo der jeg skal flytte alene, og finner ingen andre å bo sammen med og jeg takler ikke å bo hjemme sammen med foreldrene mine der det bare er krangling og kjefting hver dag.. Vi er x'er som er gode venner ja, kanskje litt for gode noen ganger. Vi har fortsatt et intimt forhold, uten følelser fra noens side! Men i det siste har jeg begynt å tro at han virkelig vil bli kvitt meg! Han har begynt, som jeg har skrevet før, at han klikk og blir irritert, kaller meg tåpelig og andre ting. Ikke nok med det, men han tok med seg en annen jente hjem på lørdagsnatta, da han viste at jeg var hjemme til han, og jeg har sagt med han før at hvis han noen gang rørte akkurat den jenta han hadde med seg hjem, kom jeg ikke til å ha noe mer kontakt med han. Han viste godt at jeg var hjemme til han, men gjorde det selv om, i tillegg til at han viste jeg var der. Han hadde som unnskyldning at han ikke viste jeg var der, og han ringte meg da de var på tur til han og da sa jeg at jeg var hos han. Jeg har INGEN problemer med at han er seksuelt aktiv med andre enn meg, men når det kommer til den personen han tok med seg hjem ble jeg irritert med tanke på at han vet jeg ikke tåler trynet på hun og at han vet jeg ikke vil ha mer kontakt med han. Da jeg tok det opp med han ble han irritert og ville ikke snakke om det, sa bare han brydde seg om meg og at han var glad i meg, og at han ikke ville bli kvitt meg. Men jeg synes det virker som om han gjør alt han kan for å bli kvitt meg? Med tanke på alt som har skjedd di 3 siste ukene.. Er det bare meg eller kan det være slik? Han nekter jo for det selv da men jeg vet ikke helt.. Jeg bor enda hjemme sammen med foreldrene mine, og han bor hjemme hos faren sin. Hva mener du med praktiske årsaker? 0 Siter
Gjest villevi Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg vet. Men på en måte har jeg et håp om at det skal gå over at han sier jeg er tåpelig eller klikker på meg.. Har bare vært slik i 2 uker nå, og vi har kjent hverandre i 3 år uten at det har vært slikt. Men samtidig så vil jeg at det skal gå over bare på grunn av at jeg vil flytte sammen med han, men samtidig så er grunnen til at jeg vil flytte sammen med han pga jeg ikke har råd til å bo der jeg skal flytte alene, og finner ingen andre å bo sammen med og jeg takler ikke å bo hjemme sammen med foreldrene mine der det bare er krangling og kjefting hver dag.. Vi er x'er som er gode venner ja, kanskje litt for gode noen ganger. Vi har fortsatt et intimt forhold, uten følelser fra noens side! Men i det siste har jeg begynt å tro at han virkelig vil bli kvitt meg! Han har begynt, som jeg har skrevet før, at han klikk og blir irritert, kaller meg tåpelig og andre ting. Ikke nok med det, men han tok med seg en annen jente hjem på lørdagsnatta, da han viste at jeg var hjemme til han, og jeg har sagt med han før at hvis han noen gang rørte akkurat den jenta han hadde med seg hjem, kom jeg ikke til å ha noe mer kontakt med han. Han viste godt at jeg var hjemme til han, men gjorde det selv om, i tillegg til at han viste jeg var der. Han hadde som unnskyldning at han ikke viste jeg var der, og han ringte meg da de var på tur til han og da sa jeg at jeg var hos han. Jeg har INGEN problemer med at han er seksuelt aktiv med andre enn meg, men når det kommer til den personen han tok med seg hjem ble jeg irritert med tanke på at han vet jeg ikke tåler trynet på hun og at han vet jeg ikke vil ha mer kontakt med han. Da jeg tok det opp med han ble han irritert og ville ikke snakke om det, sa bare han brydde seg om meg og at han var glad i meg, og at han ikke ville bli kvitt meg. Men jeg synes det virker som om han gjør alt han kan for å bli kvitt meg? Med tanke på alt som har skjedd di 3 siste ukene.. Er det bare meg eller kan det være slik? Han nekter jo for det selv da men jeg vet ikke helt.. Jeg bor enda hjemme sammen med foreldrene mine, og han bor hjemme hos faren sin. Hva mener du med praktiske årsaker? Dere har et svært usunt forhold. Hvorfor skal dere flytte sammen å gjøre hverandre ulykkelige og frustrerte? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Du skal selvfølgelig ikke flytte sammen med ham, legg ham bak deg, kutt kontakten og gå videre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vet. Men på en måte har jeg et håp om at det skal gå over at han sier jeg er tåpelig eller klikker på meg.. Har bare vært slik i 2 uker nå, og vi har kjent hverandre i 3 år uten at det har vært slikt. Men samtidig så vil jeg at det skal gå over bare på grunn av at jeg vil flytte sammen med han, men samtidig så er grunnen til at jeg vil flytte sammen med han pga jeg ikke har råd til å bo der jeg skal flytte alene, og finner ingen andre å bo sammen med og jeg takler ikke å bo hjemme sammen med foreldrene mine der det bare er krangling og kjefting hver dag.. Vi er x'er som er gode venner ja, kanskje litt for gode noen ganger. Vi har fortsatt et intimt forhold, uten følelser fra noens side! Men i det siste har jeg begynt å tro at han virkelig vil bli kvitt meg! Han har begynt, som jeg har skrevet før, at han klikk og blir irritert, kaller meg tåpelig og andre ting. Ikke nok med det, men han tok med seg en annen jente hjem på lørdagsnatta, da han viste at jeg var hjemme til han, og jeg har sagt med han før at hvis han noen gang rørte akkurat den jenta han hadde med seg hjem, kom jeg ikke til å ha noe mer kontakt med han. Han viste godt at jeg var hjemme til han, men gjorde det selv om, i tillegg til at han viste jeg var der. Han hadde som unnskyldning at han ikke viste jeg var der, og han ringte meg da de var på tur til han og da sa jeg at jeg var hos han. Jeg har INGEN problemer med at han er seksuelt aktiv med andre enn meg, men når det kommer til den personen han tok med seg hjem ble jeg irritert med tanke på at han vet jeg ikke tåler trynet på hun og at han vet jeg ikke vil ha mer kontakt med han. Da jeg tok det opp med han ble han irritert og ville ikke snakke om det, sa bare han brydde seg om meg og at han var glad i meg, og at han ikke ville bli kvitt meg. Men jeg synes det virker som om han gjør alt han kan for å bli kvitt meg? Med tanke på alt som har skjedd di 3 siste ukene.. Er det bare meg eller kan det være slik? Han nekter jo for det selv da men jeg vet ikke helt.. Jeg bor enda hjemme sammen med foreldrene mine, og han bor hjemme hos faren sin. Hva mener du med praktiske årsaker? Hvor gamle er dere egentlig?! 15? Herregud - kom deg unna ham, han er en dust som ikke er noe å samle på spør du meg. Det er ikke helt utenkelig at han sa ja til å bli sammen med deg igjen i et svakt øyeblikk og deretter angrer seg, tør ikke si det og derfor oppfører seg på denne måten. 0 Siter
Tonette Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vet. Men på en måte har jeg et håp om at det skal gå over at han sier jeg er tåpelig eller klikker på meg.. Har bare vært slik i 2 uker nå, og vi har kjent hverandre i 3 år uten at det har vært slikt. Men samtidig så vil jeg at det skal gå over bare på grunn av at jeg vil flytte sammen med han, men samtidig så er grunnen til at jeg vil flytte sammen med han pga jeg ikke har råd til å bo der jeg skal flytte alene, og finner ingen andre å bo sammen med og jeg takler ikke å bo hjemme sammen med foreldrene mine der det bare er krangling og kjefting hver dag.. Vi er x'er som er gode venner ja, kanskje litt for gode noen ganger. Vi har fortsatt et intimt forhold, uten følelser fra noens side! Men i det siste har jeg begynt å tro at han virkelig vil bli kvitt meg! Han har begynt, som jeg har skrevet før, at han klikk og blir irritert, kaller meg tåpelig og andre ting. Ikke nok med det, men han tok med seg en annen jente hjem på lørdagsnatta, da han viste at jeg var hjemme til han, og jeg har sagt med han før at hvis han noen gang rørte akkurat den jenta han hadde med seg hjem, kom jeg ikke til å ha noe mer kontakt med han. Han viste godt at jeg var hjemme til han, men gjorde det selv om, i tillegg til at han viste jeg var der. Han hadde som unnskyldning at han ikke viste jeg var der, og han ringte meg da de var på tur til han og da sa jeg at jeg var hos han. Jeg har INGEN problemer med at han er seksuelt aktiv med andre enn meg, men når det kommer til den personen han tok med seg hjem ble jeg irritert med tanke på at han vet jeg ikke tåler trynet på hun og at han vet jeg ikke vil ha mer kontakt med han. Da jeg tok det opp med han ble han irritert og ville ikke snakke om det, sa bare han brydde seg om meg og at han var glad i meg, og at han ikke ville bli kvitt meg. Men jeg synes det virker som om han gjør alt han kan for å bli kvitt meg? Med tanke på alt som har skjedd di 3 siste ukene.. Er det bare meg eller kan det være slik? Han nekter jo for det selv da men jeg vet ikke helt.. Jeg bor enda hjemme sammen med foreldrene mine, og han bor hjemme hos faren sin. Hva mener du med praktiske årsaker? Sinne/irritasjon er et uttrykk for å ikke ha kontroll over situasjonen. Som jeg ser det, tror jeg at han ikke er klar for å flytte sammen med deg, og at han bevisst eller ubevisst prøver å støte deg bort. Jeg tror det er best du finner en annen løsning, enn å flytte sammen med han. Det er bare til å innse det, det kommer til å fungere dårlig å bo sammen med han. 0 Siter
laban Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vet. Men på en måte har jeg et håp om at det skal gå over at han sier jeg er tåpelig eller klikker på meg.. Har bare vært slik i 2 uker nå, og vi har kjent hverandre i 3 år uten at det har vært slikt. Men samtidig så vil jeg at det skal gå over bare på grunn av at jeg vil flytte sammen med han, men samtidig så er grunnen til at jeg vil flytte sammen med han pga jeg ikke har råd til å bo der jeg skal flytte alene, og finner ingen andre å bo sammen med og jeg takler ikke å bo hjemme sammen med foreldrene mine der det bare er krangling og kjefting hver dag.. Vi er x'er som er gode venner ja, kanskje litt for gode noen ganger. Vi har fortsatt et intimt forhold, uten følelser fra noens side! Men i det siste har jeg begynt å tro at han virkelig vil bli kvitt meg! Han har begynt, som jeg har skrevet før, at han klikk og blir irritert, kaller meg tåpelig og andre ting. Ikke nok med det, men han tok med seg en annen jente hjem på lørdagsnatta, da han viste at jeg var hjemme til han, og jeg har sagt med han før at hvis han noen gang rørte akkurat den jenta han hadde med seg hjem, kom jeg ikke til å ha noe mer kontakt med han. Han viste godt at jeg var hjemme til han, men gjorde det selv om, i tillegg til at han viste jeg var der. Han hadde som unnskyldning at han ikke viste jeg var der, og han ringte meg da de var på tur til han og da sa jeg at jeg var hos han. Jeg har INGEN problemer med at han er seksuelt aktiv med andre enn meg, men når det kommer til den personen han tok med seg hjem ble jeg irritert med tanke på at han vet jeg ikke tåler trynet på hun og at han vet jeg ikke vil ha mer kontakt med han. Da jeg tok det opp med han ble han irritert og ville ikke snakke om det, sa bare han brydde seg om meg og at han var glad i meg, og at han ikke ville bli kvitt meg. Men jeg synes det virker som om han gjør alt han kan for å bli kvitt meg? Med tanke på alt som har skjedd di 3 siste ukene.. Er det bare meg eller kan det være slik? Han nekter jo for det selv da men jeg vet ikke helt.. Jeg bor enda hjemme sammen med foreldrene mine, og han bor hjemme hos faren sin. Hva mener du med praktiske årsaker? Velg det minste av to onder: Bli boende hos foreldrene dine. Den andre løsningen kan bli en mye større påkjenning. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Kutte kontakten med han og skaffe deg nye friske bekjentskaper. 0 Siter
Gjest Hilde-Stine Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Sinne/irritasjon er et uttrykk for å ikke ha kontroll over situasjonen. Som jeg ser det, tror jeg at han ikke er klar for å flytte sammen med deg, og at han bevisst eller ubevisst prøver å støte deg bort. Jeg tror det er best du finner en annen løsning, enn å flytte sammen med han. Det er bare til å innse det, det kommer til å fungere dårlig å bo sammen med han. Takk for svar Tonette! Jeg tror heller ikke han er klar, eller ikke vil flytte sammen med meg. Var liksom etter vi bestemte oss for å flytte sammen han begynte å bli irritert også videre på meg for ingenting, så ja, virker som om han gjør alt han kan for å "blir kvitt meg" selv om han sier han vil flytte inn sammen med meg og ikke vil bli kvitt meg. Jeg har en blandet følelse for hvordan det vil bli når vi flytter sammen, enten går det veldig greit, eller så går det helt til helvette.. Og nå i det siste føler jeg at alt går til helvette med han . Er bare så synd det ikke går an å prate sammen med han om dette! kanskje vi hadde funnet ut av hvordan vi skulle gjøre ting annerledes da? 0 Siter
Gjest Hilde-Stine Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Dere har et svært usunt forhold. Hvorfor skal dere flytte sammen å gjøre hverandre ulykkelige og frustrerte? Villevi: Vi skal liksom flytte sammen på grunn av at ingen av oss klarer å bo hjemme hos foreldrene lengre. Og jeg har ikke råd til å bo alene da jeg bare får lærlinglønn og ikke stipend.. Hadde jeg fått mer penger i måneden, hadde jeg ikke flyttet sammen med han! 0 Siter
Gjest Hilde-Stine Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Hvor gamle er dere egentlig?! 15? Herregud - kom deg unna ham, han er en dust som ikke er noe å samle på spør du meg. Det er ikke helt utenkelig at han sa ja til å bli sammen med deg igjen i et svakt øyeblikk og deretter angrer seg, tør ikke si det og derfor oppfører seg på denne måten. Jeg er 18 år og han er 21 år, så nei, er ikke 15 år 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er 18 år og han er 21 år, så nei, er ikke 15 år Men ikke flytt sammen med ham for å spare penger!!! Det er jeg stygt redd for at du kommer til å angre bittert på i ettertid! Bit heller tennene sammen og hold ut hjemme en stund til, til økonomien din blir bedre eller du må reise bort for å studere eller noe. 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Takk for svar Tonette! Jeg tror heller ikke han er klar, eller ikke vil flytte sammen med meg. Var liksom etter vi bestemte oss for å flytte sammen han begynte å bli irritert også videre på meg for ingenting, så ja, virker som om han gjør alt han kan for å "blir kvitt meg" selv om han sier han vil flytte inn sammen med meg og ikke vil bli kvitt meg. Jeg har en blandet følelse for hvordan det vil bli når vi flytter sammen, enten går det veldig greit, eller så går det helt til helvette.. Og nå i det siste føler jeg at alt går til helvette med han . Er bare så synd det ikke går an å prate sammen med han om dette! kanskje vi hadde funnet ut av hvordan vi skulle gjøre ting annerledes da? Jeg kan bare slutte meg til de andre her: ikke flytt sammen med ham. Jeg skjønner at det virker som en dårlig løsning å fortsette å bo hos foreldrene dine, men det er virkelig det beste alternativet her. Når dere har det så dårlig sammen nå, hvordan tror du da helt ærlig det vil bli å bo sammen med ham? Være sammen hele tiden, måtte samarbeide om hverdagsting som klesvask, matlaging, vask og innkjøp av varer? Hvordan tror du det vil bli, når dere ikke klarer å snakke sammen uten krangling? Og ikke minst, hva tror du det vil gjøre med DEG å hele tiden være sammen med en som får deg til å føle deg som en dritt? Bryt kontakten med ham. Han er ikke bra for deg. Snakk med venninnene dine om det kanskje er en av dem som kan tenke seg å dele bolig med deg så du kan flytte ut, men ikke finn på å flytte sammen med ham! 0 Siter
Gjest Signe Signatura Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Villevi: Vi skal liksom flytte sammen på grunn av at ingen av oss klarer å bo hjemme hos foreldrene lengre. Og jeg har ikke råd til å bo alene da jeg bare får lærlinglønn og ikke stipend.. Hadde jeg fått mer penger i måneden, hadde jeg ikke flyttet sammen med han! Dere to vil ikke klare å bo sammen. Det blir verre enn å bo hjemme. Finn en venninne eller annen jente å bo sammen med, og hold ut hjemme til da. Kutt ned på kontakten med denne x'en, du virker avhengig av han på en usunn måte. 0 Siter
Angustia Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Villevi: Vi skal liksom flytte sammen på grunn av at ingen av oss klarer å bo hjemme hos foreldrene lengre. Og jeg har ikke råd til å bo alene da jeg bare får lærlinglønn og ikke stipend.. Hadde jeg fått mer penger i måneden, hadde jeg ikke flyttet sammen med han! ''Hadde jeg fått mer penger i måneden, hadde jeg ikke flyttet sammen med han!'' Dette sammen med resten av det du skriver tyder på at du har svaret sjøl ;-) Med teskje: Ikke flytt sammen med ham, du har garantert bedre alternativer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.