Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lathans

Jeg har vært overvektig en god stund og har ligget på 140-150 i 5-10 år.Siden jeg er i ferd med å få en tannprotese oppe,kan det hende at mine matvaner er endret siden jeg ikke har spist så mye rent kjøtt på en stund.Av ukjent grunn,har jeg mistet mye av interressen for salt.Jeg drikker 0.5-1 liter brus hver dag.Jeg spiser både sjokolade og kaker.Jeg har nesten sluttet å spise brød.Og spiser ikke lenger poteter.Det går i pasta og ris.Hamburgere,pølser,kjøttdeig og svenske kjøttbullar.Spiser mer fisk enn jeg pleier,og noe mer grønnsaker.Spiser nok alt for mye rekesalet på de få brødskivene jeg tar (ca 3 per dag mot 6-8 før).Merkelig at hmelk,majonesog brus ikke holder vekta oppe? I dag veiode jeg 130 kg,og er jo glad for det.Jeg skulle nok gjerne ha vist hva jeg gjør rett,så jeg kan fotsette denne gode trenden.Spiser mest Weetabix til frokost.Å spise friskegrateng til 10 kr er ikke bare snakk om å få i seg litt fisk,men også ett økonomisk spørsmål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385084-spise-fisk-og-kutte-salt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så veldig mye fisk i de ferdiggratengene til 10 kr, men det kan jo være et skritt på vei til å øke antall fiskemiddager. Blokker med frossenfisk er også rimelige, de kan brukes til suppe, ovnsretter el.l.

Dropp sjokoladen og kakene - finn noen kjeks som metter og som ikke inneholder like mye fett og sukker i stedet - og erstatt helmelken med lett eller ekstra lett, så blir nok resultatene enda bedre. Lettmajones (eller lettrømme) er bedre enn vanlig majones.

For mange passer det best å ta det slike forandringer litt gradvis, ikke endre hele kostholdet på én gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...