Gjest Lulaby Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Hei, jeg er ei jente på 18 år. Jeg tror jeg er deprimert, sover dårlig, tenker bare på det negative, har ikke selvtillit i det hele tatt, er generelt veldig trist, mister interessen av alt egentlig. Har vært slik i en stund nå, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Får også høre veldig ofte at jeg har et problem. 0 Siter
skipohoi Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Hei, Hva er det som er så negativt? Prøv å sorter hva du isåfall kan gjøre noe med og hva som ikke kan påvirkes.. Hva er positivt? Kanskje du kan gi det positive en sjanse? Å dyrke det? "Løsningen" på depresjon i Norge, et av verdens beste land å bo i, er ifølge den konservative legestand; Antidepressiva eller lykkepillen. Det er mulig at den det vil hjepe på symptomer, men spørsmålet er om det har en dyptgående og varig effekt? Målet er å bli varig frisk. Jeg har et inntrykk av at: en gang psykisk syk- alltid psykisk syk. Slik kan det ikke være. Dette blir et generelt svar, men jeg håper du finner en løsning på dine spesielle utfordringer og at du treffer noen som evner å gjøre deg varig frisk. Mennesket er et av de finseste maskineri som finnes, og vår helse er meget sammensatt. Kineserne oppdaget energibanene for flere 1000 år siden, meridianene. Dette er meget interessant. Mitt råd er at du søker etter hjelp i "alternative" miljø, men prøv å finne anerkjent behandler. Min begrunnelse for rådet er at erfaringsmessig er det da størst sjanse for å bli varig frisk å se lyst på livet og dets utfordringer. Lasse Stefanz har en meget fin versjon av sangen "Livets lyse side" av Finn Kalvik. Vår helse er vårt ansvar- men heldigvis, det finnes hjelp :-) Masse lykke til, Lulaby.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Av hensyn til ditt fremtidige liv, er det svært viktig at depresjoner blir behandlet raskt og ikke får vedvare ubehandlet over tid. Bestill derfor time hos fastlegen allerede i morgen. Lykke til :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.