Gjest En person som lurer Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Jeg lurer på om det er mulig om du kunne forklare rent naturfagslig hva som skjer med kroppen når man har anoreksi? 0 Siter
Gjest Detjegkanavanorexia Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg kan fortelle deg det jeg vet om anorexi. Det som skjer først er at kroppen sulter og etterhvert går tom for viktige næringsstoffer. Kroppen vil bli dehydrert og kroppen vil til slutt streike. Dette skjer ved at alle viktige organer vil slutte å virke. Hjertet vil pumpe raskere pga underernæring og til slutt vil du utvikle hjertesvikt og nyrene vil også svikte. For å unngå dette må en spise små men regelmessige måltider. Det kan for eksempel være frukt og grønnsaker siden det inneholder masse vitaminer som er viktige for å opprettholde et godt immunforsvar. Du må også få i deg masse proteiner som finnes for eksempel i egg, kjøtt osv.. Det er også viktig å ha et normalt treningsforhold slik at hjertet ikke blir overbelastet. Normal trening er for eksempel en gåtur i ca 30 min eller en rask joggetur på 15 min. Det er også viktig for anorektiske pasienter og ikke bli for opptatt av vekt, det er derfor viktig at en ikke veier seg mer enn en gang i uken. Jeg håper du fikk mer informasjon:) Håper du får det bedre! Mvh 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 http://www.lommelegen.no/artikkel/kroppslige-symptomer-og-skader 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.