Gå til innhold

Verden-verden: Betaling med colasmak.

Anbefalte innlegg

Det er to ting jeg har reagert på i det siste, som jeg syns gir ganske motstridende logiske signaler her i hverdagsverden.

1. Å måtte betale for å få lov til å betale. Det koster penger å betale noe. For eksempel, for å få en faktura, en regning på noe jeg ville betale kostet det 35 kroner. Annet eksempel, for å få betalt en flyreise hos ryanair koster det rundt 50 kroner for å få lov til å betale.

Når var det det skjedde at vi begynte å godta at vi må betale for å få betalt?

2. Flux med colasmak. Altså, fluortabletter for barn og voksne med colasmak. Colabrus som inneholder for det aller meste sukker som etser på tennen med syre. Sukkerdrikke av verste sort. Ja, DET skal være smaken på fluortabletter som man tar for å _motvirke_ hull i tennene, og motvirke virkningen av blant annet brus.

Hva skjer med verden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385098-verden-verden-betaling-med-colasmak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble det ikke genmanipulert (?) frem grønnsaker som smaker sjokolade også? Og det finnes vel sjokolade tilsatt vitaminer? I det hele finnes det mye rart...

Gud, jeg skjønner ikke hvorfor man vil at grønnsaker skal smake sjokolade.

Gud, jeg skjønner ikke hvorfor man vil at grønnsaker skal smake sjokolade.

''Gud, jeg skjønner ikke hvorfor man vil at grønnsaker skal smake sjokolade.''

Tja - en del unger vil nok spise mer grønnsaker om det smaker sjokolade, men jeg ser ikke helt at det vil passe sammen med pølser eller kjøttkaker til middagen... Og jeg har en mistanke om at det er en del voksne også som gjerne hadde sett at grønnsakene smakte som sjokolade. Ikke meg iberegnet, jeg elsker grønnsaker! (bortsett fra stangselleri som godt kunne vært utryddet fra jordens overflate for min del!)

''1. Å måtte betale for å få lov til å betale. Det koster penger å betale noe. For eksempel, for å få en faktura, en regning på noe jeg ville betale kostet det 35 kroner. Annet eksempel, for å få betalt en flyreise hos ryanair koster det rundt 50 kroner for å få lov til å betale. ''

Det koster penger å sende rundt papir. Kan du ikke be om eFaktura?

Gjest germimate

Tja - en del unger vil nok spise mer grønnsaker om det smaker sjokolade, men jeg ser ikke helt at det vil passe sammen med pølser eller kjøttkaker til middagen... Og jeg har en mistanke om at det er en del voksne også som gjerne hadde sett at grønnsakene smakte som sjokolade. Ikke meg iberegnet, jeg elsker grønnsaker! (bortsett fra stangselleri som godt kunne vært utryddet fra jordens overflate for min del!)

Nyplukket gulrøtter er snadder :-)

Annonse

''(bortsett fra stangselleri som godt kunne vært utryddet fra jordens overflate for min del!)''

Og erter!

Gjest germimate

''(bortsett fra stangselleri som godt kunne vært utryddet fra jordens overflate for min del!)''

Og erter!

Erter går an. Men stangselleri er bare pyton.

Barna mine spiser ikke erter. Dette pga at de ble tvunget til å spise det da de var små, av tanta mi..

Erter går an. Men stangselleri er bare pyton.

Barna mine spiser ikke erter. Dette pga at de ble tvunget til å spise det da de var små, av tanta mi..

''Erter går an. Men stangselleri er bare pyton.''

Jeg synes erter er en sånn totalt ubrukelig greie. Stangselleri er i det minste godt å kutte opp og bruke i dip. :-)

Men tenk hvilke signaler man sender ungene: God smak er sjokoladesmak..?

''1. Å måtte betale for å få lov til å betale. Det koster penger å betale noe. For eksempel, for å få en faktura, en regning på noe jeg ville betale kostet det 35 kroner. Annet eksempel, for å få betalt en flyreise hos ryanair koster det rundt 50 kroner for å få lov til å betale. ''

Det koster penger å sende rundt papir. Kan du ikke be om eFaktura?

Før slapp man i alle fall å betale for å få betalt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...