Gå til innhold

Kan jeg bare begynne med medisinen igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest trøtteste
Skrevet

Jeg sluttet med Wellbutrin i sommer fordi jeg ikke fikk sove, og har følt meg bra siden. Nå begynner jeg å bli veldig trøtt, ukonsentrert og nedstemt igjen. Lege er syk for tiden og ikke på jobb. Kan jeg da begynne med Wellbutrin igjen, uten å snakke med legen først? Har medisiner for flere måneder stående i skapet.

Videoannonse
Annonse
Gjest trøtteste
Skrevet

Må legge til at annen type antidepressiva gjør meg enda trøttere, og at Wellbutrin hadde god effekt frem til i sommer hvor søvnløsheten og uroligheten begynte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du hadde vært min pasient, hadde jeg syntes at det var helt ok.

Start med 150 mg.

Gjest trøtteste
Skrevet

Om du hadde vært min pasient, hadde jeg syntes at det var helt ok.

Start med 150 mg.

Er det også ok for hjernen sin del at man går litt av og på slike typer medikamenter etter behov? F.eks. av-på 2-3 ganger i løpet av et år? Virker som om jeg når et slags metningspunkt og så begynner de negative bivirkningene å dominere. (Har bare gått på 150mg)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det også ok for hjernen sin del at man går litt av og på slike typer medikamenter etter behov? F.eks. av-på 2-3 ganger i løpet av et år? Virker som om jeg når et slags metningspunkt og så begynner de negative bivirkningene å dominere. (Har bare gått på 150mg)

Nei, det er absolutt ikke ok. De skal brukes "etter læreboken"

Gjest trøtteste
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke ok. De skal brukes "etter læreboken"

Så hva gjør man da, hvis man responderer bra på medisinen en periode, for så etter noen mnd å få så store søvnproblemer og uro at man ikke fungerer i hverdagen?

Og alle andre forsøkte medisiner bare gjør en uutholdelig trøtt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...