Gjest Engstelig og unnvikende Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Hei Nhd Jeg har skrevet på dette forumet for rundt 2 år siden om mine problemer i forhold til mine diagnoser. Jeg har en 100% uførestønad på grunn av min engstelig unnvikende personlighets forstyrrelse. Jeg har også tidligere fått diagnosen eupf,men mener att den er fjernet nå....men nok om det. Spørsmålet mitt som jeg trenger litt hjelp med er som følgende: Som sagt er jeg 100% ufør,men jeg er så heldig att jeg har noen timer i løpet av en mnd hvor jeg utfører noe arbeid,dette har fungert greit en god stund. Men nå i det siste har jeg begynt å merke hyppigere humørsvingninger og jeg føler att jeg distanserer meg litt fra virkeligheten pga stress. Mine nærmeste mener også att jeg blir dårlig og vanskelig å leve sammen med. Derfor lurer jeg på om du kan gi med noe godt råd...jeg vet jo selv att jeg burde være i noe aktivitet og slikt,men tror kanskje ikke det er noe jeg klarer pga att jeg blir dårligere av dette? Jeg føler meg rett og slett i en slåsskamp mellom fornuft og ufornuft her,så det er veldig fint om det finnes noen gode råd 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er ikke nhd, men har samme diagnose. Det jeg lurer på, er om det er andre ting i livet ditt som gjør deg stresset for tiden - evt i tillegg til jobben? Eller er det _bare_ jobben som gjør deg dårlig? Du trenger selvsagt ikke å svare, siden spm var stilt til nhd. 0 Siter
Ufør gutt Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er ikke nhd, men har samme diagnose. Det jeg lurer på, er om det er andre ting i livet ditt som gjør deg stresset for tiden - evt i tillegg til jobben? Eller er det _bare_ jobben som gjør deg dårlig? Du trenger selvsagt ikke å svare, siden spm var stilt til nhd. Hei Det er bare jobb som gjør att jeg reagerer på den måten . 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Hei Det er bare jobb som gjør att jeg reagerer på den måten . Ok. Jeg håper at du får svar, eller at du har en behandler å diskutere det med. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Klarer du å akseptere at dette gir en viss grad av ubehag, men at det ikke er farlig? Hva gir jobben deg som er positivt? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Klarer du å akseptere at dette gir en viss grad av ubehag, men at det ikke er farlig? Hva gir jobben deg som er positivt? Godt svar 0 Siter
Ufør gutt Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Klarer du å akseptere at dette gir en viss grad av ubehag, men at det ikke er farlig? Hva gir jobben deg som er positivt? Det er en del positivt som følger det å kunne være i litt arbeidsaktivitet,for meg er det ikke snakk om mye heller. Men det er faktisk så mye negativt som også kommer ut av det,jeg blir mere urolig og hyppigere humørskifte. Orker mindre hjemme og trenger noen dager til å hente meg inn igjen på. Det er min subjektive følelse. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Det er en del positivt som følger det å kunne være i litt arbeidsaktivitet,for meg er det ikke snakk om mye heller. Men det er faktisk så mye negativt som også kommer ut av det,jeg blir mere urolig og hyppigere humørskifte. Orker mindre hjemme og trenger noen dager til å hente meg inn igjen på. Det er min subjektive følelse. Jeg tenker slik at de aller fleste av oss opplever en ganske stor grad av utslitthet når vi har vært på jobb. Så lenge funksjonsnivået ikke blir betydelig nedsatt, så synes jeg du burde fortsette. Du har jo tross alt muligheten til å hente deg inn igjen. Dette er kun min mening. Den er basert på mine verdier - for meg er en jobb, uansett hvor liten, en svært viktig måte å bidra til samfunnet på. Hva dette gir meg gjør at jeg tåler en stor grad av ubehag. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Det er en del positivt som følger det å kunne være i litt arbeidsaktivitet,for meg er det ikke snakk om mye heller. Men det er faktisk så mye negativt som også kommer ut av det,jeg blir mere urolig og hyppigere humørskifte. Orker mindre hjemme og trenger noen dager til å hente meg inn igjen på. Det er min subjektive følelse. Hva kommer denne uroligheten og humørsvingningene av? Dårlig selvtillit og ting du føler du ikke mestrer? Redd for å ha dummet deg ut, gjort noe feil? Masse slike negative tanker? Det er iallefall det jeg tenker umiddelbart når jeg nå leser svaret ditt og kobler det sammen med nitty-gritty sitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.