Gå til innhold

Spørsmål om menn NHD

Anbefalte innlegg

Gjest nattevakt1
Skrevet

Jeg spør deg NHD ettersom du tidligere har kommet med så mange gode råd i forhold til menn.

Har omsider beveget meg ut på markedet igjen etter en lang pause fra det motsatte kjønn.

De fire mennene jeg har datet har alle vært hyggelige og oppmerksomme i begynnelsen (selvfølgelig). De er generelt oppegående mennesker i forhold til refleksjonsevne og kunnskap. Kjemien er god. Så, på date nr 3-4-5 begynner hver og en av dem og beskrive seg selv som "en enstøing" og "kritisk i forhold til andre", noe som overrasker meg da jeg ikke sitter med det inntrykket, noe jeg også kan si til dem. Ingen av dem har elsket noen før, eller vært i seriøse forhold. Jeg har involvert meg dypere med et par av dem, men de har distansert seg etter hvert, en har også gått grundig til verks i å påpeke feil på meg.

For det første: Hva er dette? Er det typisk for menn? Er det en epedemi blant dagens unge menn (rundt 30)? Er det meg som tiltrekker meg dem eller får det frem i dem?

For det andre: Bør måten de beskriver seg selv på få alarmbjellene mine til å ringe, eller er dette eksempel på innstilling som møte med "den rette" (forhåpentligvis meg) kan endre?

For det tredje: Er det noe jeg kan gjøre annerledes, i såfall hva?

Mvh

Forhenværende (?) relasjonsskadet på bedringens, ihvertfall bevisstgjøringens, vei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Solution
Skrevet

Mange unge menn har ikke et veldig reflektert forhold til hva det er som påvirker dem i det daglige, av dårlige relasjoner.

De mangler også sunne voksne rollemodeller.

De går da med et slags ubevisst sinne og en type forakt for seg selv og andre mennesker.

Den som da får "støyten" er da ofte en kjæreste.

Men nå er ikke alle slik da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tenk først på seleksjon: Disse er 30 år uten å ha havnet i et seriøst forhold OG de dater på nett. (Jeg oppfattet det som nettkontakt først). Bare det i seg selv sier at de ikke er gjennomsnittsmannen.

Siden de ikke har vært i seriøst forhold før, er de: Mer kritiske (de tar ikke hva som helst), eller mindre fleksible ( de må finne ei som passer dem slik at de ikke må endre seg), eller mer innadvendte, eller mindre villige til å gi slipp på andre verdier som er viktige for dem, eller ......

Neste spørsmål blir: Hvor mange må en date før det blir match? Vil modenhet også ha til følge at en blir kresnere på at matchen virkelig skal være god? Vi ser jo varianter av Bonderomantikk i ulike program på TV. Det er oftest ca 5 deltagere og hver har > 5 beilere. Hvor ofte blir det skikkelig match?

Hva går forut for daten? Hvor godt kjenner dere hverandres personlighet, interesser og forventninger?

Du skriver lite om deg selv. Derfor er det vanskelig å si noe om det er noe med deg/det du gjør eller ikke gjør/sier som får dem til å trekke seg.

Har du blitt forelsket i en eller flere av dem? Tror du at en av dem kunne ha vært DR?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...