Gjest anonym idag tror jeg Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har en i familien som har alkoholproblemer. Han har stelt istand veldig mye trøbbel for seg selv pga dette. Ikke er han særlig fin i kjeften når han drikker heller. Jeg har blitt kalt feit, stygg og diveres ting ved flere anledninger. For en stund tilbake bedyret han han nå hadde han sluttet å drikke, begynt i AA og alt skulle bli bra. Så dukker han opp i går, kjører i fylla, og kommer på besøk. Jeg ble veldig skuffet og sint. Fortalte han hva jeg mente om at han drakk igjen og at jeg ikke ville se han i mitt hus før han ble edru. Det endte med at han gikk, så etterpå at han også hadde kjørt hjem igjen. Han har tidligere hatt selvmordstanker/handlinger. Nå sitter jeg med følelsen at jeg har gjort noe galt. Var jeg for streng med han? 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes ikke du var for streng - det siste alkoholikere trenger er jo at man duller og diller! Klar tale er som oftest det beste. 0 Siter
Gjest anonym idag tror jeg Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes ikke du var for streng - det siste alkoholikere trenger er jo at man duller og diller! Klar tale er som oftest det beste. Ja, det ble ihvertfall klar tale som det ikke nyttet å misforstå. Jeg mistet ikke fatningen, men jeg snakket ganske tydelig kan du si. Idag er det stille fra denne mannen, så jeg lurer på om han lever, håper det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Her gjorde du rett. Flott at du tok konfrontasjonen rolig og behersket. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Ikke noe i nærheten av streng engang. Du burde dengt ham i bakhodet med en vedkubbe, slengt den etter ham ut døra og anmeldt ham for fyllekjøring i farta. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg skjønner bekymringen din veldig godt. Men jeg er ikke i tvil om at du gjorde det som er riktig - og jeg synes du er steintøff som faktisk gjorde det. Jeg driver og jobber med å sette grenser for min far, og det er beintøft. Jeg blir også bekymret for han, så jeg mener jeg vet hva du snakker om 0 Siter
Gjest anonym idag tror jeg Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Ikke noe i nærheten av streng engang. Du burde dengt ham i bakhodet med en vedkubbe, slengt den etter ham ut døra og anmeldt ham for fyllekjøring i farta. Det er dette jeg drømmer om å få gjøre, men mener jeg kommer lengre ved å være litt rolig og behersket. Jeg tror jeg uttalte meg tydelig ihvertfall, kunne ikke misforstås. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Det du har gjort er helt korrekt. Du burde varslet Politiet. 0 Siter
Gjest anonym idag tror jeg Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Det du har gjort er helt korrekt. Du burde varslet Politiet. Jeg tenkte på å varsle politiet, men da hadde jeg sikkert fått mora hans på nakken og resten av denne ku-klux-klan-familien. Foretrekker å leve et liv i stillhet for tiden, liker ikke konflikter hele tiden. Det er slitsomt. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Du handlet helt riktig. Det mange gjør, er å sy puter under armene til de som for eksempel har et alkoholproblem. Ta imot ham, om du har lyst altså, når han er edru. Vis ham døra når han er full. 0 Siter
tonie Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes du gjorde helt rett. Jeg hadde nok ringt politiet også, for fyllekjøring er livsfarlig. 0 Siter
double Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg tenkte på å varsle politiet, men da hadde jeg sikkert fått mora hans på nakken og resten av denne ku-klux-klan-familien. Foretrekker å leve et liv i stillhet for tiden, liker ikke konflikter hele tiden. Det er slitsomt. Hva om han hadde kjørt på noen og skadet eller drept de? Og eller seg selv? Hadde det gitt deg mer fred og ro i hverdagen? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Den eneste feilen du gjorde her, var å ikke anmelde han til politiet for fyllekjøring! Ellers gjorde du alt rett, kjære deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.