Gå til innhold

Gjorde jeg feil her?

Gjest anonym idag tror jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en i familien som har alkoholproblemer. Han har stelt istand veldig mye trøbbel for seg selv pga dette. Ikke er han særlig fin i kjeften når han drikker heller. Jeg har blitt kalt feit, stygg og diveres ting ved flere anledninger.

For en stund tilbake bedyret han han nå hadde han sluttet å drikke, begynt i AA og alt skulle bli bra.

Så dukker han opp i går, kjører i fylla, og kommer på besøk. Jeg ble veldig skuffet og sint. Fortalte han hva jeg mente om at han drakk igjen og at jeg ikke ville se han i mitt hus før han ble edru.

Det endte med at han gikk, så etterpå at han også hadde kjørt hjem igjen.

Han har tidligere hatt selvmordstanker/handlinger. Nå sitter jeg med følelsen at jeg har gjort noe galt. Var jeg for streng med han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du var for streng - det siste alkoholikere trenger er jo at man duller og diller! Klar tale er som oftest det beste.

Skrevet

Jeg synes ikke du var for streng - det siste alkoholikere trenger er jo at man duller og diller! Klar tale er som oftest det beste.

Ja, det ble ihvertfall klar tale som det ikke nyttet å misforstå. Jeg mistet ikke fatningen, men jeg snakket ganske tydelig kan du si. Idag er det stille fra denne mannen, så jeg lurer på om han lever, håper det.

Skrevet

Her gjorde du rett. Flott at du tok konfrontasjonen rolig og behersket.

Skrevet

Ikke noe i nærheten av streng engang. Du burde dengt ham i bakhodet med en vedkubbe, slengt den etter ham ut døra og anmeldt ham for fyllekjøring i farta.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg skjønner bekymringen din veldig godt. Men jeg er ikke i tvil om at du gjorde det som er riktig - og jeg synes du er steintøff som faktisk gjorde det.

Jeg driver og jobber med å sette grenser for min far, og det er beintøft. Jeg blir også bekymret for han, så jeg mener jeg vet hva du snakker om :)

Skrevet

Ikke noe i nærheten av streng engang. Du burde dengt ham i bakhodet med en vedkubbe, slengt den etter ham ut døra og anmeldt ham for fyllekjøring i farta.

Det er dette jeg drømmer om å få gjøre, men mener jeg kommer lengre ved å være litt rolig og behersket. Jeg tror jeg uttalte meg tydelig ihvertfall, kunne ikke misforstås.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det du har gjort er helt korrekt.

Du burde varslet Politiet.

Skrevet

Det du har gjort er helt korrekt.

Du burde varslet Politiet.

Jeg tenkte på å varsle politiet, men da hadde jeg sikkert fått mora hans på nakken og resten av denne ku-klux-klan-familien. Foretrekker å leve et liv i stillhet for tiden, liker ikke konflikter hele tiden. Det er slitsomt.

Skrevet

Du handlet helt riktig.

Det mange gjør, er å sy puter under armene til de som for eksempel har et alkoholproblem.

Ta imot ham, om du har lyst altså, når han er edru. Vis ham døra når han er full.

Skrevet

Jeg synes du gjorde helt rett. Jeg hadde nok ringt politiet også, for fyllekjøring er livsfarlig.

Skrevet

Jeg tenkte på å varsle politiet, men da hadde jeg sikkert fått mora hans på nakken og resten av denne ku-klux-klan-familien. Foretrekker å leve et liv i stillhet for tiden, liker ikke konflikter hele tiden. Det er slitsomt.

Hva om han hadde kjørt på noen og skadet eller drept de? Og eller seg selv? Hadde det gitt deg mer fred og ro i hverdagen?

hidi, the scorpion
Skrevet

Den eneste feilen du gjorde her, var å ikke anmelde han til politiet for fyllekjøring!

Ellers gjorde du alt rett, kjære deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...