Gå til innhold

Heldige meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg hos psykiateren min og det var som vanlig en fin time. Vi snakker selvfølgelig om sykdom og medisiner, men mye av tiden går med til å fortelle hverandre historier og le godt. Jeg går alltid derfra og føler meg glad og fornøyd.

Jeg lærte i går at jeg kan sjonglerer med fluanxol (ap). Øke og redusere alt etter som formen er. Jeg lurte på om jeg ikke skulle droppe et ad av de to jeg står på (cipralex og wellburtin), men han sa at siden jeg har en angstlidelse og er ustabil pga alkokutt, ville han ikke gjøre noe med det.

Timen hos fastlegen min i dag var også kjempefin. Det blir mye latter der også. Jeg leker stadig med tanken på å slutte med meds fordi jeg tenker at jeg er et svakt menneske som burde klare å hamle opp med dette selv. Hun synes det er en skikkelig dårlig ide og at jeg kommer til å angre bittert hvis jeg gjør det. Men jeg sitter med et lite snev av usikkerhet i maven.

Vel, vel. Jeg ville bare fortelle det. Forventer ikke at noen svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra du får litt veiledning :-)

Gjest svarer gondor
Skrevet

Jeg syns du skal høre på behandlerne dine. Hold fokus på ditt alkokutt og jobb hardt videre med det. Å ta alt i et jafs holder sjeldent i lengden. Å vurdere medisinkutt, og da sammen med behandlere, bør du vente lenge med, sikkert minst et år og enda mer. Ingen fagperson, men kutter du meds nå får vi vel et innlegg om en uke om at du har begynt å drikke igjen. Jobb hardt videre. Lykke til!

Skrevet

Det er bra du får litt veiledning :-)

Ja nå kan jeg trylle meg til forskjellige sinnsstemninger! Min nye hobby :-)

Skrevet

''Hun synes det er en skikkelig dårlig ide og at jeg kommer til å angre bittert hvis jeg gjør det. Men jeg sitter med et lite snev av usikkerhet i maven.

''

Foreslår at du søker opp de innleggene du skrev her inne etter at du rotet med medisinene dine sist.

Skrevet

Jeg syns du skal høre på behandlerne dine. Hold fokus på ditt alkokutt og jobb hardt videre med det. Å ta alt i et jafs holder sjeldent i lengden. Å vurdere medisinkutt, og da sammen med behandlere, bør du vente lenge med, sikkert minst et år og enda mer. Ingen fagperson, men kutter du meds nå får vi vel et innlegg om en uke om at du har begynt å drikke igjen. Jobb hardt videre. Lykke til!

Tusen takk! Jeg har det veldig bra på meds. Litt å bite i er det innimellom men så lærte jeg i dag at jeg kan sjonglere med ap. Neida, jeg er nok for redd til å slutte med meds. Behandlerne mine sier at jeg må regne med livslang medisinering for å holde psykdommen i sjakk. Det er litt kjipt å tenke på, men jeg burde prise meg lykkelig for at det finnes medisiner mot dette og at det har truffet så godt hos meg.

Skrevet

''Hun synes det er en skikkelig dårlig ide og at jeg kommer til å angre bittert hvis jeg gjør det. Men jeg sitter med et lite snev av usikkerhet i maven.

''

Foreslår at du søker opp de innleggene du skrev her inne etter at du rotet med medisinene dine sist.

Uff, er jeg sånn på jordet? Ja jeg har prøvd før og det gikk rett i d....Jeg fortalte dette til legen min og sa også at jeg føler meg som et svakt mennenske fordi jeg ikke klarer å takle symptomene. Hun sa da at hun slett ikke ser på meg som svak, men syk. Hun kjenner mange flotte, sterke og kreative bipolare mennesker.

hidi, the scorpion
Skrevet

Uff, er jeg sånn på jordet? Ja jeg har prøvd før og det gikk rett i d....Jeg fortalte dette til legen min og sa også at jeg føler meg som et svakt mennenske fordi jeg ikke klarer å takle symptomene. Hun sa da at hun slett ikke ser på meg som svak, men syk. Hun kjenner mange flotte, sterke og kreative bipolare mennesker.

'' Hun kjenner mange flotte, sterke og kreative bipolare mennesker.''

Da var nok du en av dem, Gondor! Jeg tror også at du er _mye_ sterkere enn du gir deg selv kreditt for.

Alt godt og mange klemmer fra

Skrevet

'' Hun kjenner mange flotte, sterke og kreative bipolare mennesker.''

Da var nok du en av dem, Gondor! Jeg tror også at du er _mye_ sterkere enn du gir deg selv kreditt for.

Alt godt og mange klemmer fra

Tusen takk! Det var fint sagt

Skrevet

''Jeg leker stadig med tanken på å slutte med meds fordi jeg tenker at jeg er et svakt menneske som burde klare å hamle opp med dette selv. Hun synes det er en skikkelig dårlig ide og at jeg kommer til å angre bittert hvis jeg gjør det. Men jeg sitter med et lite snev av usikkerhet i maven. ''

Har det sånn jeg også. Forsøker å si til meg selv at hadde jeg hatt problemer med hjertet, hadde det helt sikkert ikke vært noe problem å ta medisiner. Jeg ville godtatt det og ikke sjonglert og styrt på sånn som jeg gjør med medisinene mot psykisk sykdom. Har fått det for meg at jeg er frisk igjen jeg da, egentlig så har jeg ikke vært syk i det hele tatt. Har bare hatt 100 ting som har bekymret meg og ført til at jeg ble deprimert.

Bra du har et godt forhold til behandler, ikke slutt med medisinene før du har fått det godkjent fra han da.

Skrevet

''Jeg leker stadig med tanken på å slutte med meds fordi jeg tenker at jeg er et svakt menneske som burde klare å hamle opp med dette selv. Hun synes det er en skikkelig dårlig ide og at jeg kommer til å angre bittert hvis jeg gjør det. Men jeg sitter med et lite snev av usikkerhet i maven. ''

Har det sånn jeg også. Forsøker å si til meg selv at hadde jeg hatt problemer med hjertet, hadde det helt sikkert ikke vært noe problem å ta medisiner. Jeg ville godtatt det og ikke sjonglert og styrt på sånn som jeg gjør med medisinene mot psykisk sykdom. Har fått det for meg at jeg er frisk igjen jeg da, egentlig så har jeg ikke vært syk i det hele tatt. Har bare hatt 100 ting som har bekymret meg og ført til at jeg ble deprimert.

Bra du har et godt forhold til behandler, ikke slutt med medisinene før du har fått det godkjent fra han da.

Han sier at det er jeg som medisinerer meg selv. Det er jeg som velger å ta dem. Han bare foreslår ut fra lang erfaring. Jeg kan gjerne slutte med medisiner, men da får jeg også betale prisen for det. Hvis jeg slutter med alle medisiner, skriver han meg ut. Da vil han ikke ta ansvaret for meg lenger.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg unner deg veldig å ha det bra osv - men jeg reagerer på at mye av tiden går med til fortelle hverandre historier. Lærer du noe på den måten, eller er det mer støtteterapi?

Jeg må ha misforstått noe, eller går historiene psykiateren ut på læring (hvis du skjønner hva jeg mener)?

Gjest svarer gondor
Skrevet

Jeg har fulgt innleggene dine og må si jeg er imponert av hva du har klart i det siste :)

Gjest germimate
Skrevet

Jeg har fulgt innleggene dine og må si jeg er imponert av hva du har klart i det siste :)

Støttes :)

Skrevet

Jeg unner deg veldig å ha det bra osv - men jeg reagerer på at mye av tiden går med til fortelle hverandre historier. Lærer du noe på den måten, eller er det mer støtteterapi?

Jeg må ha misforstått noe, eller går historiene psykiateren ut på læring (hvis du skjønner hva jeg mener)?

''I går var jeg hos psykiateren min og det var som vanlig en fin time. Vi snakker selvfølgelig om sykdom og medisiner, men mye av tiden går med til å fortelle hverandre historier og le godt. Jeg går alltid derfra og føler meg glad og fornøyd.''

''Jeg må ha misforstått noe, eller går historiene psykiateren ut på læring (hvis du skjønner hva jeg mener)?''

Jeg kan bare snakke for meg selv, men samtalene jeg har med min psykolog er dritseriøse selv om vi tøyser og tuller ganske mye, vi har ganske lik humor, og dette bidrar til at jeg trives bedre med meg selv og livet generelt, blir stadig tryggere og mer stabil og fungerer bedre for hver uke. Historiene vi forteller hverandre, er ikke av typen "rorbua", men episoder som tildels analyseres og brukes til videre læring - ja. Vi snakker mye om hvordan vi snakker sammen, og han har absolutt greie på det han driver med.

Psykologene på avdelingen "min" jobber både poliklinisk og ambulant, jeg er klar over det, men jeg tenker på ambulant som babu-babu-greier og full utrykning, det kjennes ikke som det, ikke som noe psykebesøk heller, bare joviale samtaler med trivelige mennesker. Litt rart, egentlig, men hvis man tenker seg om, hvorfor skulle det da ikke ha helbredende effekt?

Jeg er også heldig! :-)

Skrevet

Det går absolutt på læring. Nå sist måtte han roe meg ned fordi en annen psykiater hadde gitt meg en heavy diagnose. Det ble jeg lei meg for. Så begynte han å fortelle om andre som har vært ute for samme enhet, så jeg var i godt selskap. Han kunne forsikre meg om at jeg hadde bipolar 2 og en angstlidelse. Ellers kan vi snakke om kinesisk medisin og hvordan de forsøker å helbrede både sykdom og psykdom. Alt er veldig interessant. Jeg kunne gitt mange eksempler, men husker ikke. (Lamictal? :-)

Jeg går derfra med godt humør og et lett hjerte. Så ja, det er veldig terapeutisk.

Skrevet

Tusen takk skal du ha! Det varmer.

Gjest germimate
Skrevet

Det går absolutt på læring. Nå sist måtte han roe meg ned fordi en annen psykiater hadde gitt meg en heavy diagnose. Det ble jeg lei meg for. Så begynte han å fortelle om andre som har vært ute for samme enhet, så jeg var i godt selskap. Han kunne forsikre meg om at jeg hadde bipolar 2 og en angstlidelse. Ellers kan vi snakke om kinesisk medisin og hvordan de forsøker å helbrede både sykdom og psykdom. Alt er veldig interessant. Jeg kunne gitt mange eksempler, men husker ikke. (Lamictal? :-)

Jeg går derfra med godt humør og et lett hjerte. Så ja, det er veldig terapeutisk.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...