Gjest Mvh. Gutt 20 Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Hei! Jeg har i de siste 2 ukene opplevd ordentlig svimmelhet og karusellfølelse. Jeg tenkte først at dette bare kunne ha noe med for lite av noen type næring å gjøre. Men jeg har nå i 1 uke spist variert og bra, så lurer på om dette kan være noe annet. Ettersom dette nå har begynt å gå ut over arbeidshverdagen føler jeg at noe er galt. Har undersøkt litt, og kommet fram til at dette muligens kan være virus på balansenerven eller vestibularisnevritt? Min kjæreste har i den siste tiden hatt et ordentlig utbrudd av forkjølelsessår eller herpes, rundt munn. Forsto det sånn at dette kan ha en sammenheng. Kan det være noe annet? Lurer på om jeg bør kontakte fastlegen eller om det er noe jeg selv kan gjøre. 0 Siter
florista Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Hei. Jeg har hatt virus på balansenerven (selv om det egentlig ikke er et virus). Jeg var fryktelig svimmel, spesielt når jeg la meg ned. Men etter noen dager var jeg svimmel uansett. Dro til fastlegen som tok en veldig enkel test på meg som raskt konstaterte diagnosen han mistenkte. Han gjorde noen enkle øvelser med meg som skulle bedre det. Det tok noen dager så ble jeg gradvis bedre. Det du kan gjøre selv, som fastlegen kan vise deg, er enkle øvelser på sengekanten. Sitt på sengekanten med bena på gulvet. Legg deg ned på siden i litt fort tempo. Gjenta flere ganger. Du vil kunne bli litt svimmel, men det skal hjelpe på. Men ta kontakt med fastlegen så han/hun kan vise deg det helt riktig. God bedring! Mvh 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Dette høres ut som det du mistenker ja.. Selv fikk jeg medisin mot svimmelheten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.