Gå til innhold

Hvordan er gangen i lokale forhandlinger........

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er hva???
Skrevet

verd...lønn. Jobber offentlig og fikk høyere lønn fra august. Er ikke så god i gangen på dette med lønn og forhandlinger, slik at oversikter å forstå hva som gjelder er helt fjernt. Grunnen at jeg spør er fordi en kollega av meg sa i går at han hun hadde fått ytterligere 10.000 kr mer i årslønn nå, og var meget glad for det. Kan dette være de lokale lønnsforhandlingene som hennes fagorganisasjon har langt inn krav om eller? Er litt flaut å spørre henne ettersom jeg ikke er oppdatert på gangen i dette.

Noen som på en enkelt måte kan si litt om dette til meg hadde jeg blitt glad :-) Kanskje på tide å sette seg inn i dette!

Gjest Fagorganisert.
Skrevet

''Kan dette være de lokale lønnsforhandlingene som hennes fagorganisasjon har langt inn krav om eller?''

Ja, det kan det.

Gjest Hva er hva???
Skrevet

''Kan dette være de lokale lønnsforhandlingene som hennes fagorganisasjon har langt inn krav om eller?''

Ja, det kan det.

Men da får vel alle et tillegg da, slik min kollega får?

Skrevet

Man legger inn personlige krav via tillitsvalgt på arbeidsplassen som forhandler fram et tillegg. Det er satt av en pot som fordeles il dem som har lagt inn krav. Det må være begrunnet med f.eks endring i arbeidsoppgaver, at man får mer ansvar el.l.

Du får ikke automatisk tillegg selv om din kollega har fåt.

Tillitsvalgt skal informere deg om dette.

-man kan også forhandle for seg selv hvis man ikke er organistert, men da pleier det ikke være mye i potten...

Gjest Fagorganisert
Skrevet

Men da får vel alle et tillegg da, slik min kollega får?

Alle som er fagorganisert ja.

Skrevet

det stemmer ikke i lokale forhandlinger i det offentlige. Her får vi personlige tillegg.

Skrevet

Det stemmer vel ikke. I lokale forhandlinger er det jo personlige krav. Altså personen som har lagt inn kravet som evt får eller ikke fått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...