Gjest Petteraa Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Hei. jeg har en sønn på 15 år som går på Ritalin i ca 4 år. Det som bekymrer meg er at legen sier det er helt ok at han tar medisiner etter behov. Beskrivelsen fra legen er pr i dag = 2 x 10mg morgen 1x10mg formiddag 1x10 ettermiddag. men når han besøker meg Far så bruker han ikke noe. Trodde det kunne bli noe bivirkninger ved å slutte i 2-3 dager annenhver uke ? pluss ferier, ifl. mor så varierer ho dosene etter behov? (Han for ikke alltid den siste på ettermiddag). Har ikke merket noe spesielt negativ, men er litt bekymret for effekten / bivikninger av Ritalin ? Mvh Petter 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Det er en god del barn som med fordel kan bruke Ritalin kun de dagene de går på skolen. Du skriver at du ikke ser noen negative effekter av at han ikke bruker ritalin hver annen helg. Da kan han trygt fortsette med samme praksis. Skulle det derimot komme negative effekter av denne ritalinpausen, bør praksis revurderes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.