Gondor Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har fått beskjed av psykiateren min at jeg kan sjonglere med fluanxol (ap). Nå står jeg på 8 mg og har ingen symptomer så jeg planlegger å gå ned til 4 mg via 6 mg et par dager. Jeg er redd for å få tankekjør igjen og er blitt så pinglete at jeg sikkert vil være fristet til å øke igjen. Mitt spørsmål er: hvordan skal jeg best mulig møte tankekjør? Prøve å ignorere tankene? Skrive? Mindfullness? Noen tips fra deg som har greid det hadde vært fint. Jeg føler jeg har prøvd alle metoder uten å lykkes. Hva er den magiske nøkkelen? Det må da være mulig å finne en vei? Det hadde vært helt herlig. Mestringsfølelse de lux. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 ''Hva er den magiske nøkkelen?'' AP. 0 Siter
Gondor Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Skrevet 27. oktober 2012 ''Hva er den magiske nøkkelen?'' AP. Finnes det virkelig ingen teknikk? Har du lest noe av Eckhart Tolle? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Finnes det virkelig ingen teknikk? Har du lest noe av Eckhart Tolle? Har ikke funnet noe ant alternativ jeg iallefall. Har lest ei bok av han tror jeg, men husker lite av det. 0 Siter
Gondor Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Skrevet 27. oktober 2012 Har ikke funnet noe ant alternativ jeg iallefall. Har lest ei bok av han tror jeg, men husker lite av det. Har googlet opp noen tips. Får se om de hjelper. Jeg svartmaler. Kanskje dette går bra! 0 Siter
Gjest gonegone Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 ''Hva er den magiske nøkkelen?'' Jeg tror dette avhenger av hva som årsaker tankekjøret. Er det alvorlig sykdom, er nok svaret dessverre medisiner. Er tankekjøret mer forårsaket av feks stressrelaterte ting, følelser relatert til ulike ting, angst, søvnmangel, mangel på rutiner og lignende vil jeg tro man kan finne god hjelp i å fokusere utover, glemme seg seg selv litt, bli flinkere til å rasjonalisere, bedre på å ikke overdramatisere osv. Engasjere seg i noe man trives med har jeg tro på. Noe som gir positivt mentalt påfyll. Jeg tror også på trening som gjør én sliten og etterhvert sterkere. Sterk fysisk gir gjerne økt psykisk styrke også 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Har googlet opp noen tips. Får se om de hjelper. Jeg svartmaler. Kanskje dette går bra! Håper det går bra :-) 0 Siter
Gjest fruitcake Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Bare lurer. Er det positive eller negative tanker du kaller for tankekjør? 0 Siter
Gondor Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 Bare lurer. Er det positive eller negative tanker du kaller for tankekjør? Meget negative. Hadde det vært positive ville det vært en ingrediense i hypomani. 0 Siter
Gondor Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 ''Hva er den magiske nøkkelen?'' Jeg tror dette avhenger av hva som årsaker tankekjøret. Er det alvorlig sykdom, er nok svaret dessverre medisiner. Er tankekjøret mer forårsaket av feks stressrelaterte ting, følelser relatert til ulike ting, angst, søvnmangel, mangel på rutiner og lignende vil jeg tro man kan finne god hjelp i å fokusere utover, glemme seg seg selv litt, bli flinkere til å rasjonalisere, bedre på å ikke overdramatisere osv. Engasjere seg i noe man trives med har jeg tro på. Noe som gir positivt mentalt påfyll. Jeg tror også på trening som gjør én sliten og etterhvert sterkere. Sterk fysisk gir gjerne økt psykisk styrke også Tankekjøret ligger som et bakgrunnsteppe uansett hva jeg gjør. Jeg setter meg ikke ned altså. Jeg klarer fint å gjøre det som kreves av meg, men det bråker altså så vanvittig. Det er veldig behagelig med medisiner for da er det borte. Vel, jeg skal redusere og la det stå til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.