Gjest germimate Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Hvordan behandler man best mulig fulle og evt også dopa mennesker som begynner å oppføre seg truende, så det ikke ender opp med at de blir voldelige (evt mens man venter på at politiet skal komme)? Eller er det umulig å si noe om fordi mennesker er forskjellige? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Spør deg selv: Hva føler jeg nå? Hva føler, trenger, ønsker personen som er aggressiv? Hvordan kan jeg best respondere? Vær tydelig, rolig. Ikke vær avfeiende. Hvis man føler seg truet skal man naturligvis ringe politiet. Dette er ingen erstatning for sikkerhet. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Spør deg selv: Hva føler jeg nå? Hva føler, trenger, ønsker personen som er aggressiv? Hvordan kan jeg best respondere? Vær tydelig, rolig. Ikke vær avfeiende. Hvis man føler seg truet skal man naturligvis ringe politiet. Dette er ingen erstatning for sikkerhet. 0 Siter
Gjest chup Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har funnet ut at å være veldig hyggelig, og være enig med dem, er det beste. 0 Siter
frosken Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg synes nitty-gritty har gitt deg et godt svar. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg synes nitty-gritty har gitt deg et godt svar. ok. takk n-g. hadde en skremmende opplevelse på jobb i går som førte til sloss kamp og arrest. jeg ble trua :-( 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har funnet ut at å være veldig hyggelig, og være enig med dem, er det beste. jeg prøve det.. men det hjalp ikke. har ikke sovet i natt, vært bare urolig :-( 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis du er sterk, raskt, trent og har et balltre, slår du dem hardt i skallen. Hvis ikke, er det best å på en mest mulig diskret måte å skygge banen. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis du er sterk, raskt, trent og har et balltre, slår du dem hardt i skallen. Hvis ikke, er det best å på en mest mulig diskret måte å skygge banen. Er du seriøs nå...? Vil det ikke bli verre på den måten? Fikk hjelp av en vakt på et utested i nærheten som la han i bakken mens jeg venta på politiet. politiet måtte ta han ut av bilen to ganger for å legge han i bakken.. han var helt krakilsk. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis du er sterk, raskt, trent og har et balltre, slår du dem hardt i skallen. Hvis ikke, er det best å på en mest mulig diskret måte å skygge banen. .. kan man ikke drepe et menneske ved å slå dem i skallen da...? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis du er sterk, raskt, trent og har et balltre, slår du dem hardt i skallen. Hvis ikke, er det best å på en mest mulig diskret måte å skygge banen. .. kan man ikke drepe et menneske ved å slå dem i skallen da...? 0 Siter
Sør Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Er du seriøs nå...? Vil det ikke bli verre på den måten? Fikk hjelp av en vakt på et utested i nærheten som la han i bakken mens jeg venta på politiet. politiet måtte ta han ut av bilen to ganger for å legge han i bakken.. han var helt krakilsk. Hei, Du skal selvsagt "trekke deg unna" (slik NHD skriver), med mindre du eller andre blir truet på livet. Da kan du påberope deg nødrett, og du kan bruke vold. Trekk deg unna, og ring politiet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Hei, Du skal selvsagt "trekke deg unna" (slik NHD skriver), med mindre du eller andre blir truet på livet. Da kan du påberope deg nødrett, og du kan bruke vold. Trekk deg unna, og ring politiet. Med vennlig hilsen Det har det jeg gjorde også - trakk meg unna. Men adferden hans ble bare verre og verre. fikk han til å forlater stedet, men han kom tilbake igjen og jeg ble mer og mer redd. Hva skulle jeg så gjort? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det har det jeg gjorde også - trakk meg unna. Men adferden hans ble bare verre og verre. fikk han til å forlater stedet, men han kom tilbake igjen og jeg ble mer og mer redd. Hva skulle jeg så gjort? Har du en tro på at du ved korrekt og smart nok opptreden kan få enhver idiot til å oppføre seg skikkelig? 0 Siter
frosken Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det har det jeg gjorde også - trakk meg unna. Men adferden hans ble bare verre og verre. fikk han til å forlater stedet, men han kom tilbake igjen og jeg ble mer og mer redd. Hva skulle jeg så gjort? '' Men adferden hans ble bare verre og verre. fikk han til å forlater stedet, men han kom tilbake igjen og jeg ble mer og mer redd. Hva skulle jeg så gjort? '' Ringe politiet. 0 Siter
Sør Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det har det jeg gjorde også - trakk meg unna. Men adferden hans ble bare verre og verre. fikk han til å forlater stedet, men han kom tilbake igjen og jeg ble mer og mer redd. Hva skulle jeg så gjort? Det avhenger jo litt av om du jobber f. eks. i en bar og det er en kunde, eller om det er noen som har kommet seg inn hjemme hos deg. Det avhenger også om denne personen er "etter deg", eller om han bare er bråket med alle. Kom deg unna (lås deg selv inne, hvis det virkelig er ille), og ikke risiker noen slåsskamp med vedkommende. Prøv å samle noen "godt voksne" folk til å ta seg av ham. Ring politiet, og forklar situasjonen. Få vektere/dørvakter til å reagere. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 '' Men adferden hans ble bare verre og verre. fikk han til å forlater stedet, men han kom tilbake igjen og jeg ble mer og mer redd. Hva skulle jeg så gjort? '' Ringe politiet. Det gjorde jeg.. men mens man venter på dem da? 0 Siter
fineline Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 jeg prøve det.. men det hjalp ikke. har ikke sovet i natt, vært bare urolig :-( Det er ikke det minste rart at du er urolig og sover dårlig etter en slik hendelse. Du skal ikke bebreide deg selv for noen ting, skal kun ta det med ro. 0 Siter
frosken Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det gjorde jeg.. men mens man venter på dem da? Da trekker man seg unna. Eneste som er viktig i en slik situasjon er å unngå at noen blir fysisk skadet - i verste fall er det bare å forlate arbeidsplassen - enten via en eller annen bakdør eller hoveddør. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det er ikke det minste rart at du er urolig og sover dårlig etter en slik hendelse. Du skal ikke bebreide deg selv for noen ting, skal kun ta det med ro. Jeg tenker på det hele tiden. Har forsøkt å sove, men jeg får ikke sove overhode. Jeg skal på jobb igjen kl 15, og det blir tøft når man har vært våken i over et døgn.. men det på jo gå på et vis så det er ingen krise. men urolig er jeg. Takk for svarene deres alle sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.