matser Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Har begynt å merke smerte i venstre achilles. Dette har kommet etter noen relativt lange trenings økter på beina (løp i skogen). En tanke som slo meg var overbelasting, og har tatt det rolig noen dager. Har du noen forslag til hva det kan være og hva jeg bør gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 matser. Det høres svært sansynlig ut til å være en oberbelastet achilles-sene. Dette gir en betennelses-reaksjon i og rundt senen og krever ro og avlasting. Det vil se trening som ikke provoserer den vonde senen er greit. Ofte er sykkel et bra alternativ. En betent achillessene pleier å reagere positivt på isbehandling ett par ganger dgl. 10-15 min. av gangen. Når du kommer igang med løpingen igjen, pass på at løpeskoens hælkappe ikke trykker mot senefestet og irriterer. Det kan også være fint med en innleggshæl som reduserer presset på senen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.