stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Føler virkelig at det ikke er bra å ta medisiner, har så lyst å slutte. Tror ting blir bedre da, spesielt med tanke på overspising og forstoppelse. Er det noen som har sluttet med ap og har lykkes med det? Må være andre ting man kan gjøre. Å gå tur er jo bra men er så lat nå. Er det andre alternativer? 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 ''Føler virkelig at det ikke er bra å ta medisiner, har så lyst å slutte. Tror ting blir bedre da, spesielt med tanke på overspising og forstoppelse.'' Her kan du gjøre mye selv, det vet du. Problemet er at det kan virke som et enormt tiltak å komme i gang med det. Ditt kosthold, som du har skrevet om her inne, er ikke bra og det blir en ond sirkel. Fokuser på mat som gir et stabilt blodsukker, - da er mye av jobben gjort mht overspising og sukkerbehov. ''Er det noen som har sluttet med ap og har lykkes med det?'' Jeg skjønner ikke på hvilken måte det spiller noen rolle? Hvordan kan det at andre har lykkes eller ikke overføres til din situasjon? ''Må være andre ting man kan gjøre. Å gå tur er jo bra men er så lat nå. Er det andre alternativer?'' Fysisk aktivitet er viktig, jeg er klar over at det kan være et tiltak å komme i gang også med dette men i blant må man tvinge seg. Foruten aktivitet kan du gjøre noe med kostholdet ditt, kutte ut/redusere sukker og snop, lage mer hjemmelaget mat, bake egne brød/knekkebrød. Dersom du ønsker å gjøre noe med livsstilen din bør du søke deg kunnskap, kjøp deg bøker med gode retter og lær noe om hva som gjør kroppen din godt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 ''Føler virkelig at det ikke er bra å ta medisiner, har så lyst å slutte. Tror ting blir bedre da, spesielt med tanke på overspising og forstoppelse.'' Her kan du gjøre mye selv, det vet du. Problemet er at det kan virke som et enormt tiltak å komme i gang med det. Ditt kosthold, som du har skrevet om her inne, er ikke bra og det blir en ond sirkel. Fokuser på mat som gir et stabilt blodsukker, - da er mye av jobben gjort mht overspising og sukkerbehov. ''Er det noen som har sluttet med ap og har lykkes med det?'' Jeg skjønner ikke på hvilken måte det spiller noen rolle? Hvordan kan det at andre har lykkes eller ikke overføres til din situasjon? ''Må være andre ting man kan gjøre. Å gå tur er jo bra men er så lat nå. Er det andre alternativer?'' Fysisk aktivitet er viktig, jeg er klar over at det kan være et tiltak å komme i gang også med dette men i blant må man tvinge seg. Foruten aktivitet kan du gjøre noe med kostholdet ditt, kutte ut/redusere sukker og snop, lage mer hjemmelaget mat, bake egne brød/knekkebrød. Dersom du ønsker å gjøre noe med livsstilen din bør du søke deg kunnskap, kjøp deg bøker med gode retter og lær noe om hva som gjør kroppen din godt. Klarer ikke gjøre noe nå, vet jeg klarer det uten medisiner. Da spiser jeg mye mindre og det er fakta, får også gå på do noen ganger i uka. Nå er det helt stopp og det kan ikke være bra. Har så inderlig lyst å bli kvitt disse medisinene, vet jeg går ned i vekt da. Tror jeg må bare prøve. Om andre har klart det uten spiller en stor rolle, det betyr at jeg kan klare det og. Har så lyst å klare meg uten, mye pga vekta og mye pga forstoppelse. Og får å få tilbake mitt sprudlende humør. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 ''Føler virkelig at det ikke er bra å ta medisiner, har så lyst å slutte. Tror ting blir bedre da, spesielt med tanke på overspising og forstoppelse.'' Her kan du gjøre mye selv, det vet du. Problemet er at det kan virke som et enormt tiltak å komme i gang med det. Ditt kosthold, som du har skrevet om her inne, er ikke bra og det blir en ond sirkel. Fokuser på mat som gir et stabilt blodsukker, - da er mye av jobben gjort mht overspising og sukkerbehov. ''Er det noen som har sluttet med ap og har lykkes med det?'' Jeg skjønner ikke på hvilken måte det spiller noen rolle? Hvordan kan det at andre har lykkes eller ikke overføres til din situasjon? ''Må være andre ting man kan gjøre. Å gå tur er jo bra men er så lat nå. Er det andre alternativer?'' Fysisk aktivitet er viktig, jeg er klar over at det kan være et tiltak å komme i gang også med dette men i blant må man tvinge seg. Foruten aktivitet kan du gjøre noe med kostholdet ditt, kutte ut/redusere sukker og snop, lage mer hjemmelaget mat, bake egne brød/knekkebrød. Dersom du ønsker å gjøre noe med livsstilen din bør du søke deg kunnskap, kjøp deg bøker med gode retter og lær noe om hva som gjør kroppen din godt. Eneste grunnen til at jeg tar solian er at jeg slipper å ha mensen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Klarer ikke gjøre noe nå, vet jeg klarer det uten medisiner. Da spiser jeg mye mindre og det er fakta, får også gå på do noen ganger i uka. Nå er det helt stopp og det kan ikke være bra. Har så inderlig lyst å bli kvitt disse medisinene, vet jeg går ned i vekt da. Tror jeg må bare prøve. Om andre har klart det uten spiller en stor rolle, det betyr at jeg kan klare det og. Har så lyst å klare meg uten, mye pga vekta og mye pga forstoppelse. Og får å få tilbake mitt sprudlende humør. ''Om andre har klart det uten spiller en stor rolle, det betyr at jeg kan klare det og.'' Argumentasjonen din holder ikke mål. Du kan ikke sammenligne din sak med andres. Vi menneser er ulike, selv 2 mennesker med samme diagnose kan respondere ulikt på samme medikament. Om andre har det ok uten AP betyr ikke at du vil. Dessuten bør du tenke på den risikoen du tar ved å kutte AP med din sykdom. '' Har så lyst å klare meg uten'' Det forstår jeg svært godt. ''...mye pga vekta og mye pga forstoppelse. Og får å få tilbake mitt sprudlende humør.'' Ta en kikk igjennom de innleggene du har skrevet her i løpet av et års tid. Din ambivalens går igjen i samtlige, det er ikke det at den ikke er forstålig men jeg tror nok du bør jobbe med å holde ut å gå på AP. Jeg tror heller ikke at alt løser seg ved å seponere AP. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 ''Om andre har klart det uten spiller en stor rolle, det betyr at jeg kan klare det og.'' Argumentasjonen din holder ikke mål. Du kan ikke sammenligne din sak med andres. Vi menneser er ulike, selv 2 mennesker med samme diagnose kan respondere ulikt på samme medikament. Om andre har det ok uten AP betyr ikke at du vil. Dessuten bør du tenke på den risikoen du tar ved å kutte AP med din sykdom. '' Har så lyst å klare meg uten'' Det forstår jeg svært godt. ''...mye pga vekta og mye pga forstoppelse. Og får å få tilbake mitt sprudlende humør.'' Ta en kikk igjennom de innleggene du har skrevet her i løpet av et års tid. Din ambivalens går igjen i samtlige, det er ikke det at den ikke er forstålig men jeg tror nok du bør jobbe med å holde ut å gå på AP. Jeg tror heller ikke at alt løser seg ved å seponere AP. Det med vekta og forstoppelse løser seg, humøret og. Familen klager faktisk på meg, de sier jeg spiser for mye. Går jo an å prøve å trappe litt ned, se hvordan det går. Har jo vært stabil lenge nå. Prøver det fra i morgen av, er ikke syk nå. 0 Siter
Sør Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det med vekta og forstoppelse løser seg, humøret og. Familen klager faktisk på meg, de sier jeg spiser for mye. Går jo an å prøve å trappe litt ned, se hvordan det går. Har jo vært stabil lenge nå. Prøver det fra i morgen av, er ikke syk nå. ''er ikke syk nå. – stjernestøv'' Det er jo FORDI du tar medisiner, kjære deg! Med vennlig hilsen 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det med vekta og forstoppelse løser seg, humøret og. Familen klager faktisk på meg, de sier jeg spiser for mye. Går jo an å prøve å trappe litt ned, se hvordan det går. Har jo vært stabil lenge nå. Prøver det fra i morgen av, er ikke syk nå. Ok, da gjør du det. Men kan du bare gjøre slik? Redusere og øke og seponere slik du vil? Det er jo selvsagt opp til deg om du vil ta medikamentet eller ikke men hvorfor har du ingen dialog om dette med den som skriver dette ut for deg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 ''er ikke syk nå. – stjernestøv'' Det er jo FORDI du tar medisiner, kjære deg! Med vennlig hilsen Mener å ha lest at når man har vært stabil lenge kan man slutte, det var nhd som skrev det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 Ok, da gjør du det. Men kan du bare gjøre slik? Redusere og øke og seponere slik du vil? Det er jo selvsagt opp til deg om du vil ta medikamentet eller ikke men hvorfor har du ingen dialog om dette med den som skriver dette ut for deg? Behandleren min vet at jeg øker og reduserer, hun sa det var ikke vits i at jeg snakket med psykiater om det, for jeg kom til å gjøre det uansett. Og det stemmer det. Får prøve iallefall, se hvordan det går. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Behandleren min vet at jeg øker og reduserer, hun sa det var ikke vits i at jeg snakket med psykiater om det, for jeg kom til å gjøre det uansett. Og det stemmer det. Får prøve iallefall, se hvordan det går. Hvorfor begynte du på AP denne gangen? Husker du det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 Hvorfor begynte du på AP denne gangen? Husker du det? Har nesten gått på det i et år nå, har siden det vært ganske stabil. Var innlagt en plass da jeg begynte å ta det, og det var fordi de mente at jeg burde ta det. 0 Siter
Sør Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Mener å ha lest at når man har vært stabil lenge kan man slutte, det var nhd som skrev det. Nei, etter det jeg husker så gjaldt det tilfeller som ikke var alvorlige eller langvarige. Du kan spørre NHD, men jeg tror du vet svaret selv. Og jeg tror, hvis du er ærlig med deg selv, at du vil havne der du havnet sist - altså, med innleggelse. Med vennlig hilsen 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Har nesten gått på det i et år nå, har siden det vært ganske stabil. Var innlagt en plass da jeg begynte å ta det, og det var fordi de mente at jeg burde ta det. Det blir opp til deg men jeg håper du tenker deg om. Du har en diagnose som gjør at jeg ville vært uhyre forsiktig med å eksperimentere med dette, du utsetter hjernen din for en voldsom påkjenning. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 Nei, etter det jeg husker så gjaldt det tilfeller som ikke var alvorlige eller langvarige. Du kan spørre NHD, men jeg tror du vet svaret selv. Og jeg tror, hvis du er ærlig med deg selv, at du vil havne der du havnet sist - altså, med innleggelse. Med vennlig hilsen Nei, ingen flere innleggelser på meg. Har vett til å begynne igjen hvis jeg blir syk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Skrevet 28. oktober 2012 Det blir opp til deg men jeg håper du tenker deg om. Du har en diagnose som gjør at jeg ville vært uhyre forsiktig med å eksperimentere med dette, du utsetter hjernen din for en voldsom påkjenning. Har tenkt meg om en stund, må bare prøve. Trapper ned litt før jeg slutter helt, lurer på hvordan jeg er uten. Har glemt det. 0 Siter
Gondor Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg kan redusere og øke ap (fluanxol) som jeg vil. Nå skal jeg ned fra 8 mg til 4 mg og tar 6 mg denne uken. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Men skal jeg gjette, blir det nok tankekjør igjen. Husk hva nhd sa: det er stor forskjell på å ta litt ap enn å ta ingenting. Jeg satser på Eckhart Tolles bøker. Ap er vel den medisinen som sløver mest, er det ikke det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Skrevet 29. oktober 2012 Jeg kan redusere og øke ap (fluanxol) som jeg vil. Nå skal jeg ned fra 8 mg til 4 mg og tar 6 mg denne uken. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Men skal jeg gjette, blir det nok tankekjør igjen. Husk hva nhd sa: det er stor forskjell på å ta litt ap enn å ta ingenting. Jeg satser på Eckhart Tolles bøker. Ap er vel den medisinen som sløver mest, er det ikke det? Redd for å bli dårlig jeg og, men må prøve. Ja, ap sløver...gjør iallefall noe med hjernen og kroppen. 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Klarer ikke gjøre noe nå, vet jeg klarer det uten medisiner. Da spiser jeg mye mindre og det er fakta, får også gå på do noen ganger i uka. Nå er det helt stopp og det kan ikke være bra. Har så inderlig lyst å bli kvitt disse medisinene, vet jeg går ned i vekt da. Tror jeg må bare prøve. Om andre har klart det uten spiller en stor rolle, det betyr at jeg kan klare det og. Har så lyst å klare meg uten, mye pga vekta og mye pga forstoppelse. Og får å få tilbake mitt sprudlende humør. Jeg gjorde som NHD sa til meg, og det var at jeg kunne prøve ut å kutte ut medisinen en kveld, slik at jeg kunne holde meg våken en kveld, slik at jeg greide å ha en normal kveld med kjæreste og venner osv. Jeg følte meg som en helt annen de kveldene jeg gjorde dette, mye mer våken men stemmene kom ganske raskt så jeg syntes faktisk det var godt å ta medisinen igjen. Men ja, jeg tror jeg kommer til å fortsette å ta slike frivkelder fra medisinen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Skrevet 29. oktober 2012 Jeg gjorde som NHD sa til meg, og det var at jeg kunne prøve ut å kutte ut medisinen en kveld, slik at jeg kunne holde meg våken en kveld, slik at jeg greide å ha en normal kveld med kjæreste og venner osv. Jeg følte meg som en helt annen de kveldene jeg gjorde dette, mye mer våken men stemmene kom ganske raskt så jeg syntes faktisk det var godt å ta medisinen igjen. Men ja, jeg tror jeg kommer til å fortsette å ta slike frivkelder fra medisinen. Tror det er best å trappe ned, det er tryggest...ikke kutte alt på en gang. Noen ganger har jeg gledet meg til å ta medisin jeg og, få en slutt på faenskapen. Nå vil jeg bare slutte, men jeg kjenner jo om jeg blir dårlig og begynner igjen. Innerst inne tror jeg å ta medisin er feil, den følelsen er sterk nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.