Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Blir folk farlige/aggressive generelt av narkotika? Jeg spør for jeg vet så lite om det og har ikke opplevd narkotika på nært hold før i går. Generelt er jeg redd fulle mennesker og er enda mer redd narkotika.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det kommer vel helt an på hva de er ruset på? Jeg tror man blir helt utafor når man setter heroinskudd (det er min erfaring etter å ha sett det i alle fall), men at amfetamin gjør at man blir "høy" og utagerende, men jeg er ikke helt sikker altså. 0 Siter
Gjest drugs Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Min erfaring er at det ikke er slik at alle på stoff blir farlige. Noen kan bli det, og da især ved utbrudd av psykoser eller andre former for hallusinasjoner. Da kan rusmisbrukeren tro at andre er truende og reagerer med aggresjon og voldsomhet. Det jeg hadde vært minst redd for var personer som hadde brukt hasj. Man kan bli psykotisk også på cannabis, men stort sett er disse misbrukerne rolige, tidvis sløve og "laid back". Jeg har på nært hold opplevd lærere som i årevis har brukt cannabis. En av dem er en velrenomert professor. Han har skrevet et utall fagbøker/artikler og er en usedvanlig sympatisk og dyktig fyr. Han er ett av flere eksempler jeg har på personer som har et jevnt og ikke overdrevent misbruk og som håndterer hverdagen like bra som alle andre. Men, det er viktig å være klar over at man jo ikke på forhånd vet hvem som kan bli ødelagt av ulike former for narkotika. Selv har jeg en gang fått i meg noe skikkelig skumle saker som satt meg ut i flere dager. Jeg ble så sjuk og desorientert at jeg ikke la merke til hvordan jeg kom meg fra et kontinent til et annet. Husker ingenting. Etter dette opplevde jeg en lang periode der alt var faseforskjøvet. Noe gikk i stykker etter dette. Jeg tror narkomane mennesker stort sett er veldig snille og velmenende. De har gjort noen dårlige valg i livet, og har kommet fullstendig på feil side av samfunnet, men er ikke nødvendigvis blitt djevler av den grunn. Jeg vet ikke om dette var et godt svar, men kvintessensen i det hele var at en ikke nødvendigvis trenger å frykte et annet menneske bare fordi de er narkomane. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Min erfaring er at det ikke er slik at alle på stoff blir farlige. Noen kan bli det, og da især ved utbrudd av psykoser eller andre former for hallusinasjoner. Da kan rusmisbrukeren tro at andre er truende og reagerer med aggresjon og voldsomhet. Det jeg hadde vært minst redd for var personer som hadde brukt hasj. Man kan bli psykotisk også på cannabis, men stort sett er disse misbrukerne rolige, tidvis sløve og "laid back". Jeg har på nært hold opplevd lærere som i årevis har brukt cannabis. En av dem er en velrenomert professor. Han har skrevet et utall fagbøker/artikler og er en usedvanlig sympatisk og dyktig fyr. Han er ett av flere eksempler jeg har på personer som har et jevnt og ikke overdrevent misbruk og som håndterer hverdagen like bra som alle andre. Men, det er viktig å være klar over at man jo ikke på forhånd vet hvem som kan bli ødelagt av ulike former for narkotika. Selv har jeg en gang fått i meg noe skikkelig skumle saker som satt meg ut i flere dager. Jeg ble så sjuk og desorientert at jeg ikke la merke til hvordan jeg kom meg fra et kontinent til et annet. Husker ingenting. Etter dette opplevde jeg en lang periode der alt var faseforskjøvet. Noe gikk i stykker etter dette. Jeg tror narkomane mennesker stort sett er veldig snille og velmenende. De har gjort noen dårlige valg i livet, og har kommet fullstendig på feil side av samfunnet, men er ikke nødvendigvis blitt djevler av den grunn. Jeg vet ikke om dette var et godt svar, men kvintessensen i det hele var at en ikke nødvendigvis trenger å frykte et annet menneske bare fordi de er narkomane. Tusen takk for et kjempeinteressant svar! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Seleksjon: Det er ikke tilfeldig hvem som bruker narkotika. Det er heller ikke tilfeldig hvem som bruker narkotika og ferdes ute i det offentlige rom. De som både bruker narkotika OG ferdes uten i det offentlige rom, de har en stor overhyppighet av alvorlige psykiske lidelser inkl pf. Ja, mange av dem er farlige i ruset tilstand og også i abstinensfaser. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det kommer vel mest an på hvilken personlighet folk har og hvilket stoff de har tatt. Virker like forskjellig på folk som alkohol. 0 Siter
Gjest dooooooopa Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Min erfaring er at det ikke er slik at alle på stoff blir farlige. Noen kan bli det, og da især ved utbrudd av psykoser eller andre former for hallusinasjoner. Da kan rusmisbrukeren tro at andre er truende og reagerer med aggresjon og voldsomhet. Det jeg hadde vært minst redd for var personer som hadde brukt hasj. Man kan bli psykotisk også på cannabis, men stort sett er disse misbrukerne rolige, tidvis sløve og "laid back". Jeg har på nært hold opplevd lærere som i årevis har brukt cannabis. En av dem er en velrenomert professor. Han har skrevet et utall fagbøker/artikler og er en usedvanlig sympatisk og dyktig fyr. Han er ett av flere eksempler jeg har på personer som har et jevnt og ikke overdrevent misbruk og som håndterer hverdagen like bra som alle andre. Men, det er viktig å være klar over at man jo ikke på forhånd vet hvem som kan bli ødelagt av ulike former for narkotika. Selv har jeg en gang fått i meg noe skikkelig skumle saker som satt meg ut i flere dager. Jeg ble så sjuk og desorientert at jeg ikke la merke til hvordan jeg kom meg fra et kontinent til et annet. Husker ingenting. Etter dette opplevde jeg en lang periode der alt var faseforskjøvet. Noe gikk i stykker etter dette. Jeg tror narkomane mennesker stort sett er veldig snille og velmenende. De har gjort noen dårlige valg i livet, og har kommet fullstendig på feil side av samfunnet, men er ikke nødvendigvis blitt djevler av den grunn. Jeg vet ikke om dette var et godt svar, men kvintessensen i det hele var at en ikke nødvendigvis trenger å frykte et annet menneske bare fordi de er narkomane. Jeg har aldri testet noen former for narkotika, men har en del venner som har gjort det. Det har vært en periode i 20-årene den tiden man flyr mye på fest. Etter en stund kom de fram til at dette gadd de ikke mer, ikke var smart å fortsette med og sluttet. Det er ordentlige folk med et ordnet liv. En av dem har derimot havnet skikkelig på kjøret. Noen klarer tydeligvis å slutte mens leken er god (i den grad leken er god med dop), mens andre klarer det ikke. Det er det som er så skummelt. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Seleksjon: Det er ikke tilfeldig hvem som bruker narkotika. Det er heller ikke tilfeldig hvem som bruker narkotika og ferdes ute i det offentlige rom. De som både bruker narkotika OG ferdes uten i det offentlige rom, de har en stor overhyppighet av alvorlige psykiske lidelser inkl pf. Ja, mange av dem er farlige i ruset tilstand og også i abstinensfaser. Kan jeg spørre om det er så mange som ferdes ut i det offentlige rom? Tusen takk for info. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Det kommer vel mest an på hvilken personlighet folk har og hvilket stoff de har tatt. Virker like forskjellig på folk som alkohol. Er det jeg som er blind, eller ferdes det lite narkomane i det offentlige rom? 0 Siter
Gjest åffor Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Er det jeg som er blind, eller ferdes det lite narkomane i det offentlige rom? Det var da f' til mas om dette 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Det var da f' til mas om dette Sorry. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Seleksjon: Det er ikke tilfeldig hvem som bruker narkotika. Det er heller ikke tilfeldig hvem som bruker narkotika og ferdes ute i det offentlige rom. De som både bruker narkotika OG ferdes uten i det offentlige rom, de har en stor overhyppighet av alvorlige psykiske lidelser inkl pf. Ja, mange av dem er farlige i ruset tilstand og også i abstinensfaser. Hei! Men alle som bruker narkotika ferdes vel ute i det offentlige rom? Jeg er ikke så redd for dem, de ser ganske harmløse ut, der de står med knekk i knærne, jeg syns mer veldig synd på dem, tenker de mangler nok omsorg og familie, og så mye er godt galt for dem. Jeg tror jeg er mer redd for gjenger, og berusede mennesker, de virker mer høyrøstede og ustabile. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hei! Men alle som bruker narkotika ferdes vel ute i det offentlige rom? Jeg er ikke så redd for dem, de ser ganske harmløse ut, der de står med knekk i knærne, jeg syns mer veldig synd på dem, tenker de mangler nok omsorg og familie, og så mye er godt galt for dem. Jeg tror jeg er mer redd for gjenger, og berusede mennesker, de virker mer høyrøstede og ustabile. Jeg tenker det samme som deg.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Er det jeg som er blind, eller ferdes det lite narkomane i det offentlige rom? Det er mange, men de fleste ser du ikke. Mange folk som bruker både kokain og heroin kler seg pent og går på jobben og vanligvis vil ingen oppdage det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker det samme som deg.. Hei! :-) Tror du at du har asperger syndrom? Vet du hva asperger syndrom er? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hei! :-) Tror du at du har asperger syndrom? Vet du hva asperger syndrom er? Hvorfor kom du på den tanken? 0 Siter
Cilien Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hei! Men alle som bruker narkotika ferdes vel ute i det offentlige rom? Jeg er ikke så redd for dem, de ser ganske harmløse ut, der de står med knekk i knærne, jeg syns mer veldig synd på dem, tenker de mangler nok omsorg og familie, og så mye er godt galt for dem. Jeg tror jeg er mer redd for gjenger, og berusede mennesker, de virker mer høyrøstede og ustabile. Alle som bruker narkotika ferdes definitivt ikke ute i det offentlige rom. Mange er kun hjemme, foruten når de får tak i stoff. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hvorfor kom du på den tanken? Hei! Vet ikke,. fikk bare en sånn følelse en gang. Derfor spør jeg. Husker ikke helt hva det var, men det var noe... :-) Jeg er ingen god amatør psykiater så sikkert bare en merkelig ide. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Alle som bruker narkotika ferdes definitivt ikke ute i det offentlige rom. Mange er kun hjemme, foruten når de får tak i stoff. Hei! Okey, det viste jeg ikke. Hvem ferdes ute i det offentlige rom da? Menes de som er i jobb og studier? Det er jo mange slike som bruker narkotika så jeg på TV en dag 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.