serenity777 Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lever mellom fire vegger, går aldri ut, unntatt på butikken. Har null venner, men jeg kan ikke huske om vennene sviktet meg, eller jeg dem. Trives i ensomheten, men noen ganger når det er mørkt, kjennes det likevel ensomt. Har blitt flinkere til å holde kontakt med familien, det var jeg ikke før. Fra jeg var 16 har jeg vært en enstøing, det er både bra og dårlig. Det er og lettere idag, som man har internett enn før da jeg satt alene i en søppeldynge av en leilighet. Det er lettere å holde foten i realiteteten når man har internett og er på en måte med i diskusjoner og besøker debattfora o.l. 0 Siter
cathlin Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Har du søkt om støttekontakt? Jeg har en bekjent som sitter alene i en rotete leilighet, som nesten aldri tør å gå ut eller møte noen. Jeg hadde ønska at vedkommende fikk et eller annet tilbud om kontakt eller aktivitet, men jeg vet ikke hvordan det skulle foregå. Vet ikke hva jeg kunne foreslått for at livskvaliteten ble økt. Kanskje det blir for vanskelig å gjennomføre for den det gjelder, og vet ikke om vedkommende trives greit, slik som deg med å være så mye i sin egen verden. Jeg får forresten også en slags eksistensiell ensomhetsfølelse-angst når man kommer til den mørke tiden av året. 0 Siter
Gjest Aquajenta Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kunne endt opp som deg serenity. Jeg har enda noen som jeg prøver å besøke og ha litt kontakt med. Men det er veldig vanskelig. Jeg tror ikke jeg er et schizoid menneske, for kan mange ganger like å være sosial, men føler det blir færre og færre av de situasjonene. Så heldig du er som har familien din da, er ikke alle som har det og jeg kan også slite med familie. Har kommet fram til at jeg sannsynligvis har unnvikende pf mer enn å være schizoid....er du helt sikker på at du er det?, Jeg frykter at jeg skal bli det, at jeg blir totalt alene når viktige personer i familien min dør, da kommer noe hos meg og til å dø. Jeg risikerer å bli pleietrengende. Men jeg kan også ha det fint i mitt eget selskap da, skaff deg en hund det hjelper veldig 0 Siter
serenity777 Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kunne endt opp som deg serenity. Jeg har enda noen som jeg prøver å besøke og ha litt kontakt med. Men det er veldig vanskelig. Jeg tror ikke jeg er et schizoid menneske, for kan mange ganger like å være sosial, men føler det blir færre og færre av de situasjonene. Så heldig du er som har familien din da, er ikke alle som har det og jeg kan også slite med familie. Har kommet fram til at jeg sannsynligvis har unnvikende pf mer enn å være schizoid....er du helt sikker på at du er det?, Jeg frykter at jeg skal bli det, at jeg blir totalt alene når viktige personer i familien min dør, da kommer noe hos meg og til å dø. Jeg risikerer å bli pleietrengende. Men jeg kan også ha det fint i mitt eget selskap da, skaff deg en hund det hjelper veldig Jeg er nok schizoid, iom att jeg er schizofren. Takk for svar begge som svarte 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.