Gjest poncho Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg er opplært av min far til å tro på slike ting. Har også opplevd at noen nære har dødd etter av f.eks. bestikk har ligget i kryss på kjøkkenbenken. I natt hadde jeg mareritt om tre støtter på kirkegården. Greier ikke å fri meg fra at dette kan ha noe med mine barn å gjøre, at det kommer til å skje dem noe ille. Jeg har fått dette så inn med morsmelka at jeg er veldig overtroisk. Min far kommenterer veldig mye slike ting og tror på dette. Flere som tror på slike ting? 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Nei, jeg tror ikke at noen dør fordi bestikket ligger i kryss. ) Selv om jeg nok er litt overtroisk og er åpen for mangt og meget så blir det helt på trynet for meg å tro på noe slikt. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 ''I natt hadde jeg mareritt om tre støtter på kirkegården. Greier ikke å fri meg fra at dette kan ha noe med mine barn å gjøre, at det kommer til å skje dem noe ille. '' det er ikke bare en overdose med Halloween-dilldall du har hatt i hodet i natt da? ( jeg tror ikke på sånt, jeg tror man drømmer om det man har opplevd eller tenker mye på, ikke det man kommer til å oppleve) 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Nei, jeg tror ikke at noen dør fordi bestikket ligger i kryss. ) Selv om jeg nok er litt overtroisk og er åpen for mangt og meget så blir det helt på trynet for meg å tro på noe slikt. Logisk sett så har du sikkert rett. Det er bare meg som er nødt til å trygge meg på en måte. Det kan være hvis et blad som ligger på en bestemt måte, så må jeg flytte det, veldig mange sånne ting. Dette irriterer meg og jeg prøver å la være og flytte på ting. Da blir jeg redd, for hva om, hvis det skjer noe? Da er det jo min feil... Og logikken i dette har jeg enda ikke funnet. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 ''I natt hadde jeg mareritt om tre støtter på kirkegården. Greier ikke å fri meg fra at dette kan ha noe med mine barn å gjøre, at det kommer til å skje dem noe ille. '' det er ikke bare en overdose med Halloween-dilldall du har hatt i hodet i natt da? ( jeg tror ikke på sånt, jeg tror man drømmer om det man har opplevd eller tenker mye på, ikke det man kommer til å oppleve) Jeg vet ikke hvilken "overdose" jeg har fått :-). Da jeg åpnet et blad her i formiddag, var det tre gravstøtter der også, og dette har ihvertfall ikke noe med Halloween å gjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Logisk sett så har du sikkert rett. Det er bare meg som er nødt til å trygge meg på en måte. Det kan være hvis et blad som ligger på en bestemt måte, så må jeg flytte det, veldig mange sånne ting. Dette irriterer meg og jeg prøver å la være og flytte på ting. Da blir jeg redd, for hva om, hvis det skjer noe? Da er det jo min feil... Og logikken i dette har jeg enda ikke funnet. ''Da blir jeg redd, for hva om, hvis det skjer noe? Da er det jo min feil...'' Det du beskriver der er tvangstanker. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Er ikke overtroisk nei, har gått under mange stiger og sett svarte katter krysse veien. Men får noen ganger forvarsler om ting, det blir noe helt ant. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 ''Da blir jeg redd, for hva om, hvis det skjer noe? Da er det jo min feil...'' Det du beskriver der er tvangstanker. Ja, det kan du jo ha rett i kanskje. Har ikke tenkt på det før. Kanskje det er det som plager min far også. Han er helt ekstrem når det gjelder sånne ting. Jeg er sikkert inne i en periode hvor jeg får dette igjen. Har hatt det sånn før også, men har vært ganske bra ei stund. Jeg får jobbe med hode mitt, tror jeg :-) 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Er ikke overtroisk nei, har gått under mange stiger og sett svarte katter krysse veien. Men får noen ganger forvarsler om ting, det blir noe helt ant. ''Men får noen ganger forvarsler om ting, det blir noe helt ant.'' Hvordan skjer dette? Hvis du vil si litt mere om det da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 ''Men får noen ganger forvarsler om ting, det blir noe helt ant.'' Hvordan skjer dette? Hvis du vil si litt mere om det da. Er mest små hverdagslige ting, et eksempel. Skulle til behandleren min i dag, men "fikk inn" i hodet mitt i går at hun var syk. I dag fikk jeg telefon, hun var syk. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Logisk sett så har du sikkert rett. Det er bare meg som er nødt til å trygge meg på en måte. Det kan være hvis et blad som ligger på en bestemt måte, så må jeg flytte det, veldig mange sånne ting. Dette irriterer meg og jeg prøver å la være og flytte på ting. Da blir jeg redd, for hva om, hvis det skjer noe? Da er det jo min feil... Og logikken i dette har jeg enda ikke funnet. Hmm.. har du snakket med en behandler om det du beskriver her? Jeg er ingen fagperson, men det du beskriver her er det jeg oppfatter som, etter hva jeg har lest, symptomer på tvangslidelse... For øvrig tror jeg ikke på "tegn". 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Er mest små hverdagslige ting, et eksempel. Skulle til behandleren min i dag, men "fikk inn" i hodet mitt i går at hun var syk. I dag fikk jeg telefon, hun var syk. Det blir litt mere som å være synsk det da kanskje. Jeg også får sånne "varsler" noen ganger. Det stemmer også enkelte ganger ja, men så er det noen ganger jeg ikke skjønner noen ting. Min behandler kaller dette for overtro. Det må testes ut i virkeligheten for å se om det blir logisk. Jeg har forresten hatt god effekt av å gå til terapeut, greit å få korrigert slike tanker. Nå stiller jeg ihvertfall spørsmålstegn om dette kan ha rot i virkeligheten. Det gjorde jeg ikke før. 0 Siter
adhemar Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Logisk sett så har du sikkert rett. Det er bare meg som er nødt til å trygge meg på en måte. Det kan være hvis et blad som ligger på en bestemt måte, så må jeg flytte det, veldig mange sånne ting. Dette irriterer meg og jeg prøver å la være og flytte på ting. Da blir jeg redd, for hva om, hvis det skjer noe? Da er det jo min feil... Og logikken i dette har jeg enda ikke funnet. Det der er tvangstanker. Jeg hadde en kjæreste en gang i tenårene som hadde mild form for det. Måtte skru av og på lyset en del ganger før det ble 'rett', og måtte si 'god natt' flere ganger før det ble riktig. Det er ingen logikk i det, derfor det er tvanstanker 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Det blir litt mere som å være synsk det da kanskje. Jeg også får sånne "varsler" noen ganger. Det stemmer også enkelte ganger ja, men så er det noen ganger jeg ikke skjønner noen ting. Min behandler kaller dette for overtro. Det må testes ut i virkeligheten for å se om det blir logisk. Jeg har forresten hatt god effekt av å gå til terapeut, greit å få korrigert slike tanker. Nå stiller jeg ihvertfall spørsmålstegn om dette kan ha rot i virkeligheten. Det gjorde jeg ikke før. Jeg tror alle har en sjette sans, men synsk det er jeg ikke. Bare litt, hehe Og slikt hører ikke hjemme i terapien, kun hvis det skaper problemer. Du må bli redd av det at du ser tegn, har det bare når jeg er syk jeg. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Nei, jeg tror ikke på slikt. Kan bli smååtussete om en skal gå å tenke på slikt også. Slutt med det du ;-) 0 Siter
adhemar Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg tror alle har en sjette sans, men synsk det er jeg ikke. Bare litt, hehe Og slikt hører ikke hjemme i terapien, kun hvis det skaper problemer. Du må bli redd av det at du ser tegn, har det bare når jeg er syk jeg. Hvordan er man litt synsk ? Er det slik at noen ganger så blir det slik man tror det blir, og andre ganger ikke ? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Hvordan er man litt synsk ? Er det slik at noen ganger så blir det slik man tror det blir, og andre ganger ikke ? ''Er det slik at noen ganger så blir det slik man tror det blir, og andre ganger ikke ?'' Ja, det er ikke alltid det stemmer. 0 Siter
Sør Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Ja, det kan du jo ha rett i kanskje. Har ikke tenkt på det før. Kanskje det er det som plager min far også. Han er helt ekstrem når det gjelder sånne ting. Jeg er sikkert inne i en periode hvor jeg får dette igjen. Har hatt det sånn før også, men har vært ganske bra ei stund. Jeg får jobbe med hode mitt, tror jeg :-) Som andre har påpekt - det virker som om både din far og du har en tvangslidelse, som (i stedet for å vaske hendene 100 ganger) gir seg utslag i de problemene du her forteller. Synes heller du bør snakke med en behandler for å få hjelp for det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 ''Jeg er opplært av min far til å tro på slike ting. Har også opplevd at noen nære har dødd etter av f.eks. bestikk har ligget i kryss på kjøkkenbenken. I natt hadde jeg mareritt om tre støtter på kirkegården. Greier ikke å fri meg fra at dette kan ha noe med mine barn å gjøre, at det kommer til å skje dem noe ille. Jeg har fått dette så inn med morsmelka at jeg er veldig overtroisk. Min far kommenterer veldig mye slike ting og tror på dette. Flere som tror på slike ting? – poncho'' At man tror på det betyr selvsagt ikke at det er sant. Det er det ikke. Det ligger appelsiner på kjøkkenbenken og folk dør, uten at folk tror at det er på grunn av appelsinene. Det kunne jo like gjerne vært det. Prøv å glemme dette, og forsøk å leve et normalt liv. Få hjelp til det, om nødvendig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 ''Flere som tror på slike ting?'' En gang var vi på biltur i Monaco, lånte bilen til svigermor som hadde et lykketroll hengende i fronruta. Jeg har aldri vært så livredd noen gang som heg var på den bilturen. Vi kjørte i noen bratte fjell, på smale, skranglete veier og mannen min virket ukonsentrert da han var så opptatt med å se på naturen. Jeg var så redd at tårene trillet og plutselig ramler lykketrollet i frontruta ned og da ble jeg brått veldig overtroisk og var sikker på hva som skulle bli vår skjebne.( Jeg har høydeskrekk) Vanligvis tror jeg ikke på slike ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.