Gondor Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg går til en psykiater jeg er veldig fornøyd med. Jeg har snakket varmt om ham til exmannen min. Ex'en vil gjerne gå til ham. Jeg har sagt til ham at han trenger en henvisning og at det uansett må søkes om plass til ham. Spørsmålet er: er det vanlig at en psykiater tar inn to pasienter som er i tett relasjon med hverandre? Jeg går til en psykolog hvor også min nære venninnne går, det byr ikke på problemer. Eller kanskje det er opp til hver enkelt psykolog/psykiater? 0 Siter
Gjest mjkljl Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Om det er andre psykologer/psykiatere der så kan det hende en av den andre bistår han i steden. Jeg jobber med folk og syns noen ganger det er vanskelig å jobbe med par eller med barn og foreldre, for det kan være vanskelig å huske hvem som sa hva, alltid. Så taushetspliktmessig så må en holde tunga rett i munnen. 0 Siter
bibben Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg tror ikke at en fornuftig psykiater ville gå med på en slik løsning. 0 Siter
Gondor Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Skrevet 31. oktober 2012 Om det er andre psykologer/psykiatere der så kan det hende en av den andre bistår han i steden. Jeg jobber med folk og syns noen ganger det er vanskelig å jobbe med par eller med barn og foreldre, for det kan være vanskelig å huske hvem som sa hva, alltid. Så taushetspliktmessig så må en holde tunga rett i munnen. Takk for svar! 0 Siter
Gondor Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Skrevet 31. oktober 2012 Jeg tror ikke at en fornuftig psykiater ville gå med på en slik løsning. For å være helt ærlig håper jeg han ikke vil. Det vil ødelegge litt av min relasjon til psykiateren hvis ex'en får plass. Men jeg har ikke hjerte til å si til ex'en at jeg ikke ønsker det. Han har så store problemer og er så følsom. Kanskje galt av meg? 0 Siter
bibben Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 For å være helt ærlig håper jeg han ikke vil. Det vil ødelegge litt av min relasjon til psykiateren hvis ex'en får plass. Men jeg har ikke hjerte til å si til ex'en at jeg ikke ønsker det. Han har så store problemer og er så følsom. Kanskje galt av meg? Nei, slett ike galt av deg! Derimot korrekt av deg, og jeg er overbevist om at psykiateren vil sette foten ned helt uavhengig av deg. Jeg vet ikke om det er en offisiell policy på dette, men de behandlerne jeg har vært i kontakt med ville ikke gått for en slik sammenblanding. Ingen er tjent med det, og det skaper usikkerhet for alle! Hvis du føler at du må tipse/være hjelpsom ovenfor din ex., så be ham kontakte det lokale DPS. Good luck, og IKKE ha dårlig samvittighet! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 For å være helt ærlig håper jeg han ikke vil. Det vil ødelegge litt av min relasjon til psykiateren hvis ex'en får plass. Men jeg har ikke hjerte til å si til ex'en at jeg ikke ønsker det. Han har så store problemer og er så følsom. Kanskje galt av meg? Nei, det synes jeg ikke er galt av deg. Og så sant dere ikke bor på en svært liten plass med kun denne psykologen, så er det sikkert bedre at dere går til hver deres. Ikke minst, som du sa, du vil miste litt av din relasjon, og det er ikke bra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.