Gå til innhold

Noen som har tips for å komme gjennom dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en dag med mange ting jeg MÅ gjøre, både ute av huset og i huset. Jeg kunne ha gjort mye av disse tingene tidligere, så hadde jeg sluppet alt på en dag, men jeg har vært så sliten at jeg bare har utsatt og utsatt og tenkt at jeg sikkert hadde mer energi etterhvert, og nå må jeg altså gjøre alt på en dag. Er fortsatt litt skjelven etter alle halloweenbarna som dundra på døra og bråka sånn utenfor huset i går kveld at jeg måtte skru av lysene og gjemme meg, og jeg har bare lyst til å sitte krølla sammen i sofaen og grine. Har fått bra med søvn i natt, men det kjennes ikke sånn, og er urolig og stressa i kroppen og hendene skjelver faktisk. Så, hvordan klarer jeg å ta tak i meg selv og komme meg opp av sofaen og får ting gjort? Er mye å gjøre, så jeg har ikke god tid heller. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke et godt råd, men bare gjør det og bli ferdig. Bare til å hoppe i det, dess fortere blir du ferdig. Lykke til med dine gjøremål :)

Skrevet

Ikke et godt råd, men bare gjør det og bli ferdig. Bare til å hoppe i det, dess fortere blir du ferdig. Lykke til med dine gjøremål :)

Takk stjernestøv!

Jepp, jeg er bare nødt til å gjøre det. Antar at jeg kanskje bare må prøve å ta ting for ting uten å tenke så mye på neste ting underveis. Først, prøve å få ned en skive og så en dusj :)

Skrevet

Skriv en liste, slik at du kan stryke ut etterhvert. Legg inn små pauser på ti-femten minutter, slik at du kan sitte med en kopp te og føle på øyeblikket. Sett deg små mål av gangen - "når jeg har gjort dette, så kan jeg ta meg et øyeblikk".

Om gjøremålene er av praktisk art, så fungerer det ofte godt med musikk eller radio i bakgrunnen.

Lykke til :)

Gjest germimate
Skrevet

Har du mulighet til å få noen til å hjelpe deg? Det er etter min erfaring lettere når en er flere.

Skrevet

Du har vel ingen annen utvei enn å reise deg å begynne :-). Hvis du MÅ gjøre alt idag så...

Skrevet

Begynn med å skrive en liste over det som må gjøres. Nummerer det etter hva som haster mest. Begynn med nummer en.

Og ring en venn og spør pent om litt hjelp:)

Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen!

Har nå fått meg en dusj og fått på rene klær, satt på en klesvask og hengt ut silke/ull/finklær til lufting og ryddet unna rot fra soveromsgulvet så det er klart til støvsuging. Har dessverre ingen jeg kan spørre om hjelp. Alt går uendelig tregt, men jeg kjenner det er godt å ha kommet i gang i det minste. Skal lage meg en sånn liste, det var en god ide!

Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen!

Har nå fått meg en dusj og fått på rene klær, satt på en klesvask og hengt ut silke/ull/finklær til lufting og ryddet unna rot fra soveromsgulvet så det er klart til støvsuging. Har dessverre ingen jeg kan spørre om hjelp. Alt går uendelig tregt, men jeg kjenner det er godt å ha kommet i gang i det minste. Skal lage meg en sånn liste, det var en god ide!

Det vanskeligste er ofte å komme i gang, og det ser ut som om du i dag har klart det :-)

Prøv å ikke ha urealistiske mål for hvor mye du skal klare i løpet av dagen, vær fornøyd med at du har klart å bryte passiviteten :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...