Gå til innhold

Dette blir vanskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde stor tro på at hvis jeg gikk ned på dosen av AP og det kom div. symptomer som jeg medisineres for, så skal jeg greie å tenke annerledes og få symptomene til å forsvinne.

Har skrevet meg en liste over ting som nå holder på å komme tilbake. Deriblant at jeg ser tegn i alt. Det står på listen at dette er bare tull. Okey, jeg sier dette til meg selv hver gang det oppstår.

En annen ting som holder på å overmanne meg igjen, er denne følelsen av å bli overvåket. Det er noen der som følger med meg hele tiden. Litt verre å si til meg selv at dette bare er tull fordi det er der liksom. Jeg ser øyne og noen følger med, og jeg blir livredd.

Hva kan jeg tenke og gjøre for å få dette til å forsvinne uten medisiner? Går det an?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du finner en behandler som er ekspert på kognitiv terapi ved psykoser, kan dette ha meget god virkning.

Skrevet

Hvis du finner en behandler som er ekspert på kognitiv terapi ved psykoser, kan dette ha meget god virkning.

Ja, takk, tar gjerne imot en!

Skrevet

Du skulle vel ikke ha en link til behandling av slike ting?

Skrevet

Er det lenge siden du gikk ned på dosen?

Skrevet

Ca 1 uke.

Ok, synd at du får symptomer igjen. Håper du klarer å takle det, uten at det tar helt overhånd. Forstår godt at du vil ha minst mulig dose. Holder på med det samme selv, men hittil har det gått bra. Og jeg er glad for det, trodde det eneste alternativet var ap jeg. Men ser det går an å tenke det bort, det er jo bra.

Skrevet

Ok, synd at du får symptomer igjen. Håper du klarer å takle det, uten at det tar helt overhånd. Forstår godt at du vil ha minst mulig dose. Holder på med det samme selv, men hittil har det gått bra. Og jeg er glad for det, trodde det eneste alternativet var ap jeg. Men ser det går an å tenke det bort, det er jo bra.

''Men ser det går an å tenke det bort, det er jo bra.''

Bare ting ikke blir for overveldende går det nok bra. Men på egenhånd tror jeg nok dette er veldig vanskelig. Egentlig skulle jeg ha hatt noen til å veilede meg. Det er vanskelig å si til seg selv at dette bare er tull når du fornemmer det motsatte.

Skrevet

''Men ser det går an å tenke det bort, det er jo bra.''

Bare ting ikke blir for overveldende går det nok bra. Men på egenhånd tror jeg nok dette er veldig vanskelig. Egentlig skulle jeg ha hatt noen til å veilede meg. Det er vanskelig å si til seg selv at dette bare er tull når du fornemmer det motsatte.

Vet det er vanskelig, jeg tror ikke du klarer det dessverre. Det tar ofte overhånd :(

Drittsymptomer!!!

Men du kan jo alltids øke på dosen igjen hvis det blir for gale.

Skrevet

Vet det er vanskelig, jeg tror ikke du klarer det dessverre. Det tar ofte overhånd :(

Drittsymptomer!!!

Men du kan jo alltids øke på dosen igjen hvis det blir for gale.

Ja, jeg kan jo øke dosen, jeg vet det. Hadde tenkt at jeg skal greie å stå i dette, men jeg blir veldig redd. Alt blir liksom litt uvirkelig. Jeg hadde det nok bedre med mere AP.

Tenkte bare jeg skulle "forske" litt på meg selv, men jeg vet enda ikke resultatet av denne "forskningen". :-). Det irriterer meg voldsomt at jeg ikke skal greie dette livet uten AP. De fleste andre gjør jo det. Så tenkte jeg når jeg følte meg så bra, at nå er jeg blitt frisk, nå er det bare å slutte med denne medisinen. Skrev lange lister over ting jeg skal gjøre når og hvis symptomene kommer tilbake.

Nå ser jeg at problemet er å få utført det som står på denne liste. Jeg skal bla. gå ut blant mye mennesker og utforske om ting jeg ser er sant? Det er vanskelig det...

Skrevet

Ja, jeg kan jo øke dosen, jeg vet det. Hadde tenkt at jeg skal greie å stå i dette, men jeg blir veldig redd. Alt blir liksom litt uvirkelig. Jeg hadde det nok bedre med mere AP.

Tenkte bare jeg skulle "forske" litt på meg selv, men jeg vet enda ikke resultatet av denne "forskningen". :-). Det irriterer meg voldsomt at jeg ikke skal greie dette livet uten AP. De fleste andre gjør jo det. Så tenkte jeg når jeg følte meg så bra, at nå er jeg blitt frisk, nå er det bare å slutte med denne medisinen. Skrev lange lister over ting jeg skal gjøre når og hvis symptomene kommer tilbake.

Nå ser jeg at problemet er å få utført det som står på denne liste. Jeg skal bla. gå ut blant mye mennesker og utforske om ting jeg ser er sant? Det er vanskelig det...

Håper det går bra med deg uansett hva du velger å gjøre :-)

Skrevet

Håper det går bra med deg uansett hva du velger å gjøre :-)

Jeg har bestemt meg for at det skal gå bra :0)

Skrevet

Jeg har bestemt meg for at det skal gå bra :0)

Samme her :-)

Det skal gå bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...