bibben Skrevet 1. november 2012 Skrevet 1. november 2012 I dårlige faser kan jeg ha de verste tanker om nære mennesker. Jeg føler meg truet av dem på alle tenkelige vis. Dette er realt skremmende særlig fordi det er så virkelig. Når jeg kommer ut av uføret så blir jeg så inderlig lei meg for de grusomme tankene og indre "anklagene" jeg har hatt om mennesker jeg er glad i. Jeg blir stinn av dårlig samvittighet og ønsker å gjøre det godt igjen! Hva gjør dere som sliter med det samme? Forteller dere til de pårørende hva dere har tenkt om dem? 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. november 2012 Skrevet 1. november 2012 Nei, har aldri fortalt om slike tanker. Jeg har vært så ille at alle rundt meg har vært sinte på meg med veldig stygge øyne. Begynner å få det litt sånn igjen nå. Jeg skriver mye for å få det ut av hodet, men snakker ikke om dette til andre enn behandler. 0 Siter
XbellaX Skrevet 1. november 2012 Skrevet 1. november 2012 Dette er ikke et svar men mer en tanke. Skal man oute de paranoide tankene og "grumset rundt" bør man og/heller sette seg ned i rolige stunder å fortelle om sykdommen og virkningene. Det er langt lettere å komme noen i møte dersom man har kunnskap og fått en forklaring. 0 Siter
bibben Skrevet 1. november 2012 Forfatter Skrevet 1. november 2012 Dette er ikke et svar men mer en tanke. Skal man oute de paranoide tankene og "grumset rundt" bør man og/heller sette seg ned i rolige stunder å fortelle om sykdommen og virkningene. Det er langt lettere å komme noen i møte dersom man har kunnskap og fått en forklaring. Veldig godt poeng, thanks ) 0 Siter
bibben Skrevet 1. november 2012 Forfatter Skrevet 1. november 2012 Nei, har aldri fortalt om slike tanker. Jeg har vært så ille at alle rundt meg har vært sinte på meg med veldig stygge øyne. Begynner å få det litt sånn igjen nå. Jeg skriver mye for å få det ut av hodet, men snakker ikke om dette til andre enn behandler. Hvis du begynner å få det slik nå, så håper jeg for din del at du setter inn tiltak. Det er bare for jævlig (sorry uttrykket) å ha det slik. Kanskje vil det hjelpe å øke med halvdelen av vanlig dose (har du pilledeler?...vel verd 30 kr). 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. november 2012 Skrevet 1. november 2012 Hvis du begynner å få det slik nå, så håper jeg for din del at du setter inn tiltak. Det er bare for jævlig (sorry uttrykket) å ha det slik. Kanskje vil det hjelpe å øke med halvdelen av vanlig dose (har du pilledeler?...vel verd 30 kr). Takk, jeg er litt sta og skal prøve ut ting jeg har lært. Men jeg har AP i bakhanda. Vil ikke gi opp riktig enda. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 ''Hva gjør dere som sliter med det samme? Forteller dere til de pårørende hva dere har tenkt om dem'' Nei, prøver heller å oppføre meg normalt, mens tankene raser inni hodet. Men ikke så lett å være tilstedet når det er slik. Føler ikke tankene kommer fra mitt hode, de blir puttet inn der fra en plass. Jeg tenker ikke slike tanker. Men du mener tankene kommer fra deg selv? Ikke så lett å styre tanker og følelser, men har hørt at det går. 0 Siter
bibben Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 ''Hva gjør dere som sliter med det samme? Forteller dere til de pårørende hva dere har tenkt om dem'' Nei, prøver heller å oppføre meg normalt, mens tankene raser inni hodet. Men ikke så lett å være tilstedet når det er slik. Føler ikke tankene kommer fra mitt hode, de blir puttet inn der fra en plass. Jeg tenker ikke slike tanker. Men du mener tankene kommer fra deg selv? Ikke så lett å styre tanker og følelser, men har hørt at det går. ''Føler ikke tankene kommer fra mitt hode, de blir puttet inn der fra en plass. Jeg tenker ikke slike tanker. Men du mener tankene kommer fra deg selv?'' Hei, jeg føler ikke at tankene kommer fra meg selv. Jeg føler at tankene mine og virkeligheten er 100% slik jeg oppfatter dem. Jeg tror ikke jeg tar feil. Jeg tror at andre truer min eksistens direkte eller indirekte. At de er farlige. Derfor er jeg ikke så lett korrigerbar. Det sitter så hardt i når jeg er redd og får disse tankene. Tankene kommer som følge av en virkelighet som jeg tror på! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 ''Føler ikke tankene kommer fra mitt hode, de blir puttet inn der fra en plass. Jeg tenker ikke slike tanker. Men du mener tankene kommer fra deg selv?'' Hei, jeg føler ikke at tankene kommer fra meg selv. Jeg føler at tankene mine og virkeligheten er 100% slik jeg oppfatter dem. Jeg tror ikke jeg tar feil. Jeg tror at andre truer min eksistens direkte eller indirekte. At de er farlige. Derfor er jeg ikke så lett korrigerbar. Det sitter så hardt i når jeg er redd og får disse tankene. Tankene kommer som følge av en virkelighet som jeg tror på! Så slitsomt! Håper det kommer seg snart 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.