Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Hei! Min datter driver litt sånn på, og hun stopper ikke!! Er det noe annerledes ved det? Så har hun og jeg dette, det ligner veldig, Kan det tyde på asperger syndrom? Enda ikke fått svar fra utredningen. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Jeg har ikke lyd på pc`en min her på jobb, så jeg lurer på hva du mener dere har i den nedertste linken? Er det det at hun sprrer opp øynene med jevne mellomrom? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 Jeg har ikke lyd på pc`en min her på jobb, så jeg lurer på hva du mener dere har i den nedertste linken? Er det det at hun sprrer opp øynene med jevne mellomrom? Hei! :-) Ja Derfor jeg lurte på om jeg hadde kortvarige bortfall, men jeg hører ganske bra hva som blir sagt stort sett... Jeg bare ser en annen vei, og er i en annen sak/tanke/ting. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Hei! :-) Ja Derfor jeg lurte på om jeg hadde kortvarige bortfall, men jeg hører ganske bra hva som blir sagt stort sett... Jeg bare ser en annen vei, og er i en annen sak/tanke/ting. Jeg kan ikke svare deg på det, men det som slår meg er at Anders Breivik hadde akkurat det samme. Ikke akkurat det du spurte om men ;-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 Jeg kan ikke svare deg på det, men det som slår meg er at Anders Breivik hadde akkurat det samme. Ikke akkurat det du spurte om men ;-) Hei! Hm hadde han? Det var rart? Da jeg sa til damen på barnehabiliteringen dette" jeg hadde samme barnepsykiater som Anders Brevik, er ikke det rart?" så sa hun at det syns hun ikke da noen hadde han som nabo. Ja ja tenkte jeg da. Men tenk om jeg har samme øyebevegelser som han :-) glad alle likheter slutter omtrent der, muligens :-) Jeg ville gjerne ha svar, men jeg forstår hvis du ikke kan svare. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 Jeg kan ikke svare deg på det, men det som slår meg er at Anders Breivik hadde akkurat det samme. Ikke akkurat det du spurte om men ;-) Hei! For meg fremstår piken helt normal, så hvis det kan merkes at hun har asperger syndrom, så kanskje Bella Dotte har rett, jeg mener at min datter har asperger syndrom, for det tror Bella Dotte. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Hei! Hm hadde han? Det var rart? Da jeg sa til damen på barnehabiliteringen dette" jeg hadde samme barnepsykiater som Anders Brevik, er ikke det rart?" så sa hun at det syns hun ikke da noen hadde han som nabo. Ja ja tenkte jeg da. Men tenk om jeg har samme øyebevegelser som han :-) glad alle likheter slutter omtrent der, muligens :-) Jeg ville gjerne ha svar, men jeg forstår hvis du ikke kan svare. Ja, han har det, men ikke like mye som henne. ''Men tenk om jeg har samme øyebevegelser som han :-) glad alle likheter slutter omtrent der, muligens :-)'' Heldigvis er det ikke mange som ligner på han. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Den jenta som sang, synes jeg virket som ei musikalsk jente med sans for både ord, solfa, toner og glede. Jeg har alltid sunget sanger på mange språk, og har alltid vært fascinert av språk - og jeg lærte meg solfa da jeg var 6 år, som jeg sang sanger på - det ble liksom et eget språk. Jeg hørte mye på klassisk musikk, og kunne deler av mange arier, og kunne ofte høre hvilken komponist som hadde laget musikken (mye flinkere til det i 8-10-12 års alderen enn jeg er nå). jeg kan ikke ute fra den lille filmen se at hun har asperger. Den andre jenta som har de øyebevegelsene, er annerledes. Jeg hadde vel ikke koplet det til asperger, men det var veldig spesielt, og jeg tror ikke jeg har sett andre barn gjøre det. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Jeg tror jeg var mye som jenta i den første linken, da jeg var liten - jeg tror små barn er sånn, men man blir etterhvert mindre barnslig; jeg holdt nok på lenger enn barn normalt gjør. Jeg kan også forstå at de voksne syntes jeg var "smart" og "morsom" - for det er hun, og det er veldig godt gjort å lære seg sangene på mange forskjellige språk helt på egen hånd, men det er altså ikke slik NT-barn ter seg i den alderen (6 eller 7 år?). (Med forbehold: jeg har ikke barn selv og omgås ikke barn mye, jeg bygger min antagelse på det jeg har sett av barns væremåte.) Og så kjenner jeg igjen meg selv i jenta i det andre klippet, akkurat slike øyebevegelser gjør jeg også! Jeg mener selv at jeg har utviklet tics i de senere årene, parallelt med at jeg har blitt "snillere" med meg selv og ikke kjefter på meg selv når jeg har gjort noe "dumt", men isteden har jeg altså fått vokale tics, og jeg innser også, motoriske tics, som fungerer som "utladning" av mental/psykisk uro. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 Jeg tror jeg var mye som jenta i den første linken, da jeg var liten - jeg tror små barn er sånn, men man blir etterhvert mindre barnslig; jeg holdt nok på lenger enn barn normalt gjør. Jeg kan også forstå at de voksne syntes jeg var "smart" og "morsom" - for det er hun, og det er veldig godt gjort å lære seg sangene på mange forskjellige språk helt på egen hånd, men det er altså ikke slik NT-barn ter seg i den alderen (6 eller 7 år?). (Med forbehold: jeg har ikke barn selv og omgås ikke barn mye, jeg bygger min antagelse på det jeg har sett av barns væremåte.) Og så kjenner jeg igjen meg selv i jenta i det andre klippet, akkurat slike øyebevegelser gjør jeg også! Jeg mener selv at jeg har utviklet tics i de senere årene, parallelt med at jeg har blitt "snillere" med meg selv og ikke kjefter på meg selv når jeg har gjort noe "dumt", men isteden har jeg altså fått vokale tics, og jeg innser også, motoriske tics, som fungerer som "utladning" av mental/psykisk uro. Hei! Interessant, mine tics har avtatt betraktelig de siste årene. Før kunne barna si "mamma du har hekseøyne" da viste jeg at jeg gjorde det, så tok jeg meg i det, det betyr at det er noe kontrollerbart i det, men jeg har jo gjort det alltid. I barnehagen var det tror jeg grunnen til at jeg ble utredet, fordi gjemte meg bort når jeg fikk for mye av alt, fant steder å gjemme meg, men var så redd, så når de voksne fant meg og sa "kom hit" så kom jeg dit, for ville være snill. (tror jeg) eller ville følge reglene sikkert mer sannsynlig, derfor stod jeg igjen når de andre barna sa "løp" på epleslangen. Men jeg forstod ikke før jeg ble voksen at det var en epleslang. (hvis du vet hva det er? Man går inn i andres hager for å stjele epler. Jeg trodde vi plukket epler, men bare helt til de andre barna sa "løp" da løp jeg ikke, og jeg ble tatt hardt i armen. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 Den jenta som sang, synes jeg virket som ei musikalsk jente med sans for både ord, solfa, toner og glede. Jeg har alltid sunget sanger på mange språk, og har alltid vært fascinert av språk - og jeg lærte meg solfa da jeg var 6 år, som jeg sang sanger på - det ble liksom et eget språk. Jeg hørte mye på klassisk musikk, og kunne deler av mange arier, og kunne ofte høre hvilken komponist som hadde laget musikken (mye flinkere til det i 8-10-12 års alderen enn jeg er nå). jeg kan ikke ute fra den lille filmen se at hun har asperger. Den andre jenta som har de øyebevegelsene, er annerledes. Jeg hadde vel ikke koplet det til asperger, men det var veldig spesielt, og jeg tror ikke jeg har sett andre barn gjøre det. Hei! Okey, takk. Forresten har mine barn absolutt gehør, sier spillelærere. det betyr at de ikke har det særlig bra i ørene 17 mai. Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å ha absolutt gehør er også merkelig, for mens min mann syns noe høres fint ut på TV, i en musikk konkurranse kan det skjære i ørene mine. Da tenker jeg, "men hører du ikke?" da ler min mann og sier "det høres kjempefint ut" ja det er fordelen ved å ikke ha gehør. :-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Hei! Okey, takk. Forresten har mine barn absolutt gehør, sier spillelærere. det betyr at de ikke har det særlig bra i ørene 17 mai. Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å ha absolutt gehør er også merkelig, for mens min mann syns noe høres fint ut på TV, i en musikk konkurranse kan det skjære i ørene mine. Da tenker jeg, "men hører du ikke?" da ler min mann og sier "det høres kjempefint ut" ja det er fordelen ved å ikke ha gehør. :-) ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Pianolæreren til datteren min mente at det å være flink i matematikk og å være musikalsk er noe som henger sammen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Pianolæreren til datteren min mente at det å være flink i matematikk og å være musikalsk er noe som henger sammen. ''Pianolæreren til datteren min mente at det å være flink i matematikk og å være musikalsk er noe som henger sammen.'' Tja... Jeg er ganske god i matte, hadde 5 i matte på gymnaset, men jeg er omtrent like musikalsk som en mumie og eier ikke gehør! Dvs. jeg kan høre at det spilles feil, men jeg vet ikke hvilken tone det egentlig skal være. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 ''Pianolæreren til datteren min mente at det å være flink i matematikk og å være musikalsk er noe som henger sammen.'' Tja... Jeg er ganske god i matte, hadde 5 i matte på gymnaset, men jeg er omtrent like musikalsk som en mumie og eier ikke gehør! Dvs. jeg kan høre at det spilles feil, men jeg vet ikke hvilken tone det egentlig skal være. Ok, det var hans teori dette her da. Om den stemmer, vet jeg ikke :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Pianolæreren til datteren min mente at det å være flink i matematikk og å være musikalsk er noe som henger sammen. Hei! Ja det sa fiolinlærer og pianolærer også, så det henger sikkert mer sammen enn man tror. Selv har jeg absolutt gehør, jeg spiller ikke noe instrument, men jeg stemmer fioliner, og celloer. Jeg er flink i matematikk sier andre, men selv er jeg usikker jeg bruker lenger tid enn andre syns jeg på å forstå noe/lære noe, en skikkelig treging :-), men når jeg forstår det blir det en del av meg, dvs som blodet gjennom årene, når det stopper dør man jo. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Hei! Okey, takk. Forresten har mine barn absolutt gehør, sier spillelærere. det betyr at de ikke har det særlig bra i ørene 17 mai. Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å ha absolutt gehør er også merkelig, for mens min mann syns noe høres fint ut på TV, i en musikk konkurranse kan det skjære i ørene mine. Da tenker jeg, "men hører du ikke?" da ler min mann og sier "det høres kjempefint ut" ja det er fordelen ved å ikke ha gehør. :-) ''Forresten har mine barn absolutt gehør, sier spillelærere. det betyr at de ikke har det særlig bra i ørene 17 mai.'' Det er mye ulikt nivå på korpsene - men jeg har blitt veldig glad i korpsmusikk de siste årene (etter at mine ble med), og jeg har akseptert at de som regel trenger ganske mye tid for at det skal bli rent. Men jeg forstår at de som har absolutt gehør kan synes at det blir mye støy og "vondt" på 17. mai. Jeg har ikke absolutt gehør, men jeg vet at jeg kan trene gehøre opp ganske mye. Gjorde det i ungdomstida, og kunne da ta en del toner direkte. Trener ikke på det nå, så nå er jeg ikke flink til det. ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Musikk og matematikk hører sammen. Musikken er jo bygd opp matematisk, samtidig som følelser er med på å gi musikken varme. Så jeg synes det er flott med musikalske matematikere :-) ''Å ha absolutt gehør er også merkelig, for mens min mann syns noe høres fint ut på TV, i en musikk konkurranse kan det skjære i ørene mine. Da tenker jeg, "men hører du ikke?" da ler min mann og sier "det høres kjempefint ut" ja det er fordelen ved å ikke ha gehør. :-)'' Forstår hva du mener! 0 Siter
....AV Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Hei! Okey, takk. Forresten har mine barn absolutt gehør, sier spillelærere. det betyr at de ikke har det særlig bra i ørene 17 mai. Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å ha absolutt gehør er også merkelig, for mens min mann syns noe høres fint ut på TV, i en musikk konkurranse kan det skjære i ørene mine. Da tenker jeg, "men hører du ikke?" da ler min mann og sier "det høres kjempefint ut" ja det er fordelen ved å ikke ha gehør. :-) ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å være glad i musikk er jo alltid en berikelse i livet :-) Jeg er fysiker, og har veldig glede av musikk, både som hobbyutøver og som lytter :-) Jeg har spilt i flere amatør-symfoniorkestre, og det er påfallende mange med realistutdannelse der, både matematikere og leger f.eks. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å være glad i musikk er jo alltid en berikelse i livet :-) Jeg er fysiker, og har veldig glede av musikk, både som hobbyutøver og som lytter :-) Jeg har spilt i flere amatør-symfoniorkestre, og det er påfallende mange med realistutdannelse der, både matematikere og leger f.eks. Hei! Jeg syns mange medisinstudenter har forbausende lite glede av fysikk og matematikk, det er så man lurer på hva de drev med på studiet? Jeg tror ikke det er interesse, men noe de tar for å komme inn på studiet. Er man interessert/ har forstått sentrale begreper så glemmer man ikke hvordan kraft overføres?? Men jeg tror nok evt, det gjelder matematikere, ikke leger, de vet lite/ingenting om matematikk og fysikk,. deres kunnskapsnivå er under det man skulle forvente! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 ''Forresten har mine barn absolutt gehør, sier spillelærere. det betyr at de ikke har det særlig bra i ørene 17 mai.'' Det er mye ulikt nivå på korpsene - men jeg har blitt veldig glad i korpsmusikk de siste årene (etter at mine ble med), og jeg har akseptert at de som regel trenger ganske mye tid for at det skal bli rent. Men jeg forstår at de som har absolutt gehør kan synes at det blir mye støy og "vondt" på 17. mai. Jeg har ikke absolutt gehør, men jeg vet at jeg kan trene gehøre opp ganske mye. Gjorde det i ungdomstida, og kunne da ta en del toner direkte. Trener ikke på det nå, så nå er jeg ikke flink til det. ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Musikk og matematikk hører sammen. Musikken er jo bygd opp matematisk, samtidig som følelser er med på å gi musikken varme. Så jeg synes det er flott med musikalske matematikere :-) ''Å ha absolutt gehør er også merkelig, for mens min mann syns noe høres fint ut på TV, i en musikk konkurranse kan det skjære i ørene mine. Da tenker jeg, "men hører du ikke?" da ler min mann og sier "det høres kjempefint ut" ja det er fordelen ved å ikke ha gehør. :-)'' Forstår hva du mener! Hei! Fint :-) Jeg kjøpte en fiolin nå, av en ukjent med fenomenal fiolinmaker, norsk! Jeg trenger ikke prislapp for å høre! Jeg sa til min mann, IKKE si hva denne fiolin koster til lærer, han gjorde ikke, ingen kunne tenke seg til pris.. Jeg fant han på nettet, jeg ringte han, pga av de nærmest vitenskapelige og detaljerte beskrivelsene av hvordan han bygger sine fioliner, jeg så på bilder, leste om materialer, kjørte til han, og ble stum, han er ukjent, men han er en fantastisk fiolinmaker, en slik fiolin kunne han solgt for flere 100 000 kr, men han er ukjent og selger for langt under det. Han sa til meg " det er min interesse mitt liv å lage disse fioliner" sammen med hans håndverk og gehør blir dette slikt som fyller livet med skjønnhet. Jeg elsker musikk. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 ''Men de skal vel studere matematikk unntatt en som skal bli fiolinist eller vil det :-), så sånn sett kan man lure på hva det gehøret skal tjene til. Å være glad i musikk er jo alltid en berikelse i livet :-) Jeg er fysiker, og har veldig glede av musikk, både som hobbyutøver og som lytter :-) Jeg har spilt i flere amatør-symfoniorkestre, og det er påfallende mange med realistutdannelse der, både matematikere og leger f.eks. Hei! Har du studert på blindern? Jobber du der? :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.