Gå til innhold

Asperger hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff da.... Hvordan vet du at du har mistet ham? Det er normalt at man i et parforhold har dårlige dager der man kan være kjempesure på hverandre og si ting man ikke mener.. Kanskje det er slik det er hjemme hos dere idag?

Hei!

Det kunne sikkert vært slik, men

jeg orker ikke mer tror jeg...

Jeg lever sikkert her i mitt ekstekspa i mange år til, men en sprukken vase er knust inni meg, det er for mange biter.

Jeg har kjent på det i lang tid, de sprukne bitene er mine og mitt problem, det har lite med min mann å gjøre, han er den han er, jeg har ikke noe å anklage han for. Jrg vet ikke hvordan jeg skal sette ord på det, men jeg klarer bære det hele .

følelsene mine er det bare annerledes med, jeg har levd med han lenge, jeg vil leve med han lenge, men jeg vet vi begge strever og jeg, det er nok jeg som tar steget ut.

Alle syns min mann er fantastisk og det er han, men jeg orker likevel ikke mer, likevel, vi har mye felles, årene får gå sin gang og tiden må få ordne opp,

Jeg er ofte trist, det løser jeg feks med å regne en oppgave, men inni meg, så vet jeg at det er egentlig mange savn, og jeg er ikke god på upresisheter og følelser. Min mann er et følelsesmenneske, jeg har prøvd å forstå, prøvd å justere meg, men jeg føler det egentlig er for vanskelig,...

Men tankene og følelsene rundt dette er akkurat nå uklare, jeg bare liker å vite at noen er der. Du har jo din egen erfaring.

:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

36

• Lillemus

4

• ....AV

3

• Bella Dotte

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Det er koselig å gjøre sånne ting sammen med de man er glade i - for de man er glade i. Høres forresten ut som du lager en kjempefin bursdagsfest! :) Gikk Halloweenfeiringen bra?

Hei!

Ja Halloween ble bra :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Okey :-)

Har du en datter som er så gammel?

Jeg er egentlig ikke mye i humør i kveld, jeg strever fryktelig...

Jeg baker muffins og jeg lager alt annet på planen, snart er kjøttkakene ferdig, men mye annet er også ferdig :-)

Jeg klarer ikke mere humørsvingningene til min mann, jeg har virkelig prøvd.

Så nå, får jeg lære meg nettbank og mye mer, gjøre det bra i studier, snart som det ikke er noen mann å forsørge meg :-)'

Men det går bra, jeg kjenner det, hvis ikke ting i min fortid har knekt meg, så knekker ikke dette meg :-)

Jeg må bare klare en omstilling, den må ta sin tid og sine krefter.

Mest har jeg lyst på noe merkelig....

Det var det jeg skulle spørre Toglie om, ...

Sånn kan livet gå

''Har du en datter som er så gammel?''

Ja, hun er 21 og nå har vi nettopp fått et foredrag om dissikering av et halvt hode ved middagsbordet og at hun la ut om at hun har fått kroppsafter inn i munnen og slikt, så her har vi trivelige middager, kan du tro ;o)

''Jeg er egentlig ikke mye i humør i kveld, jeg strever fryktelig.

Jeg baker muffins og jeg lager alt annet på planen, snart er kjøttkakene ferdig, men mye annet er også ferdig :-)''

Lykke til i morgen. Ta deg et glass vin når du ferdig :-)

''Jeg klarer ikke mere humørsvingningene til min mann, jeg har virkelig prøvd''

Vel. jeg skjønner hva du mener med det. Jeg lever med en mann som kan å bjeffe jeg også.

''Så nå, får jeg lære meg nettbank og mye mer, gjøre det bra i studier, snart som det ikke er noen mann å forsørge meg :-)''

Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men det går vel over. Tror du ikke det?

''Men det går bra, jeg kjenner det, hvis ikke ting i min fortid har knekt meg, så knekker ikke dette meg :-)''

Det er riktig innstilling.

Skrevet

Det er jo ikke slik at det alltid henger sammen, men det kan være en tendens i store grupper.

Forøvrig betyr det at du ikke vet hvilken tone det skal være ikke nødvendigvis at du ikke er musikalsk, det kan bare være at du mangler skolering. De som er talentfulle i matematikk klarer jo heller ikke alt uten å lære seg noen teknikker.

''Forøvrig betyr det at du ikke vet hvilken tone det skal være ikke nødvendigvis at du ikke er musikalsk, det kan bare være at du mangler skolering.''

Takk for tilliten, men tro meg - jeg er ikke musikalsk. :o) Kjæresten min tror meg ikke når jeg sier at jeg ikke hører hvilken tone som skal spilles etterpå i en sang jeg kjenner på keyboardet. Eksen bare ser på meg med medlidenhet og sier:"Slapp av, jeg tror deg." *hehe*

Skrevet

Hei!

Det kunne sikkert vært slik, men

jeg orker ikke mer tror jeg...

Jeg lever sikkert her i mitt ekstekspa i mange år til, men en sprukken vase er knust inni meg, det er for mange biter.

Jeg har kjent på det i lang tid, de sprukne bitene er mine og mitt problem, det har lite med min mann å gjøre, han er den han er, jeg har ikke noe å anklage han for. Jrg vet ikke hvordan jeg skal sette ord på det, men jeg klarer bære det hele .

følelsene mine er det bare annerledes med, jeg har levd med han lenge, jeg vil leve med han lenge, men jeg vet vi begge strever og jeg, det er nok jeg som tar steget ut.

Alle syns min mann er fantastisk og det er han, men jeg orker likevel ikke mer, likevel, vi har mye felles, årene får gå sin gang og tiden må få ordne opp,

Jeg er ofte trist, det løser jeg feks med å regne en oppgave, men inni meg, så vet jeg at det er egentlig mange savn, og jeg er ikke god på upresisheter og følelser. Min mann er et følelsesmenneske, jeg har prøvd å forstå, prøvd å justere meg, men jeg føler det egentlig er for vanskelig,...

Men tankene og følelsene rundt dette er akkurat nå uklare, jeg bare liker å vite at noen er der. Du har jo din egen erfaring.

:-)

Skjønner.... Det viktige her er kanskje å finne ut om du elsker ham som partner, og at det ikke bare føles som et vennskap mellom dere.... Kanskje dere kunne hatt hjelp av parterapi? Husk også at følelsene dine kan endre seg om noen dager? Det er normalt at man kan ha tunge dager der man føler man ikke orker mer av parforholdet, men så går det seg til:)

Du har ofte sagt her inne at du elsker mannen din og synes han er et fint menneske.... Er dette noe du sier fordi du forsøker å overbevise deg selv - fordi du ønsker å føle dette? Eller sier du det fordi du virkelig mener det? Slike ting er det lurt å tenke på....

Hvis mannen din hadde spurt deg om dere to skulle dra helt alene på tur sammen og bare være dere to i en uke - hadde du da gledet deg til denne turen? Eller føler du at du ikke hadde orket å reise sammen med ham? Dette var en av tingene som gjorde at jeg skjønte at det vanskelige valget jeg tok var riktig...

Kanskje du burde snakke med psykologen din om dette?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Skjønner.... Det viktige her er kanskje å finne ut om du elsker ham som partner, og at det ikke bare føles som et vennskap mellom dere.... Kanskje dere kunne hatt hjelp av parterapi? Husk også at følelsene dine kan endre seg om noen dager? Det er normalt at man kan ha tunge dager der man føler man ikke orker mer av parforholdet, men så går det seg til:)

Du har ofte sagt her inne at du elsker mannen din og synes han er et fint menneske.... Er dette noe du sier fordi du forsøker å overbevise deg selv - fordi du ønsker å føle dette? Eller sier du det fordi du virkelig mener det? Slike ting er det lurt å tenke på....

Hvis mannen din hadde spurt deg om dere to skulle dra helt alene på tur sammen og bare være dere to i en uke - hadde du da gledet deg til denne turen? Eller føler du at du ikke hadde orket å reise sammen med ham? Dette var en av tingene som gjorde at jeg skjønte at det vanskelige valget jeg tok var riktig...

''Er dette noe du sier fordi du forsøker å overbevise deg selv - fordi du ønsker å føle dette? Eller sier du det fordi du virkelig mener det? Slike ting er det lurt å tenke på.''

Tanker jeg har gjort meg er: Hva er det som er Madelenemies egne meninger og hvor mye av dette er det som egentlig er psykiaterens meninger?

Skrevet

''Er dette noe du sier fordi du forsøker å overbevise deg selv - fordi du ønsker å føle dette? Eller sier du det fordi du virkelig mener det? Slike ting er det lurt å tenke på.''

Tanker jeg har gjort meg er: Hva er det som er Madelenemies egne meninger og hvor mye av dette er det som egentlig er psykiaterens meninger?

Jeg håper virkelig ikke psykiateren påvirker madelenemie til å velge brudd :/

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Okey :-)

Har du en datter som er så gammel?

Jeg er egentlig ikke mye i humør i kveld, jeg strever fryktelig...

Jeg baker muffins og jeg lager alt annet på planen, snart er kjøttkakene ferdig, men mye annet er også ferdig :-)

Jeg klarer ikke mere humørsvingningene til min mann, jeg har virkelig prøvd.

Så nå, får jeg lære meg nettbank og mye mer, gjøre det bra i studier, snart som det ikke er noen mann å forsørge meg :-)'

Men det går bra, jeg kjenner det, hvis ikke ting i min fortid har knekt meg, så knekker ikke dette meg :-)

Jeg må bare klare en omstilling, den må ta sin tid og sine krefter.

Mest har jeg lyst på noe merkelig....

Det var det jeg skulle spørre Toglie om, ...

Sånn kan livet gå

Jeg lurer på noe. Du er veldig ærlig og åpen av deg og jeg lurer på om du har fortalt din mann at du skriver her? Hvis han selv kan gå inn og lese alt som skrives, så er ikke det særlig bra.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg håper virkelig ikke psykiateren påvirker madelenemie til å velge brudd :/''

Nei nei, det var ikke det jeg tenkte på. Det tror jeg aldri at hun gjør, men jeg tenkte på det at psykiateren forteller Madelenemie at mannen hennes er så bra på alle måter og det tror jeg at han er også, men poenget mitt er at Madelenemie bør få ha sine egne oppfatninger også.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg håper virkelig ikke psykiateren påvirker madelenemie til å velge brudd :/''

Nei nei, det var ikke det jeg tenkte på. Det tror jeg aldri at hun gjør, men jeg tenkte på det at psykiateren forteller Madelenemie at mannen hennes er så bra på alle måter og det tror jeg at han er også, men poenget mitt er at Madelenemie bør få ha sine egne oppfatninger også.

Skrevet

''Har du en datter som er så gammel?''

Ja, hun er 21 og nå har vi nettopp fått et foredrag om dissikering av et halvt hode ved middagsbordet og at hun la ut om at hun har fått kroppsafter inn i munnen og slikt, så her har vi trivelige middager, kan du tro ;o)

''Jeg er egentlig ikke mye i humør i kveld, jeg strever fryktelig.

Jeg baker muffins og jeg lager alt annet på planen, snart er kjøttkakene ferdig, men mye annet er også ferdig :-)''

Lykke til i morgen. Ta deg et glass vin når du ferdig :-)

''Jeg klarer ikke mere humørsvingningene til min mann, jeg har virkelig prøvd''

Vel. jeg skjønner hva du mener med det. Jeg lever med en mann som kan å bjeffe jeg også.

''Så nå, får jeg lære meg nettbank og mye mer, gjøre det bra i studier, snart som det ikke er noen mann å forsørge meg :-)''

Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men det går vel over. Tror du ikke det?

''Men det går bra, jeg kjenner det, hvis ikke ting i min fortid har knekt meg, så knekker ikke dette meg :-)''

Det er riktig innstilling.

Hei!

Det høres ut som interessante temaer :-)

Jeg vet ikke om det går over, helt sikkert for min mann, men jeg har lenger vært i en indre prosess, og der dukker mange savn opp.

Men vi har små barn og skal holde sammen i 10 år til, men det betyr jo ikke at jeg ikke har følelser. :-)

Dessuten må jeg desto mere fokusere på studier, sånn at jeg kan klare å forsørge jeg også i fremtiden, og mer nå osv...

Jeg har det skikkelig dårlig inni meg.

Nå har jeg lagd alle kjøttkakene, semulepuddinegn, pikekyssene, geleen og muffinsene, brownies, eplekake, jeg kjøpte is, er dette nok?

Jeg er så usikker på sånt

Skrevet

Hei!

Jeg elsker min mann av mange grunner, han er pliktoppfyllende, en god far og forsørger, jeg føler takknemlighet ovenfor han.

Sånn føler jeg det nå også, det betyr ikke at jeg har det bra med ekteskapet. Mange dager er fine, jeg liker å ha noen å dele gledene med barna med, men jeg får ikke til de endringer som er skjedd med han det siste året eller de siste to... vanskelig å tidfeste.

Vi har sikkert forandret oss begge to, jeg er blitt mer fri og uavhengig, han vet kanskje mer hva han savner, ikke minst vet jeg det selv.

Men jeg kan ikke nå tenke meg noe nytt forhold, jeg skal forbli i mitt ekteskap til barna er store, så det vil ta tid.

Det er likevel vondt, den der prosessen og følelsen av at man glir fra hverandre, jeg glir i vertfall fra han, og han stopper det ikke, sikkert av sine grunner :-)

Jeg kommer aldri til å slutte å elske han, selv om jeg fant en ny mann, ville min nåværende mann vært med meg, i hjertet mitt for bestandig, det måtte en ny tåle :-)

Men min nye mann kan vel så mye bli mine studier, så det trenger ikke bety så store endringer, men jeg syns det ustabile humøret til tider er vanskelig. Jeg har prøvd å juster meg selv, og forstå, men jeg stagnerer, eller noe.

Jeg er skikkelig sliten nå, jeg var ferdig med mesteparten nå, kaker osv... så kom han på kjøkkenet og kjeftet om noe, jeg hørte ikke helt/eller forstod ikke helt, jeg vet ikke, han er i dårlig humør, jeg er sliten, veldig, men det må jeg ikke være for i morgen lang dag, og søndag må jeg skrive oppgaven

Jeg ville spørre deg/høre med deg om dette med forhold, om det å vokse fra hverandre, evt gå inn i et nytt forhold med tiden osv... ja litt hvordan slikt er... jeg har 0 erfaring.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om det går over, helt sikkert for min mann, men jeg har lenger vært i en indre prosess, og der dukker mange savn opp.

Men vi har små barn og skal holde sammen i 10 år til, men det betyr jo ikke at jeg ikke har følelser. :-)

Dessuten må jeg desto mere fokusere på studier, sånn at jeg kan klare å forsørge jeg også i fremtiden, og mer nå osv...

Nå har jeg lagd alle kjøttkakene, semulepuddinegn, pikekyssene, geleen og muffinsene, brownies, eplekake, jeg kjøpte is, er dette nok?

''Jeg har det skikkelig dårlig inni meg''

Du er vel bare skikkelig sliten nå? Du styrer så fælt at jeg får helt vondt av deg. Først alt du har gjort til hallowen og så nå dette. Jeg tenker at du gjør alt for mye ut av ting og jeg mister nesten pusten bare av å lese om det. Det virker som du reddd for at det ikke skal bli bra nok, mens jeg tenker at det hadde blitt mer enn bra nok om du hadde gjort halvparten av alt sammen.

''Nå har jeg lagd alle kjøttkakene, semulepuddinegn, pikekyssene, geleen og muffinsene, brownies, eplekake, jeg kjøpte is, er dette nok?''

Det er mer enn nok kjære deg. Når jeg lager barnebursdag, koker jeg pølser med lompe og brød til og så lager jeg en stor langpannekake med Toro sjokoladekake og pynter med Nonstop og seigmenn og så noen godteposer til slutt.

Ungene har nesten ikke tid til å sitte ved matbordet uansett, de vil bli fort ferdig så de får leke.

''Jeg er så usikker på sånt''

Igjen, jeg tror du sliter deg ut med alle gjøremålene og alle de negative tankene om ikke å strekke til.

Ta deg nå et glass vin og slapp helt av :-)

Skrevet

Jeg lurer på noe. Du er veldig ærlig og åpen av deg og jeg lurer på om du har fortalt din mann at du skriver her? Hvis han selv kan gå inn og lese alt som skrives, så er ikke det særlig bra.

Hei!

Ja han vet det.

Jeg tror ikke han leser her, han er så opptatt, han er veldig gorskjellg fra meg, har mange venner i RL :-)

Skrevet

Hei!

''Nå har jeg lagd alle kjøttkakene, semulepuddinegn, pikekyssene, geleen og muffinsene, brownies, eplekake, jeg kjøpte is, er dette nok?''

Det holder lenge - dere kommer til å ha kaker i dagesvis fremover!

Skrevet

''Jeg har det skikkelig dårlig inni meg''

Du er vel bare skikkelig sliten nå? Du styrer så fælt at jeg får helt vondt av deg. Først alt du har gjort til hallowen og så nå dette. Jeg tenker at du gjør alt for mye ut av ting og jeg mister nesten pusten bare av å lese om det. Det virker som du reddd for at det ikke skal bli bra nok, mens jeg tenker at det hadde blitt mer enn bra nok om du hadde gjort halvparten av alt sammen.

Det er mer enn nok kjære deg. Når jeg lager barnebursdag, koker jeg pølser med lompe og brød til og så lager jeg en stor langpannekake med Toro sjokoladekake og pynter med Nonstop og seigmenn og så noen godteposer til slutt.

Ungene har nesten ikke tid til å sitte ved matbordet uansett, de vil bli fort ferdig så de får leke.

''Jeg er så usikker på sånt''

Igjen, jeg tror du sliter deg ut med alle gjøremålene og alle de negative tankene om ikke å strekke til.

Ta deg nå et glass vin og slapp helt av :-)

Hei!

Du er snill :-)

Jeg skal gjøre som du skriver nå, jeg skal drikke vin.

Min mann er sint på meg, og jeg er litt sur på han. Jeg gikk på mitt rom litt nå, siste kaken snart ferdig. I morgen bare lage riskrem og glasur på muffins. Fordi min mann er sur/sint har han ikke handlet så jeg må ut når butikken åpner i morgen, det frustrerer meg.

Ja jeg er redd det ikke er bra nok, jeg lager alt for mye sier min mann, men jeg leser oppskrifter og nå satte min datter opp en liste og da får jeg dårlig samvittighet hvis ikke lager det hun sier, men jeg sa at i tillegg bløtkake og oreokake blir for mye.

Dette fordi ingen av oss liker kaker så vi klarer ikke spise opp etter bursdagen, da ville det blitt kastet osv...

Jeg skal ta meg vin nå, å så ensom og rar jeg føler meg akkurat nå.

Takk for ordene dine :-)

Skrevet

Det holder lenge - dere kommer til å ha kaker i dagesvis fremover!

Hei!

Okey, jeg lager riskrem også.

Tenkte jeg kunne bake boller i morgen, men skal la være, er sliten og veldig alene, gaven har jeg handlet, men min mann har ikke villet se den, så sint er han.

Skal stå opp og lage bursdagsfrokost, nå skal jeg prøve å tenke litt...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Du er snill :-)

Jeg skal gjøre som du skriver nå, jeg skal drikke vin.

Min mann er sint på meg, og jeg er litt sur på han. Jeg gikk på mitt rom litt nå, siste kaken snart ferdig. I morgen bare lage riskrem og glasur på muffins. Fordi min mann er sur/sint har han ikke handlet så jeg må ut når butikken åpner i morgen, det frustrerer meg.

Ja jeg er redd det ikke er bra nok, jeg lager alt for mye sier min mann, men jeg leser oppskrifter og nå satte min datter opp en liste og da får jeg dårlig samvittighet hvis ikke lager det hun sier, men jeg sa at i tillegg bløtkake og oreokake blir for mye.

Dette fordi ingen av oss liker kaker så vi klarer ikke spise opp etter bursdagen, da ville det blitt kastet osv...

Jeg skal ta meg vin nå, å så ensom og rar jeg føler meg akkurat nå.

Takk for ordene dine :-)

Du skal sette grener for din datter og du skal ikke ha dårlig samvittighet. Du er den voksne og du bestemmer.

Jeg lurer på om din mann blir sint fordi du drar med han i alt arbeidet di setter i gang? Da mener jeg forventer at han flyr på butikken og skaffer alt du trenger?

Det er ikke sikkert at han orker å være med på alt du setter i gang fordi han har jobb på dagtid også og er sliten når han kommer hjem.

Jeg gjetter bare nå, men kan dette stemme?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Tenkte jeg kunne bake boller i morgen, men skal la være, er sliten og veldig alene, gaven har jeg handlet, men min mann har ikke villet se den, så sint er han.

''Tenkte jeg kunne bake boller i morgen, men skal la være, er sliten og veldig alene, gaven har jeg handlet, men min mann har ikke villet se den, så sint er han''

Nå må du gi deg. Du bør la det være.

Skrevet

Hei!

''Tenkte jeg kunne bake boller i morgen, men skal la være, er sliten og veldig alene, gaven har jeg handlet, men min mann har ikke villet se den, så sint er han.''

Nå er det nesten så jeg er enig med din mann. Det er noen unger du lager selskap for - ikke tre fotball-lag med voksne menn! Unger spiser rett og slett ikke så mye og du kommer til å sitte igjen med haugevis med rester etterpå!

Det vanlige i et barneselskap er vel pølser eller pizza, sjokoladekake, muffins, gele og godteposer eller smågodt på bordet og kanskje noe potetgull. Det etegildet du legger opp til er en sjeldenhet i et vanlig barneselskap!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...