Gå til innhold

Asperger hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal sette grener for din datter og du skal ikke ha dårlig samvittighet. Du er den voksne og du bestemmer.

Jeg lurer på om din mann blir sint fordi du drar med han i alt arbeidet di setter i gang? Da mener jeg forventer at han flyr på butikken og skaffer alt du trenger?

Det er ikke sikkert at han orker å være med på alt du setter i gang fordi han har jobb på dagtid også og er sliten når han kommer hjem.

Jeg gjetter bare nå, men kan dette stemme?

Hei!

nei han er sur fordi jeg har brukt for mye penger tror jeg....

Jeg sier ikke noe, for sier jeg et ord, får jeg flere sinte tilbake inn i ørene!!

Jeg handlet alt i dag, og da han kom og "kjeftet" sånn oppfattet jeg det, så svarte jeg ikke, jeg blir taus, da jeg ikke skjønner måten å snakke på.

Han stilte meg sint spørsmål og jeg svarte ikke, både fordi jeg ikke hadde svar og fordi jeg ikke skjønner hvorfor man snakker i et slikt tonefall, så gikk han.

Jeg sendte så mitt barn og handle noen ingredienser, og alt det andre må jeg dra og ordne i morgen tidlig. nei min mann blir ikke sliten av butikker, merkelig nok.

Jeg drikker vin nå, jeg er lei meg, og jeg må orke en lang dag i morgen. Lurer på om jeg kan avlyse den voksenbursdagen, den betyr ikke mest for min datter... men ikke så enkelt, nå føler jeg meg dårlig, men i morgen kanskje bra? Jeg fikk vondt for å svelge på kjøkkenet og jeg hoster, så det virker som sykdom...

Et av barna hoster og har feber så det ville passet greit nå med litt sykdom.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

36

• Lillemus

4

• ....AV

3

• Bella Dotte

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Ja det er noe jeg ikke klarer skrive her....

Men Toglie jeg har nok mistet min mann.

Det er både tungt for meg og greit nok dvs jeg må lære meg nettbank selv, og jeg vil savne hans fysiske nærvær i stuen, men det er det.

Jeg er ganske fri, dvs jeg vet nå hvordan visse ting fungerer, derfor er det en rekke ting jeg nå vil... men jeg må spørre deg om det, og det skal jeg gjøre. Alt dette her vil jo ta sin tid og måtte skje i sin tur og orden og over lang tid :-)

Jeg er sliten

Takk for at du er her nå

Hei,

Kan du få hvilt deg litt? Det er ikke noe rart at du er sliten og lei, du har jo hatt så utrolig mye å gjøre hele uken. (Og i tillegg har det regnet og regnet denne uken).

Hva ville ha kunne hjulpet deg til å få det litt bedre nå i kveld?

Skrevet

''Jeg håper virkelig ikke psykiateren påvirker madelenemie til å velge brudd :/''

Nei nei, det var ikke det jeg tenkte på. Det tror jeg aldri at hun gjør, men jeg tenkte på det at psykiateren forteller Madelenemie at mannen hennes er så bra på alle måter og det tror jeg at han er også, men poenget mitt er at Madelenemie bør få ha sine egne oppfatninger også.

Åh, sånn ja.... Ja, skjønner hva du mener... og burde kanskje tenkt det samme...

Skrevet

''Tenkte jeg kunne bake boller i morgen, men skal la være, er sliten og veldig alene, gaven har jeg handlet, men min mann har ikke villet se den, så sint er han''

Nå må du gi deg. Du bør la det være.

Hei!

Ja jeg lar det være, jeg er jo faktisk veldig sliten nå, og i morgen tidlig må jeg jo lage den glasuren, den skal stivpiskes over vannbad, også piskes til helt avkjølt, så det er jo litt av en prosess.

Men skal ikke lage mer :-)

Skrevet

''Tenkte jeg kunne bake boller i morgen, men skal la være, er sliten og veldig alene, gaven har jeg handlet, men min mann har ikke villet se den, så sint er han.''

Nå er det nesten så jeg er enig med din mann. Det er noen unger du lager selskap for - ikke tre fotball-lag med voksne menn! Unger spiser rett og slett ikke så mye og du kommer til å sitte igjen med haugevis med rester etterpå!

Det vanlige i et barneselskap er vel pølser eller pizza, sjokoladekake, muffins, gele og godteposer eller smågodt på bordet og kanskje noe potetgull. Det etegildet du legger opp til er en sjeldenhet i et vanlig barneselskap!

Hei!

Ja vel, men jeg klarer vanskelig å begrense meg, nå gjort det fordi jeg er sliten og fordi min mann er skikkelig sur.

Jeg syns det er mye som kunne være hyggelig for barna også tar det ene det andre. Men jeg forstår, takk for råd :-)

Skrevet

Hei!

Jeg elsker min mann av mange grunner, han er pliktoppfyllende, en god far og forsørger, jeg føler takknemlighet ovenfor han.

Sånn føler jeg det nå også, det betyr ikke at jeg har det bra med ekteskapet. Mange dager er fine, jeg liker å ha noen å dele gledene med barna med, men jeg får ikke til de endringer som er skjedd med han det siste året eller de siste to... vanskelig å tidfeste.

Vi har sikkert forandret oss begge to, jeg er blitt mer fri og uavhengig, han vet kanskje mer hva han savner, ikke minst vet jeg det selv.

Men jeg kan ikke nå tenke meg noe nytt forhold, jeg skal forbli i mitt ekteskap til barna er store, så det vil ta tid.

Det er likevel vondt, den der prosessen og følelsen av at man glir fra hverandre, jeg glir i vertfall fra han, og han stopper det ikke, sikkert av sine grunner :-)

Jeg kommer aldri til å slutte å elske han, selv om jeg fant en ny mann, ville min nåværende mann vært med meg, i hjertet mitt for bestandig, det måtte en ny tåle :-)

Men min nye mann kan vel så mye bli mine studier, så det trenger ikke bety så store endringer, men jeg syns det ustabile humøret til tider er vanskelig. Jeg har prøvd å juster meg selv, og forstå, men jeg stagnerer, eller noe.

Jeg er skikkelig sliten nå, jeg var ferdig med mesteparten nå, kaker osv... så kom han på kjøkkenet og kjeftet om noe, jeg hørte ikke helt/eller forstod ikke helt, jeg vet ikke, han er i dårlig humør, jeg er sliten, veldig, men det må jeg ikke være for i morgen lang dag, og søndag må jeg skrive oppgaven

Jeg ville spørre deg/høre med deg om dette med forhold, om det å vokse fra hverandre, evt gå inn i et nytt forhold med tiden osv... ja litt hvordan slikt er... jeg har 0 erfaring.

Det er veldig tøft å være sammen med en som bryter en ned pga dårlig humør og negativitet.... Slike ting stjeler så mye energi fra en...

Jeg tror egentlig ikke du skal begynne å blande inn tanker på nytt forhold, være alene lenge etc... Det viktigste er å finne ut om du ønsker å fortsette å leve som nå, eller om du ønsker å bryte ut. Hvis du bryter ut bør du være sikker på at det er det rette. Dere har barn sammen og jeg ser for meg at det vil være en stor psykisk påkjenning med brudd, så sammen igjen, og tilslutt brudd på nytt..hos mange jeg kjenner er det slik det har foregått.

Jeg har selv ikke vært i noe nytt forhold siden jeg ble skilt, men jeg har flørta og hatt det moro - og lært meg selv å kjenne på nytt :)

Det er lett å tenke at man skal få til en "lykkelig" skilsmisse og at ting vil gå greit mht samarbeid osv, men man må også være forberedt på at det kan bli beintøft og at man kanskje ikke greier å samarbeide slik man burde. Etter en skilsmisse kan det bli mye bitterhet og da er det ikke alltid like lett å holde hodet kaldt... Du bør også tenke på hvordan du vil reagere dersom mannen din finner seg en ny kjæreste fort? Vil du bli sjalu? For min del visste jeg at jeg ikke ville bli sjalu, og det ble jeg ikke heller. Jeg ble mer lettet fordi jeg da slapp å ha dårlig samvittighet for bruddet (selv om jeg vet at det var hans humør som gjorde at jeg ikke orka mer..).

Skjønner du har mye å tenke på.... for dette er nok noe av det tøffeste man kan være med på... Skilsmisse er ingen enkel løsning - men noen ganger er det ingen vei utenom - rett og slett fordi man skal bevare sin egen psykiske helse også.

*klem*

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

nei han er sur fordi jeg har brukt for mye penger tror jeg....

Jeg sier ikke noe, for sier jeg et ord, får jeg flere sinte tilbake inn i ørene!!

Jeg handlet alt i dag, og da han kom og "kjeftet" sånn oppfattet jeg det, så svarte jeg ikke, jeg blir taus, da jeg ikke skjønner måten å snakke på.

Han stilte meg sint spørsmål og jeg svarte ikke, både fordi jeg ikke hadde svar og fordi jeg ikke skjønner hvorfor man snakker i et slikt tonefall, så gikk han.

Jeg sendte så mitt barn og handle noen ingredienser, og alt det andre må jeg dra og ordne i morgen tidlig. nei min mann blir ikke sliten av butikker, merkelig nok.

Jeg drikker vin nå, jeg er lei meg, og jeg må orke en lang dag i morgen. Lurer på om jeg kan avlyse den voksenbursdagen, den betyr ikke mest for min datter... men ikke så enkelt, nå føler jeg meg dårlig, men i morgen kanskje bra? Jeg fikk vondt for å svelge på kjøkkenet og jeg hoster, så det virker som sykdom...

Et av barna hoster og har feber så det ville passet greit nå med litt sykdom.

''nei han er sur fordi jeg har brukt for mye penger tror jeg.''

Jeg føler med deg i all din streben etter å få alt perfekt, men jeg skjønner mannen din også.

Mannen din forstå sikkert at halvparten av all maten du lager ikke vil bli spist og at mye av det havner i søpla etterhvert. Hvis han visste at alt ble spist, hadde det sikkert vært greit.

Jeg synes du er kjempefink, men du kan med fordel kutte ned litt på ambisjonene.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ja jeg lar det være, jeg er jo faktisk veldig sliten nå, og i morgen tidlig må jeg jo lage den glasuren, den skal stivpiskes over vannbad, også piskes til helt avkjølt, så det er jo litt av en prosess.

Men skal ikke lage mer :-)

''Men skal ikke lage mer :-)''

Fint :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er veldig tøft å være sammen med en som bryter en ned pga dårlig humør og negativitet.... Slike ting stjeler så mye energi fra en...

Jeg tror egentlig ikke du skal begynne å blande inn tanker på nytt forhold, være alene lenge etc... Det viktigste er å finne ut om du ønsker å fortsette å leve som nå, eller om du ønsker å bryte ut. Hvis du bryter ut bør du være sikker på at det er det rette. Dere har barn sammen og jeg ser for meg at det vil være en stor psykisk påkjenning med brudd, så sammen igjen, og tilslutt brudd på nytt..hos mange jeg kjenner er det slik det har foregått.

Jeg har selv ikke vært i noe nytt forhold siden jeg ble skilt, men jeg har flørta og hatt det moro - og lært meg selv å kjenne på nytt :)

Det er lett å tenke at man skal få til en "lykkelig" skilsmisse og at ting vil gå greit mht samarbeid osv, men man må også være forberedt på at det kan bli beintøft og at man kanskje ikke greier å samarbeide slik man burde. Etter en skilsmisse kan det bli mye bitterhet og da er det ikke alltid like lett å holde hodet kaldt... Du bør også tenke på hvordan du vil reagere dersom mannen din finner seg en ny kjæreste fort? Vil du bli sjalu? For min del visste jeg at jeg ikke ville bli sjalu, og det ble jeg ikke heller. Jeg ble mer lettet fordi jeg da slapp å ha dårlig samvittighet for bruddet (selv om jeg vet at det var hans humør som gjorde at jeg ikke orka mer..).

Skjønner du har mye å tenke på.... for dette er nok noe av det tøffeste man kan være med på... Skilsmisse er ingen enkel løsning - men noen ganger er det ingen vei utenom - rett og slett fordi man skal bevare sin egen psykiske helse også.

*klem*

Jeg tror egentlig ikke Madelenemie ønsker noen skilsmisse. Jeg tror bare hun er sliten og så ble del litt for mye for henne når hun attpåtil fikk kjeft.

Veldig menneskelig og forståelig.

Skrevet

Hei,

Kan du få hvilt deg litt? Det er ikke noe rart at du er sliten og lei, du har jo hatt så utrolig mye å gjøre hele uken. (Og i tillegg har det regnet og regnet denne uken).

Hva ville ha kunne hjulpet deg til å få det litt bedre nå i kveld?

Hei!

Hvordan viste du at jeg har regnet og regnet?

Det har jeg, men trodde ikke jeg hadde skrevet det her?

Jeg var på et matematikk forum for slet med en bevisføring jeg måtte få til i biologi, men så fant jeg ut av det selv.

Jeg hadde fått det bedre hvis jeg viste hvorfor min mann blir så fort sint på meg for tiden, han ble ikke det før, gradvis etter at jeg fikk diagnosen, men sånn veldig litt og litt, har han krevd mer og mer av meg.

Noe er rimelig, men det at jeg skal være tankeleser er urimelig at han krever av meg. Jeg syns også at han kjefter på meg er urimelig, når jeg misliker at han har det tonefallet.

Vi er litt sånn fra to forskjellige planeter og akkurat nå skulle jeg villet ha et menneske jeg kunne sitte i armkroken til (du leser riktig, vanligvis misliker jeg det, men de siste nettene har jeg drømt om en mann som er ca 65 år og som jeg har felles interesser med, jeg vil være hos han, hans kone er død.

Det der med armkroken skulle vare kort og det er jo en tanke jeg har, det blir fort for varmt, men jeg vil være hos den mannen der.

Jeg drømmer om han av og til, men han vet ikke det, jeg ser ikke inn i øynene hans. Han er hyggelig mot meg og forteller meg morsomme historier, han vet jeg har asperger syndrom og sier det gjør meg så søt og troskyldig (vel jeg er jo en voksne dame da) ( men det er jo hyggelig å høre det med søt, det er et kompliment). Kan mennesker få følelser til andre enn dem man er gift med ?

Jeg vet dette er galt av meg, men jeg liker han,

Det er vel ikke lov å føle slik?

Jeg drikker vin, hvis jeg blir trøtt og sovner nå, så har jeg en lang dag i morgen. Jeg kan klare barnebursdag, men voksnebursdagen etter på gruer jeg meg til.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Jeg var på et matematikk forum for slet med en bevisføring jeg måtte få til i biologi, men så fant jeg ut av det selv.

Jeg hadde fått det bedre hvis jeg viste hvorfor min mann blir så fort sint på meg for tiden, han ble ikke det før, gradvis etter at jeg fikk diagnosen, men sånn veldig litt og litt, har han krevd mer og mer av meg.

Noe er rimelig, men det at jeg skal være tankeleser er urimelig at han krever av meg. Jeg syns også at han kjefter på meg er urimelig, når jeg misliker at han har det tonefallet.

Vi er litt sånn fra to forskjellige planeter og akkurat nå skulle jeg villet ha et menneske jeg kunne sitte i armkroken til (du leser riktig, vanligvis misliker jeg det, men de siste nettene har jeg drømt om en mann som er ca 65 år og som jeg har felles interesser med, jeg vil være hos han, hans kone er død.

Det der med armkroken skulle vare kort og det er jo en tanke jeg har, det blir fort for varmt, men jeg vil være hos den mannen der.

Jeg drømmer om han av og til, men han vet ikke det, jeg ser ikke inn i øynene hans. Han er hyggelig mot meg og forteller meg morsomme historier, han vet jeg har asperger syndrom og sier det gjør meg så søt og troskyldig (vel jeg er jo en voksne dame da) ( men det er jo hyggelig å høre det med søt, det er et kompliment). Kan mennesker få følelser til andre enn dem man er gift med ?

Jeg drikker vin, hvis jeg blir trøtt og sovner nå, så har jeg en lang dag i morgen. Jeg kan klare barnebursdag, men voksnebursdagen etter på gruer jeg meg til.

''Kan mennesker få følelser til andre enn dem man er gift med ?''

Det er helt normalt, men slike tanker bør helst forbli hemmelige :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Frosken mente at det har regnet ute denne uken. (dårlig vær)

Skrevet

*klem*

Hei!

Takk for svaret ditt,

skal lese det igjen.

Jeg har begynt å drømme om andre menn, det er ulikt meg, jeg vet ikke hvorfor? Lurer på om det er savnet etter ro og fred, samtidig vet jeg at min amnn er et følelsesmenneske, og fordelene ved å være gift med et slike menneske er mange i følge min psykiater

Uansett blir jeg jo her jeg er :-) det er bare følelsene som forandrer seg, man elsker like mye, men man forstår mer hvorfor.

Gjest Vil deg vell
Skrevet

Hei!

Jeg synes ikke du skal skrive så detaljert om livet ditt her, og spesielt ikke det som gjelder din mann.

Skrevet

''nei han er sur fordi jeg har brukt for mye penger tror jeg.''

Jeg føler med deg i all din streben etter å få alt perfekt, men jeg skjønner mannen din også.

Mannen din forstå sikkert at halvparten av all maten du lager ikke vil bli spist og at mye av det havner i søpla etterhvert. Hvis han visste at alt ble spist, hadde det sikkert vært greit.

Jeg synes du er kjempefink, men du kan med fordel kutte ned litt på ambisjonene.

hei

jeg tror mer min mann er litt gjerrig på en rar måte...

Han kan være raus, men på merkelige ting som gaver til andre holde merkelig igjen. Jeg forstår det ikke.

Skrevet

''Kan mennesker få følelser til andre enn dem man er gift med ?''

Det er helt normalt, men slike tanker bør helst forbli hemmelige :-)

Hei!

Ok og ikke skrive her heller?

Har du hatt det sånn?

Tror du nhd?

Skrevet

Jeg synes ikke du skal skrive så detaljert om livet ditt her, og spesielt ikke det som gjelder din mann.

Hei!

Takk :-)

Skrevet

Frosken mente at det har regnet ute denne uken. (dårlig vær)

Hei!

Å ja :-)

Jeg har jobbet intenst med noen bevisføringer og er veldig veldig sliten av dem, har ikke tenkt på at der regner ut en gang.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ok og ikke skrive her heller?

Har du hatt det sånn?

Tror du nhd?

''Ok og ikke skrive her heller?''

Det var ikke det jeg mente, men jeg håper jo at mannen din ikke leser her.

''Har du hatt det sånn?''

He he, jeg blir betatt støtt og stadig av andre menn, uten å gjøre noe ut av det. Det betyr ikke at jeg ikke er glad i mannen min for det. Verden er full av kjekke menn, så jeg vil heller si at det ville være veldig rart hvis man ikke ble betatt av andre.

''Tror du nhd?''

Hva mener du nå? Om Nhd har det slik? Det vet jeg ikke, men det får bli hans sak. Tror ikke du får noe svar på det :-)

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke Madelenemie ønsker noen skilsmisse. Jeg tror bare hun er sliten og så ble del litt for mye for henne når hun attpåtil fikk kjeft.

Veldig menneskelig og forståelig.

Det tror kanskje jeg også..... Det er liksom ikke noe man bare plutselig bestemmer seg for...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...