Gå til innhold

Stamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med dette i det siste :-(

Er i tredveårene og har aldri stammet før.... Kan dette være tegn på noe mer alvorlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at alle medisiner som påvirker hjernen - kan utløse kramper, eplilepsi, stamming osv...

Skrevet

Husk at alle medisiner som påvirker hjernen - kan utløse kramper, eplilepsi, stamming osv...

Men det er vel noe av prisen for å holde seg frisk. Hvis du synes det er prisen.

Skrevet

Jeg blir ofte nervøs når jeg snakker med andre mennesker og har en tendens til å stamme. I det siste har jeg begynt å snakke saktere og høyere, ta pauser og satser på at de andre gidder å høre på meg. Jeg sitter der med hjertet i halsen, men men, det får gå.

Det finnes pedagoger (er det logopeder det heter?) som er spesialister på stamming. Kanskje det kan være noe for deg? Noen av dem må da ha kommunal avtale slik at man ikke blakker seg.

Det er ikke noe morsomt å stamme og jeg vet ikke hvor alvorlig stammingen din er, men du må ta tak i probelmet jo før jo heller.

For min del kan jeg snakke helt jevnt med behandlerne mine. Kanskje fordi de får betalt for å lytte til meg? Er det noen situasjoner hvor du ikke stammer?

Skrevet

Jeg blir ofte nervøs når jeg snakker med andre mennesker og har en tendens til å stamme. I det siste har jeg begynt å snakke saktere og høyere, ta pauser og satser på at de andre gidder å høre på meg. Jeg sitter der med hjertet i halsen, men men, det får gå.

Det finnes pedagoger (er det logopeder det heter?) som er spesialister på stamming. Kanskje det kan være noe for deg? Noen av dem må da ha kommunal avtale slik at man ikke blakker seg.

Det er ikke noe morsomt å stamme og jeg vet ikke hvor alvorlig stammingen din er, men du må ta tak i probelmet jo før jo heller.

For min del kan jeg snakke helt jevnt med behandlerne mine. Kanskje fordi de får betalt for å lytte til meg? Er det noen situasjoner hvor du ikke stammer?

Jeg er ikke særlig nervøs av meg når det kommer til det sosiale. Liker meg i andres selskap og har ikke noe problem med å snakke i en forsamling, holde foredrag eller delta i lokalrevyen som skuespiller.

Det hender jeg må velge nye ord, for å få fram det jeg skal si. Venner ler når jeg stammer, men det er ekkelt :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...