Gå til innhold

Asperger syndrom tegnefilm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå skjønner jeg bedre hvorfor andre merker at feks min sønn har asperger syndrom.

http://www.youtube.com/watch?v=nsmjwHW40ps&feature=related

Selv er jeg ikke slik, men jeg hadde tendenser som barn, i dag sklir jeg mer inn sosialt. Alle skreve manuskript bruker jeg ikke fordi da merker mennesker at det er noe, og det vil man jo ikke.

En innlært tekst, oppfatter andre som robotaktig, andre mennesker vil ikke nødvendigvis ha kun informasjon om en sak, de vil være spontane og uforutsigbare det er det det sosiale går ut på.

Jeg lurer bare på hvorfor det er så mye bedre enn å dele en tekst man har lært seg. Gjør man det siste viser man vel at man setter vennskapet såpass høyt at når man treffes er man forberedt. Men det er mulig jeg ikke er helt innstilt på samme bølgelengde.

Det er dette og mye mer som gjør sitt til at jeg forstår meg bedre på det sosiale systemet nå, men nettopp at man må stille uforberedt er det vanskeligste.

Videoannonse
Annonse
Gjest Flåddr
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette. Har en av de i filmen liksom asperger?

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette. Har en av de i filmen liksom asperger?

Hei!

Ja den som legger puslespill, det er det det handler om, det er en sånn presentasjon av asperger syndrom for barn.

Gjest Flåddr
Skrevet

Hei!

Ja den som legger puslespill, det er det det handler om, det er en sånn presentasjon av asperger syndrom for barn.

Legger puslespill? Sikker på at linken stemmer?

Skrevet

Legger puslespill? Sikker på at linken stemmer?

Det er riktig link.

Gjest Flåddr
Skrevet

Hei!

Nå henger jeg med. I sted kom jeg innpå en film hvor jenta i familien ville være første som satte sine bein på mars, of fant ikke noe aspergeraktig.

Aner ikke hva som skjedde

Skrevet

Jeg så hele filmen. Likte den godt - forstår mer nå hvordan mennesker med asperger kan være.

Skrevet

Jeg så hele filmen. Likte den godt - forstår mer nå hvordan mennesker med asperger kan være.

Hei!

Jeg kjenner meg oftest mest igjen i beskrivelser for barn, syns de er enklere og uten alle diffuse og vanskelige faguttrykk som man må bruke tid på å forstå :-)

Skrevet

Det er forskjellige grader av aspergers. Ikke alle er slik som han i tegnefilmen. Man kan ha aspergers uten å være et geni innen et felt.

Skrevet

Det er forskjellige grader av aspergers. Ikke alle er slik som han i tegnefilmen. Man kan ha aspergers uten å være et geni innen et felt.

Hei!

Ja kanskje det.

Jeg er ikke geni innen noe felt, men mine barn har tendenser til dette, men dette henger mer sammen med deres unike særinteresser. (som forøvrig kan være en utfordring da livet i dag må splittes i fokus på mange ting)

Jeg tror alle de barn jeg vet om med asperger har sterke særinteresser, men det er ikke nødvendigvis sånn at man er ekspert på vanlige nok ting til at andre blir imponert.

Selv var jeg veldig opptatt av vinkler og geometri, jeg er det enda, den beste delen av matematikken er den som er visuell, jeg er likevel ikke noe geni innen dette, men hvem vet om det er et geni i oss alle?

Det er kanskje bare ikke fått komme frem, mye har med miljø og muligheter til å få utvikle seg også, mange barn kommer ikke fra fredelige hjem som gir annen næring en næring til frykt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...