Gå til innhold

bipolar 2 - medisin spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bipolar 2, går på 200mg lamictal daglig, vært på denne medisinen i 3 år. Har fungert OK, og ikke hatt annen behandling.

Jeg tror jeg holder på å bli dårligere igjen, alt går veldig fort, jeg er lys våken hele tiden, trenger bare noen timers søvn om natten, og bruker veldig mye tid på å rydde og rense leiligheten fra rot. Alt er rotete hele tiden.

Etter 2-5 dager faller jeg sammen og blir uendlig sliten og føler at jeg er et tomt skall som går i oppløsning. Jeg ligger mye på gulvet uten å klare å bevege meg. Etter 2-3 dager med det går alt veldig fort igjen. Dette har vært et mønster i ca 5 uker.

Var hos fastlegen, men fikk en vikar som sikkert var grei nok, men bare foreslo sykemelding. Jeg vil helst jobbe så jeg takket nei.

Jeg ble ferdig vurdert hos VOP for 3 år siden, fikk tilbakemelding om at fastlegen skulle ta over, og at det var uaktuelt å få et videre tilbud i fremtiden.

De privatpraktiserende psykiaterne her jeg bor har 1 års venteliste, og det er ingen privatpraktiserende psykiatere uten avtale, kun psykologer. Siden jeg er Bipolar, er jeg usikker på om psykolog vil være hensiktsmessig i denne perioden.

Hva kan jeg gjøre nå?

Bør medisinen vurderes på nytt, eller bør jeg la det gå sin gang?

Om medisinen bør vurders på nytt, hvordan kan jeg få hjelp til det?

Vil det være hensiktmessig å be om en ny serumsmåling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ingenting om bipolar, så dette er ett råd som kun går på psykiaterbistand. Mange legekontor har besøk av psykiatere, iallefall har min lege konsultasjon med psykiater 1 gang i uken, dersom de har behov for det, disse kan være behjelpelige med medisinering, via din fastlege.

Den andre muligheten, er jo att du er jo syk nå, så da er det sikkert mulig å få øyeblikkelig hjelp på dps, slik att du får adekvat hjelp raskt. Det har jeg fått 2 ganger i mitt liv, og det tror jeg du trenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, serumkonsentrasjon bør sjekkes.

Jeg tror du trenger tillegg av Seroquel - i det minste i noen måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...