Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bipolar 2 er bla medisinert med fluanxol. Jeg har stått på 8 mg en stund, men bestemte nå i samarbeid med psykiater å gå ned til 6 mg. Jeg føler meg allerede mer gira, men har også fått noe tankekjør tilbake. Det er absolutt til å holde ut. Jeg har klart å jage vekk alle de kjipe tankene. Jeg satser nå på mindfullness og det å rett og slett være litt strengere med meg selv. Nekte tankene å gro fast. Ta sjansen på at de ikke forteller noe om virkeligheten.

Så lurer jeg på noe. Hva om det blir uutholdelig? At det dominerer meg fullstendig igjen? Bør jeg da holde ut og holde ut, kjempe og kjempe og kanskje komme seirende ut på den andre siden, eller bør jeg øke til 8 mg med en gang jeg ikke holder ut mer?

Jeg vet det er opp til meg, men jeg er usikker. Jeg har jo lyst til å klare dette selv! Det vil gi en nederlagsfølelse å øke medisinen. Og det ville gi en enorm mestringsfølelse å klare det selv.

Jeg har kjempet mye mot sykdommen oppgjennom årene og har aldri klart å helberede meg selv. Men jeg vil ikke gi opp så lett! Hvis jeg er på alerten, holder meg i aktivitet, gjør alt for å distrahere meg selv, klarer jeg det da?

Jeg vil gjerne høre noen erfaringer og tanker rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten se hva du selv orker, se det an litt. Kan vel gå begge veier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...